• شنبه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401011305759
  • خبرنگار : 71663

دیدار اعضای کمیته عالی رسیدگی به امور فلسطینیان با گزارشگران ویژه سازمان ملل

دیدار اعضای کمیته عالی رسیدگی به امور فلسطینیان با گزارشگران ویژه سازمان ملل

طبق گزارش منابع خبری کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان و مرکز حقوقی دفاع از حقوق فلسطینیان در اسرائیل در دیدار با گزارشگران ویژه و اعضای کمیسیون مستقل تحقیق سازمان ملل متحد، گزارش مفصلی از اقدامات نقض کننده رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، هیئتی از کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان و  مرکز حقوقی دفاع از حقوق فلسطینیان در اسرائیل با گزارشگران ویژه و اعضای کمیسیون مستقل تحقیق سازمان ملل متحد در مورد نقض حقوق فلسطینیان در اراضی اشغالی، در امان، پایتخت اردن، دیدار کردند.

گزارشگران ویژه سازمان ملل شرکت کننده در این دیدار شامل خانم "ناوی بلای" از آفریقای جنوبی، "میلوون کیساری" از هند و "کریس سیدوتی" از استرالیا بودند.

هیئت فلسطینی در این دیدار گزارش مفصلی از تخلفات رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مختلف از جمله نقض آزادی‌های سیاسی و مدنی، اعدام‌های میدانی، سیاست‌های محدودکننده زمین و مسکن، تخریب خانه‌ها و دستگیری‌های اداری، تصویب قوانین نژادپرستانه مانند قانون تابعیت و بسیاری قوانین دیگر، ارائه کرد.

این جلسه با حضور "محمد برکه"، رئیس کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان ، "حسن جبارین" مدیر مرکز عدالت فلسطینیان، "نریمان شهاده زعبی" وکیل دپارتمان حقوق اجتماعی و اقتصادی، "عدی منصور" وکیل دپارتمان حقوق بین الملل و سیاسی و "رینا روزنبرگ" مدیر وکالت بین‌المللی تشیکل شد.

محمد برکه که به عنوان نماینده رهبری تشکیلات خودگردان در داخل فلسطین شناخته می‌شود، مروری تاریخی از معاملات اسرائیل با فلسطینیان از زمان "نکبت" (تاسیس رژیم صهیونیستی در ۱۹۴۸) ارائه کرد.

وی گفت: روی کار این کمیته خیلی حساب می‌کنیم، به ویژه اینکه برای اولین بار است که کمیته سازمان ملل در داخل فلسطین به این گونه تخلفات علیه فلسطینی‌ها رسیدگی می‌کند، امیدوار بودیم که این نشست در فلسطین برگزار شود، اما این امکان پذیر نبود. واضح است که چرا ما اینجا هستیم، همین که اسرائیل از همکاری با این کمیته امتناع می‌ورزد، بیانگر این است که از اقدامات خود می‌ترسد و می‌داند که این اقدامات ناقض تمام ارزش‌های بین‌المللی و بشردوستانه است و به خوبی از جنایاتی که علیه مردم ما مرتکب شده است، آگاه است.

در این جلسه هیئت پیگیری امور فلسطینیان از اقدامات نقض کننده حقوق فلسطینان توسط رژیم صهیونیستی سخن گفت و به چندی از آن‌‍‍‌ها اشاره کرد.

این هیئت، قانون ملیت اسرائیل، اعدامات میدانی، شکنجه، اقدامات تحریک آمیز اسرائیل در قبال فلسطینیان،‌ حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی از اقدامات شهرک نشینان افراطی اسرائیلی علیه مردمان فلسطینی و دستگیری‌ها به دلیل فقدان آزادی عقیده را نمونه‌های آشکار اقدامات نقض کننده اسرائیل در قبل مردم فلسطین دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha