• یکشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401011406264
  • خبرنگار : 71214

ماجرای حادثه دیروز جاده هراز چه بود؟

ماجرای حادثه دیروز جاده هراز چه بود؟

در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی که نشان می‌داد در بخشی از جاده هراز ریزش و رانش کوه اتفاق افتاده است، معاون سازمان راهداری این گردوخاک را ناشی از فعالیت در معدنی در حوالی این منطقه دانست و گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در بر نداشت.

به گزارش ایسنا، روز گذشته ویدئویی از سوی برخی شهروندان منتشر شد که نشان می‌داد در کیلومتر ۳۶ جاده هراز ریزش و رانش کوه صورت گرفته و پلیس و راهداری هم در این شرایط حضور نداشتند. در ویدئو ادعا میشد که مردم ساعت‌ها در این گرد و خاک اسیر شده بودند و نمی‌توانستند از این محدوده تردد کنند.

رضا اکبری - معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در این باره در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این گرد و خاک ناشی از ریزش کوه در معدن بخش خصوصی بود که خوشبختانه دیروز عصر این مشکل حل شد و حادثه جانی هم در بر نداشت.

وی اضافه کرد: این معدن در منطقه بلده شهرستان آمل بوده و به بخش خصوصی تعلق دارد و با توجه به این‌که در حریم جاده نیست مسئولیتی بابت آن نداشتیم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا اجرای عملیات کارگاهی در معدن مورد نظر قانونی بوده و شکایتی از این بخش خصوصی بابت ایجاد مزاحمت برای مردم و این محور ندارید؟ گفت: مسلما اداره کل راهداری استان مازندران از این بابت طرح دعوی و شکایت خود را امروز مطرح خواهد کرد چرا که حتی اگر این معدن در حریم جاده نباشد و مسئولیت آن با دستگاه دیگری مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، در صورت اجرای عملیاتی که سبب از بین رفتن دید رانندگان در محور هراز شود، باید هماهنگی لازم با راهداری انجام می‌شد تا بتوانیم به گونه‌ای مدیریت کنیم که چنین حوادثی رخ ندهد.

اکبری اعلام کرد: در فیلمی که منتشر شده مشخص نیست اما معدن مورد نظر و محور هراز از هم فاصله دارند و بین آن‌ها رودخانه وجود دارد اما این حادثه که هنوز مشخص نیست به دلیل انفجار در معدن رخ داده یا اجرای عملیات در این معدن سبب ریزش و رانش کوه شده است، آنقدر بزرگ بود که ساعت‌ها مردم در گردوخاک ناشی از این اتفاق گیر کرده بودند و نمی‌توانستند از این منطقه از جاده هراز عبور کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۴ ۱۳:۳۵

ما همان لحطه اونجا بودیم بدترین اتفاق بود،همه جا پراز خاک بود و بسیار وحشتناک،ظاهرا انفجار کوه بود بدون هماهنگی اینکارو کرده بودن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۴ ۱۴:۵۱

وزارت راه کجا مسئولیت دارد مشخص کند ترمیم آسفالت جاده ها مسئولیت دارد ؟! حتما ندارد اتوبان زنجان به تبریز خیانتی بزرگ به مردم وفاقد ریز سازی و پرازدست انداز ! چطور این انوبان را وزارت راه تحویل گرفته ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۴ ۱۵:۰۲

وزارت راه ضعیف ترین سازمان دولتی ایران !

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۰۰:۱۴

میدونید چرا ضعیف هست زیر ساخت ها چون با پارتی بازی تو مناقصه برنده می شوند و هر کس کمترین یا هر کی کمترین پیشنهاد رو داد قبول می کنند دیگه نمی فهمند این پیشنهاد قیمت پایین یعنی تحول زیر ساخت بی کیفیت

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۴ ۱۵:۰۵

وزارت راه باید بجای اخذ عوارض از انوبانهای داغون وپر از دست انداز کشور ضمن ترمیم آسفالت ، خسارات وارده به خودروهای مردم را نیز پرداخت کند ۰

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۸:۰۴

بله دقیقا با نظر شما موافقم فقط عوارض از مردم میگیرنداتوبان را چند تکه کرده اند و عوارض میگیرند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۴ ۱۵:۱۵

آسفالت اتوبان زنجان به تبریز و همچنین نیشابور به سبزوار به قدری خراب شده که وقتی با ماشین به سرعت در حال حرکت و طی مسیر هستی، هر لحظه با خودت میگی؛ الان لاستیک میترکه 😕

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۴ ۱۵:۱۷

ریزش یا طبیعی بوده یا دستی جهت بهره برداری ! طبیعی که دست انسان در کار نیست اما در انفجار دستی باید شدت ریزش را کمتر میکردند تا به جاده نمی رسید و در دل مردم ترس بوجود نمی آمد! اگر باعث تصادف خودرو ها میشد تکلیف چه بود ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۴ ۲۰:۲۹

بخشی از اطلاعات آقای اکبری نا صحیح هست برداشت بی رویه وغیرمجاز موجب رانش شده کارگذاری دینامیت هم به نظر می آید چون سابقه دارد.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۴ ۲۱:۳۱

من تنها یک سوال دارم مالک شرکت خصوصی که به این راحتی و بدون برنامه ریزی جان افراد زیادی را به خطر می اندازد و به هیچ مقامی هم پاسخ گو نیست کدام آق و یا آقا زاده ای است اگر جراتش را دارید تنها نام ایشان را منتشر نمایید که البته فکر نمی کنم داشته باشید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۴ ۲۲:۱۷

هر جا نظارت نباشد هزاران نفر خسارت می‌بینند خدا نسل مسئولین بی وجدان رو از رو زمین برای همیشه ریشه کن کند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۴ ۲۲:۵۷

با سلام. بعد از سال ها انتظار پل روگذر هزار سنگر در شهرستان محمود آباد در مازندران افتتاح شد. عید ۱۴۰۱ هنگام عبور از روی پل موج های سنگین کف پل مشهود بود. انگاری پل با قدمت ۳۰ ساله است. مگر بودجه های سنگین به این پروژه ها نمیدهند. پس چرا نهادهای نظارتی اشراف ندارند. آدم غصه اش میگیره اینهمه هزینه میکنند و بعد پروژه های ضعیف تحویل میدهند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۴ ۲۳:۰۲

آخه مگه کوه جزو منابع طبیعی نیست ؟پس چرا میگین بخش خصوصی؟ کجای دنیا کوه و طبیعت زیبای منطقه رو به بخش خصوصی واگذار میکنن؟ بزودی کسانی که دارن طبیعت و محیط زیست و اکوسیستم منطقه رو از بین میبرن توسط دولت آقای رئیسی محاکمه و به مجازات میرسن انشالله.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۰۰:۰۰

دیشب از اونجا رد شدم واقعا وحشتناک بود هیچ جا رو نمی دیدم مهشکنهارو روشن کردم به زور رد شدم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۰۰:۱۱

چقدر مسئولین ما از زیر بار تخلفات شانه خالی می کنند چون معدن مال بخش خصوصی بوده دیگه هیچ آقای محترم کوه که جز منابع ملی هست اون که ریخت و تخریب شد چی ؟!!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۰۱:۵۶

دراثرانفجارجهت برداشت مصالح وموادشن وماسه تخریبچی کاررویه دفعه خواسته به ثمربرسونه پاسخ خسارت به جاده ومنابع ملی وزیستی روگیه بایدبده مال ازمابهترونه که هیچی اگرپیمانکارباشه وای بحالش خداخودش رحم کنه کسی صدمه ندیده باشه.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۰۳:۵۷

یعنی این معدن یدونه نیروی کار هم نداشته که آمار تلفات جانی رو صفر اعلام میکنن؟مساحت و وسعت ریزش آنقدر زیاده که امکان نداره بدون تلفات باشه،لطفا با مردم روراست باشید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۰۵:۲۶

انفجار انفجار نبود چون اگه انفجار بود اول صداش میاد بعد گردغبار

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۰۷:۱۸

ایرادی نداره مردم ایران تحمل سختیها رو داره.خاک عالم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۰۸:۲۷

برای چند سال آینده کوهی وجود نخواد داشت برج میلاد را از همین جا خواهیم دید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۰۸:۵۱

نظارت بخش خصوصی با کدوم متولیه ؟؟! کارش حادثه ساز بوده و تخلف باید پیگیری بشه مگه چی از معدن در دل کوه یواشکی استخراج میکنند که در مقابلش جان مردمو حراج کردند ؟؟! مسولینی که از بیت المال حقوق میگیرین پیگیری کنید تکرار نشود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۷ ۰۱:۲۹

شایدطلا داره

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۰:۰۸

اینها ماموریت دارند ایران را نابود کنند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۰:۳۴

در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ هشداری مبنی بر رانش زمین در جاده های چالوس و هراز از طرف راهداری ها داده شده بود خدا رحم کرد و تلفات جانی نداشت ولی آیا باید با این خطر انفجار صورت می‌گرفت؟ یعنی جان این مردم برایتان اهمیت ندارد؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۰:۵۱

کاملا‌مشخصه‌که‌در‌اثر‌انفجار‌‌معدن‌این‌ریزش‌بوده‌ولی‌حجم‌محیط‌کارگاهی‌ که‌ منفجر‌گردیده‌ چون‌بزرگ‌بوده‌و خاکهای‌بخای‌مانده‌قبلی‌در‌ اثر‌ معدن‌کاری‌باعث‌‌ تقویت‌وبیش‌ از‌حد‌بودن‌غبار‌گردیده‌ و توضیح‌ اینکه‌معدن‌چیان‌ خواسته‌اند‌با‌یک‌انفجار‌ بزرگ‌‌کارگاهی‌ مشکلات‌ و مسائل‌بعدی‌خودشان‌ را‌حل‌کنند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۱:۱۷

خواهش میکنم دوستان سیاه نمایی نکنند . همینکه آسفالت داریم و جاده خاکی نیست یعنی پیشرفت !!!! حالا چاله چوله که چیز مهمی نیست . در آمریکا هم جاده ها دارای چاله چوله هست و آنهم چه چاله چوله هایی که قابل بیان و نمایش نیست . همینکه پلیس محترم را یکبار در طول راه مسافرت زیارت کنید خودش یعنی وجود همه جانبه و زیرپوستی !!! ...

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۵:۳۱

شما از اداره جات دولتی چه انتظاری دارید مگه خودتون یا از اطرافیانتون کارمند نیستند یا با هم درمورد حقوق و شرایط اقتصادی صحبت می کنند و یا زیرآب همدیگه رو میزنند یا مشغول تحلیل سیاسی اخبار جهان هستند و ایرادات سیاسی رهبران جهان رو بررسی می کنند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۰۰:۴۸

توفیلم اونطرف رودخانه ریزش بود ولی عکس مال اینطرف جاده هست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۰۹:۵۸

چه انفجاری انفجار کنار جاده ممنوع چه خصوصی چه دولتی تخلف الان گردن کلفت پشت این قضیه هست فردا میگه طریقه بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۱۰:۴۹

آخه چی بگیم!؟به کجا بگیم!؟اگه تو این اتفاق خدای ناکرده حادثه‌ای برای یه ماشین یه خانواده میفتاد الان کی میخواست جوابگو باشه؟اصلا جوابگو بودنشون چه فایده‌ای داشت؟چرا تو این مملکت جون مردم هیچ ارزشی نداره!؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۱۱:۴۸

همین جور افتادن به جون منابع طبیعی و در حال نابودیش هستن و خبری از برداشت اصولی نیست. تا چند سال دیگه برای دیدن این کوه ها و جنگل ها باید به کشور های دیگه بریم .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۷ ۰۱:۲۶

سلام احتمالا پای گنج در میانست بوی دفینه و زیر خاکی از اونجا به مشاممیرسه نابرده رنج گنج میسر نمیشود مزدشون میگیرن اونایی که اونجا جون میکنن!!