• شنبه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401011305688
  • خبرنگار : 71663

شیخ نعیم قاسم: در حال نبرد انتخاباتی علیه "صاحبان پروژه آشفته آمریکا" هستیم

شیخ نعیم قاسم:  در حال نبرد انتخاباتی علیه "صاحبان پروژه آشفته آمریکا" هستیم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در جریان مراسمی از نبرد انتخاباتی جبهه مقاومت لبنان علیه "صاحبان پروژه آشفته آمریکایی" صحبت کرد و اظهار داشت که راهبرد این پروژه در دخالت در امور انتخاباتی لبنان مبتنی بر چهار ستون «تضعیف لبنان»، «وابسته ساختن لبنان»، « فروپاشی اقتصاد لبنان» و «جلوگیری از تشکیل دولت در لبنان بواسطه دخالت‌های خارجی» است.

به گزارش ایسنا، به نقل از العالم،‌ شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در جریان جشن تکلیف سالیانه مدارس امام مهدی (ع)، درباره انتخابات لبنان اعلام کرد که حزب‌الله در حال نبرد انتخاباتی علیه صاحبان پروژه آشفته آمریکا برای مداخله و تغییر نتایج انتخابات لبنان است.

شیخ قاسم توضیح داد که پروژه آمریکا برای مداخله در فرآیند انتخابات لبنان مبتنی بر چهار ستون است.

وی در ابتدا اعلام کرد که آنها می‌خواهند لبنان را در برابر اسرائیل و جهان ضعیف نشان دهند، به این معنی که اسرائیل بتواند با توانایی‌ها و سیاست‌های خود آینده این منطقه و لبنان را کنترل کند.

نکته دومی که شیخ قاسم به آن اشاره نمود، وابسته ساختن لبنان به آمریکا است. وی تاکید کرد که این امر بسیار برای آینده لبنان خطرناک است چرا که تاریخ ثابت کرده دخالت آمریکا و وابسته بودن کشوری به آن نتیجه‌ای جز انحطاط و فروپاشی برای آن کشور نخواهد داشت.

وی در این باره گفت؛ آمریکا در تمام دنیا سیاست‌های ناعادلانه‌ای دارد، آمریکا می‌خواهد اسرائیل را رهبر خاورمیانه جدید سازد، این کشور هیچ‌گونه ملاحظه‌ای نسبت به خواست و اراده مردمان باقی این منطقه ندارد. کشورهای وابسته به آمریکا می‌توانند به نتایج فعلی افغانستان و اوکراین مراجعه کنند. شیخ قاسم تکیه بر آمریکا را تکیه بر باد دانست.

ستون سوم پروژه مداخله آمریکا در انتخابات لبنان و تاثیرگذاری برآن، به گفته شیخ قاسم، تمرکز بر سیاست‌هایی است که اقتصاد لبنان را فلج و ضعیف نگاه دارد.

وی فشارهای اقتصادی بر لبنان و کشاندن اقتصاد این کشور به فروپاشی را جزئی از طرح آمریکا برای باجگیری انتخاباتی دانست.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد؛ هرکس به مقاومت حمله کند، پروژه‌اش را بر موضوع چهارمی بنا می‌کند که آن هم برهم زدن مسیر دولت از طریق ورود نهادها، انجمن‌ها و کشورهای خارجی است.

دخالت این نهادها، انجمن‌ها و کشورهای خارجی در امور لبنان به گفته شیخ قاسم چیزی جز هرج و مرج را نصیب لبنان نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این چهار مورد خطرناک است و صاحبان پروژه که دستورات آمریکا را دنبال می‌کنند، درحال کار روی آن هستند و در اینجا متذکر می‌شوم که در دوره کنونی انتخابات، صداهایی در حال ظهور است که می‌خواهند این آمریکایی بدجنس را تبلیغ کنند. بنابراین، نبرد انتخاباتی ما، صراحتاً، نبردی است که ابتدا با آمریکا و نوکرهای آمریکا در لبنان انجام می‌شود که می‌خواهند لبنان را به ورطه و سقوط  سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ببرند.

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: آنچه را که شما از ضعف و آزار لبنان می‌پذیرید، نخواهیم پذیرفت، با سلاح، قدرت و سربلندی به عنوان مقاومت در میدان خواهیم ماند و با اسرائیل و کسانی که با آن متحد می‌شوند مبارزه خواهیم کرد.

وی در پایان به عملیات‌های اخیر فلسطینیان اشاره کرد و گفت: هفته گذشته در "الخضیره"، "بئرالسبع" و "بنی براک" در شرق تل آویو با عملیات‌های پیشگامانه و بزرگ فلسطینی‌ها روبرو بودیم. مجاهدین با غرور، مقاومت و شجاعت بی‌نظیری ‌جنگیدند و در سایه تدابیر شدید امنیتی و حضور اسرائیلی که فلسطینی‌ها را تحت فشار قرار می‌داد، تعدادی از اسرائیلی‌ها را کشتند.

وی افزود: این مکان افتخار، شکوه و عزت است. ما به شما مبارزان فلسطینی درود می‌فرستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha