• دوشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401011506733
  • خبرنگار : 71402

در واکنش به اتهام قتل غیرنظامیان؛

سفیر روسیه: بعد از خروج نیروهای ما، اوکراین "بوچا" را هدف قرار داد

سفیر روسیه: بعد از خروج نیروهای ما، اوکراین "بوچا" را هدف قرار داد

سفیر روسیه در واشنگتن گفت، زمانی که کنترل شهر بوچا در اوکراین در دست نیروهای مسلح روسیه بود، "هیچگونه تلفات غیرنظامی وجود نداشت" و رسانه‌های آمریکایی مساله "بمباران این شهر به دست ارتش اوکراین بعد از خروج نیروهای روسیه" را نادیده می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به پرسشی از سوی نشریه نیوزویک درباره گزارش‌هایی از اقدام ادعایی نیروهای روسیه در کشتار غیرنظامیان در بوچا گفت: وزارت دفاع اوکراین کاملا این ادعاهای نادرست را رد می‌کند.

او ادامه داد: نیروهای روسیه در سی مارس بوچا را ترک کردند. مقامات اوکراینی تمام این‌ روزها سکوت کردند و اکنون ناگهانی تصاویری احساسی به منظور مخدوش کردن وجهه روسیه و وادار کردن روسیه به دفاع از خود منتشر کرده‌اند.  

آنتونوف گفت: من با مسوولیت کامل تاکید می‌کنم که حتی یک غیرنظامی هم در زمانی که این شهر در کنترل نیروهای مسلح روسیه بود، متحمل خشونت نشد. بلکه برعکس، نیروهای ما ۴۵۲ تُن کمک بشردوستانه به غیرنظامیان ارائه دادند.

سفیر روسیه افزود: در همین حال، این حقیقت که نیروهای مسلح اوکراین شهر بوچا را درست بعد از خروج نیروهای روسیه هدف بمباران قرار دادند، عامدانه از سوی آمریکا نادیده گرفته می‌شود. ممکن است این عامل تلفات غیرنظامیان باشد. رژیم کی‌یف آشکارا تلاش دارد تا قساوت‌هایش را به گردن روسیه بیندازد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در تاریخ سی مارس (۱۰ فروردین) شهر بوچا در اوکراین را ترک کردند، در حالی که "شواهدی از جرایم" چهار روز بعد از آن و زمانی که افسران سرویس امنیتی اوکراین به این شهر رسیدند، منتشر کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد، در سی و یک مارس آناتولی فدروک، شهردار بوچا با انتشار ویدیویی تاکید کرد که دیگر هیچ نظامی روسی در این شهر حضور ندارند. با این حال، او حتی یک کلمه هم درباره غیرنظامیانی که در خیابان‌ با دست بسته هدف گلوله قرار گرفته باشند، بیان نکرد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۰۹:۵۲

اینگونه رفتارها درست مانند خروج نیروهای آمریکائی و متحدانش به همراه نیروهای نیابتی داعش و القاعده در سوریه و عراق طی7تا8سال پیاپی ادامه داشت و هنوز هم ادامه دارد و همین مدل عقب نشینی در کشور یمن در حال اجراست.....

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۰:۰۳

خبرگزاری ایرنا مرزهای بی شرفی و پشت سر گذاشتید و تبدیل به سگهای دست آموز پوتین شدید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۰:۵۶

چرتو پرت نگو. مدارک موجوده که کار خود رژیم اوکراین بوده.امثال تو شستشوی مغزی داده شده و تحت تاثیر مافیای رسانه ای غرب اید.مرگ بر آمریکا و متحدانش

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۰:۲۸

بعد که هدف قرار داد مردم مردند بعد پا شدند رفتند خودشان را در گورهای دسته جمعی دفن کردند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۱:۳۳

روسها واقعا شرافت رو قورت دادن.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۱:۴۰

خط و مشی روسی؛ هم جنایت هم دروغ

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۲:۰۳

از این گروه های فاشیست اوکراینی بعید نیست.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۲:۱۰

روسیه شده روسیاه واقعا تاسف به اینهمه جنایت و دروغ سر هیچ

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۲۰:۰۷

از دست زلنسکی جنایتکار و ارتش مزدور و نئونازی وی همه عمل جنایتکاری سر میزند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۰۰:۰۱

آحه احمق کثافت کاری پوتین سگ باز را چرا کتمان‌میکنی ؟ یارو احمقه مگه مردم خودش را که مردانه از آن دفاع کرد بمباران کند و تشک از شما که این همه راه را از روسیه کوبیدید رفتید و به آنها کمک های انسان دوستانه رساندید !!!!! لعنت خدا بر شما و اذنابی که در کشورهای اطراف از شما حمایت کردند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۸ ۰۳:۵۴

اول گفتن دروغ و چندتا صحنه دروغ ساختن بگن ساختگی بعد که کلی خبرنگار و ماهواره هوایی تایید کرد انداختن گردن افراطی ها دوباره که دیدن کسی باورنکرد انداختن گردن اکراین، روسیه همون روسیه است که دومیلیون آدم برد سیبری وسط زمین یخ زده ولکرد تا از گرسنگی همدیگه بخورن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۸ ۰۶:۰۱

حالا دعوا نکنید به ما زیاد مربوط نیست ما یه کشور مستقلیم. البته به خاطر خصومت های امریکا روابط تجاریمون بیشتر با شرقه. مهم اینه که اگر یه کم عقل و انصاف داشته باشیم باید ممنون امام خمینی و رهبری و خون شهدای عزیز و جانبازان باشیم که استقلال و امنیت رو برامون به ارمغان آوردن وگر نه الان باید یا زیر چتر امریکا یا چین و روسیه میبودیم. شاید بعضی ها باورشون نشه اما ببینید عمران خان دو چطور با نفوظ از دور خارج کردند.