• یکشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401011406320
  • خبرنگار : 71368

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران:

برنامه‌های شهرداری در مورد ساماندهی معتادان به اطلاع شورا برسد

برنامه‌های شهرداری در مورد ساماندهی معتادان به اطلاع شورا برسد

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه موضوع جامعه پذیری و توانمندسازی معتادان نیازمند اقدامات منسجم چند ساله است و وقتی شهرداری وارد چنین فضایی می‌شود یعنی سیاستگذاری چند ساله شهرداری در حوزه آسیب‌های اجتماعی مشخص می‌شود، گفت: ما انتظار داریم برنامه‌های شهرداری در مورد اتمام عملیات جمع‌آوری، مدت زمان نگهداری، آموزش و نحوه توانمندسازی و ... معتادان ارائه شود و به نحو مطلوب‌تری به اطلاع اعضای شورای شهر برسد.

به گزارش ایسنا، زهرا شمس احسان صبح امروز در تذکری در صحن شورای شهر خطاب به زاکانی که در صحن علنی حضور داشت، گفت: مطابق قانون، شهرداری در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله معتادان متجاهر نقش محوری و اصلی ندارد؛ اما از آنجایی که این موضوع جزو دغدغه‌های شهرداری بود و با اتکاء به مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران با محوریت شهرداری قرارگاه آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شد؛ به عنوان مسئول کمیته اجتماعی شورا در مورد اقدامات شهرداری در بحث جمع‌آوری و ساماندهی تذکراتی دارم.

وی با بیان اینکه در بهمن ماه از سامان سرای خاورشهر که محل مددجویان دارای محدودیت بود بازدید کردم که متاسفانه هر دو گروه مددجو و مددکار از شرایط مرکز گلایه‌های جدی داشتند، افزود: حتی برخی از نیروهای مددکار شهرداری به علت اینکه زمان طولانی در این مرکز بودند دچار چالش و مشکلات جدی شده بودند و به نظر می‌رسید که توان و انگیزه لازم برای مددکاری وجود نداشت، لذا اقدامات درمانی و مددکاری دچار مسئله است و باید نوع بهره برداری مورد بازنگری قرار گیرد و نیروهایی که در این قبیل مراکز فعالیت می‌کنند به صورت چرخشی انتخاب شوند.

شمس احسان با بیان اینکه موضوع جامعه پذیری و توانمندسازی معتادان نیازمند اقدامات منسجم چند ساله است و وقتی شهرداری وارد چنین فضایی می‌شود یعنی سیاستگذاری چند ساله شهرداری در حوزه آسیب‌های اجتماعی مشخص می‌شود، ادامه داد: ما انتظار داریم برنامه‌های شهرداری در مورد اتمام عملیات جمع‌آوری، مدت زمان نگهداری، آموزش و نحوه توانمندسازی و ... معتادان ارائه شود و به نحو مطلوب‌تری به اطلاع اعضای شورای شهر برسد. به عنوان مثال صورتجلسه قرارگاه اجتماعی برای رئیس شورا ارسال شود.

وی افزود: در مورد جمع‌آوری متکدیان شهرداری وظیفه دارد و بهتر است در این زمینه برنامه‌ای ارائه کند.

شمس احسان همچنین در مورد وضعیت بوستان‌های مادر و کودک به شهرداری تذکر داد و گفت: این بوستان‌ها به صورت پایلوت در سطح مناطق ایجاد شده است؛ اما نیازمند اصلاح و بازنگری در انتخاب و تجهیز است. چرا که بازدید همکارانمان از این بوستان‌ها نشان داده که عموما بوستان‌های محلی زیر ۵۰۰۰ متر با هدف حداقل هزینه‌های تجهیز انتخاب شدند و فارغ از استقبال و رضایت شهروندان این پارک‌ها در مناطقی هستند که از نظر سرانه فضای سبز در مضیقه هستند. به گونه‌ای که خانواده‌ها برای استفاده از بوستان‌های دیگر باید مسافت زیادی را طی کنند. لذا موضوع محدودیت حضور آقایان بایستی منتفی شود و از طرفی دیگر فلسفه وجود اتاق مادر و کودک در بوستان‌های فرامنطقه‌ای است، نه اینکه ما در بوستان‌های محلی که ساکنان محله از این بوستان‌ها استفاده می‌کنند راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان بوستان‌ها و اداره کل بانوان در مورد چگونگی بوستان‌ها و ایجاد فضاهای مستقل باید استانداردهایی را تعریف کنند، گفت: باید مداخله جدی‌تر در این زمینه داشته و دستورالعمل روشن‌تری ارائه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha