• شنبه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1401011305623
  • خبرنگار : 71454

«ویل اسمیت» از آکادمی اسکار استعفا داد

«ویل اسمیت» از آکادمی اسکار استعفا داد

در سایه حواشی مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۲۲، «ویل اسمیت» اعلام کرد از عضویت در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار کناره گیری کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، این بازیگر ۵۳ ساله که در جریان مراسم اسکار ۲۰۲۲ به دلیل شوخی «کریس راک» کمدین آمریکایی با ظاهر همسرش به روی صحنه رفت و به او سیلی زد، گرچه پیش از این به صورت رسمی عذرخواهی کرده بود، اما با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تمامی عواقب رفتار خود را خواهد پذیرفت و از آکادمی اسکار کناره‌گیری خواهد کرد. 

در این بیانیه آمده است: «عمل من در مراسم نود و چهارمین دوره جوایز اسکار، شوکه‌کننده، دردناک و غیرقابل توجیه بود. فهرست کسانی که از حرکت من آزرده شده بسیار طولانی است و شامل کریس راک، خانواده‌اش،  بسیاری از دوستان عزیر و کسانی که دوستشان دارم و تمامی مخاطبان در سراسر جهان می‌شود. من به اعتماد آکادمی خیانت کردم و دیگر نامزدها و برندگان را از فرصت جشن گرفتن کارهای فوق‌العاده‌اشان محروم کردم. می‌خواهم بار دیگر کسانی که به دلیل دستاورد خود شایسته توجه بودند در کانون تمرکز قرار دهم و به آکادمی اجازه دهم تا به کار فوق‌العاده‌اش در حمایت از خلاقیت و هنر در سینما ادامه دهد».

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار چند روز پیش اعلام کرده بود بررسی حواشی شب مراسم اسکار نود و چهارم را آغاز کرده و به تخلفات «ویل اسمیت» شامل برخورد فیزیکی نامناسب، رفتار تهدیدآمیز و توهین‌آمیز و به خطر انداختن یکپارچگی آکادمی رسیدگی خواهد کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۴ ۱۳:۱۸

این نشون میده که چقدر کنترل اعصاب مهمه.ابتدا کاملا حق با خانواده اسمیت بود و او حتی حق شکایت داشت اما با عصبانیت و رفتار غیر معقول صحنه به نفع یک آدم بی خرد وبی ادب برگشت و حتی از او یک قهرمان ساخت.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۰۱:۰۴

ویل اسمیت بهترین کار ممکن رو اون شب انجام داد. مقصر واقعی کریس راک بود. یه کمدین حق ندارد بیماری دیگران رو دست آویز موقعیت های کمدی خودش قرار بده و به این بهانه که کمدین هست دیگران رو مورد تمسخر قرار بده. من حق رو به ویل اسمیت می دم. باید با کریس برخورد می شد با اون به اصطلاح شوخی هاش. قرار نیست شما به مثلا با کسی شوخی کنید ولی اون حرف و کار شما رو شوخی به حساب بیاره. امیدوارم این سیلی درس عبرتی باشه برای کریس و بقیه کمدین ها که نباید با تمسخر دیگران خودشون رو مثل دلقک در بیارن. اگه کریس شکایت می کرد و به پلیس اجازه دستگیری ویل اسمیت داده می شد. ممکن بود به چیزی که توی فیلم توی جوکر دیدیم بیشتر اعتقاد پیدا کنیم. اونجایی که مجری تلویزیون یه نفر رو که بلد نبود جوک تعریف کنه رو جلوی مردم توی تلویزیون مورد تمسخر قرار داد. گناه کار واقعی کریس بود و تاوانش رو هم داد. درسته که حالا بلیت هاش چند برابر فروش رفته و درسته که نتفلیکس و سونی با ویل اسمیت مشکل پیدا کردند ولی باز هم حق با ویل اسمیت بود. همیشه بی گناهان اونایی هستند که کسی رو ندارند که ازشون دفاع کنه.