• دوشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401011506853
  • خبرنگار : 71477

با تاکید بر فشار مضاعف؛

هیلاری کلینتون: هزینه‌ای به مراتب سنگین‌تر بر پوتین وارد کنید

هیلاری کلینتون: هزینه‌ای به مراتب سنگین‌تر بر پوتین وارد کنید

وزیر امور خارجه سابق آمریکا از واشنگتن و متحدانش خواست تا فشار خود بر روسیه را در بحبوحه حمله‌اش به اوکراین دو برابر کنند.

به گزارش ایسنا، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه ان‌بی‌سی گفت: تنها راهی که می‌توانیم از طریق آن به درگیری‌های خونین و هولناکی که در اوکراین شاهد هستیم پایان دهیم و از اروپا و دموکراسی حفاظت کنیم این است که هر کار می‌توانیم برای اعمال بهایی به مراتب سنگین‌تر بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه انجام دهیم.

وی افزود: بنابراین فکر می‌کنم اکنون زمان دو برابر کردن فشارهاست.

کلینتون در دوران تصدی‌اش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا با پوتین دچار اختلافات شدید بود و پوتین نیز کلینتون را مقصر اعتراضات گسترده سال ۲۰۱۱ میلادی در کشورش می‌دانست. کلینتون و کارشناسان معتقدند که کینه پوتین از کلینتون انگیزه‌ای شد برای وی به منظور مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی که در آن کلینتون نامزد دموکرات‌ها بود و مقابل دونالد ترامپ شکست خورد.  

کلینتون در ادامه این مصاحبه گفت: ما اوضاع اوکراین را با چشمانی کاملا باز دنبال می‌کنیم و شاهد تهدید واضح پوتین نه تنها برای اوکراین بلکه برای اروپا، دموکراسی و ثبات جهانی که فکر می‌کردیم در ۲۰ سال گذشته ساخته‌ایم، هستیم.

وی همچنین از درخواست‌ها برای حذف پوتین از نشست گروه ۲۰ که قرار است در نوامبر سال جاری میلادی در جزیره بالی اندونزی برگزار شود، حمایت کرد. کلینتون گفت: اگر پوتین طبق گفته‌های خودش در این نشست حضور پیدا کند، آن وقت منتقدانش باید این رویداد را تحریم کنند.

این اظهارات کلینتون در حالی مطرح شد که دولت کی‌یف تازه‌ترین "مدارک" خود را درباره "جنایات جنگی" روسیه در اوکراین ارائه داده است. مقامات اوکراین روز یکشنبه نیروهای روسیه را به "اعدام دسته‌جمعی" حدود ۳۰۰ غیرنظامی اوکراینی در شهر بوچا در شمال غربی اوکراین متهم کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۲۰:۱۹

طرح شهر بوچا یک نقشه است مثل همیشه که غرب و دوستانش توطئه میکنند.روسیه احمق نیست که در این شرایط که غرب دنبال بهانه میگرده این کار را بکنه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۲۳:۰۹

برایم یک نکته مهم است. چرا کشور اوکراین مانند کشور سوئیس بی‌طرف بین شرق و غرب قرار نگرفت تا بتواند دوست دو قطب غرب و شرق باشد ' تا ملتش در آرامش زندگانی با صلح و دوستی با جهان را داشته باشند. بهر حال اقدامات تخریب کننده و قتل و آدم کشی بیگناهان شهروندآن اوکراینی در تاریخ بطور سخی تر از جنگ جهانی دوم ثبت خواهد شد .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۲۳:۱۴

نظر بنده این هست که دستهای پوتین رو در این شرایط از پشت بست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۰۰:۰۰

پوتین حقشه بایدنابود شودوسلام

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۰۰:۰۹

مثل اینکه توی آمریکاسگهای ولگردزیادوق وق میکنند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۰۰:۴۵

خانم جلاد و رهبر داعش امروز چه از حقوق بشر حرف می زند یکی نیست به این خانوم جلاد بگه تو یکی حرف نزن جلاد ادم کش سوریه اعراق افغانستان و و و را به چه روزی دراوردی تو خجالت بکش حالا چه خابی به اوکراین دیدی س

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۰۱:۳۱

این خانم مگه کارهای است که خبررسانی میکنید.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۰۵:۰۹

تومثل مادلین به زودی سقط میکنی.. پس حرص نزن به زودی کلک بقیه حیوان های لجن غربی و انگلیس انگل وفرانسه لاش و آلمان مستعمره آمریکا به وسیله جناب پوتین کنده است.. لعنت به آمریکا واروپاها وانگلیس انگل

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۰۸:۵۰

هیچ غلطی نمی کنین اگرالله یاراست هیچ غم نیست اگر دشمن هزارهیچ غم نیست اینشالله روسیه پیروزه امریکاناتوغرب اسراییل منافقین نابودن به اذن خداامین یارب العالمین

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۱۳:۰۴

شمانگران نباش دوستانتان برسردنیاوادمها ازهرجنایتی کوتاهی نمیکنند عقده شما سرمخالفتهای پوتین باشماست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۷ ۰۹:۳۳

همیشه همینطور بوده اگه نظام ما آمریکا رو بدلیل تجاوز به افغانستان مسول هر جنایتی در افغانستان میداند که صحیح هم هست, روسیه هم بدلیل تجاوز مسول هر نوع جنایتی در اوکراین باید بدانیم. طرفداران روسیه لطفا بیاد داشته باشید ماهشت سال دلاورانه از سروزمین خود دفاع کردیم و شهید دادیم.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۷ ۱۴:۴۲

بسمه تعالی پوتین مرد تمام عیار است سر و گوش همه آمریکایی ها را دستشان داده است .