• شنبه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401011305766
  • خبرنگار : 50448

معاون استاندار بوشهر:

حضور بی‌قاعده اتباع افغان در بوشهر نگران کننده است

حضور بی‌قاعده اتباع افغان در بوشهر نگران کننده است

ایسنا/بوشهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در ارتباط با حضور غیرمجاز اتباع افغان در استان هشدار داد و گفت: حضور بی‌قاعده آنها بعد از روی کار آمدن طالبان در استان بوشهر موجب نگرانی است.

محمدتقی ایرانی ظهر امروز در خصوص حضور بی‌قاعده و غیرمجاز اتباع افغان در استان بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت حضور اتباع بیگانه در شهرهای عسلویه، دیلم و گناوه، بکارگیری اتباع افغانی از سوی شهروندان بوشهری خلاف قانون است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با هماهنگی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی و نظارت فرمانداری‌ها وظیفه جمع آوری و ترد افاغنه غیر مجاز را بر عهده دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر حفظ امنیت و مراقبت از حریم استان را در مقابله با ورود غیر قانونی اتباع خارجه را خط قرمز نیروهای امنیتی و انتظامی دانست و عنوان کرد: حضور بی قاعده افاغنه بعد از روی کار آمدن طالبان موجب نگرانی است.

ایرانی از مردم شریف استان بوشهر به‌عنوان پایتخت انرژی کشور درخواست کرد از بکارگیری افاغنه اجتناب کنند و در این خصوص به نیروی انتظامی گزارش دهند.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه تعدادی از اتباع افغان وابسته به گروه‌های تروریستی و داعش هستند و احتمال ورود آنان به کشور متصور است هرگونه مسامحه در این خصوص مخل امنیت و آرامش کشور است و لازم است که نیروهای امنیتی و انتظامی با آمادگی کامل در شناسایی و برخورد قانونی با آنان را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: به تمام مردم شریف استان توصیه و تذکر داده می‌شود که از اسکان، اجاره خانه و ملک، تحویل شغل و کار کسب به این اتباع به هیچ عنوان پذیرفته نیست و با متخلفان برابر قانون، با جریمه نقدی سنگین، ومحکومیت در دادگاه برخورد خواهد، شد.

ایرانی تاکید کرد:‌ در غیر این‌صورت، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان وارد عمل شده و با کسانی که محل اختفا، این افراد را گزارش نکنند، برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۲ ۱۷:۵۰

درود به شرفش