• دوشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401011507048
  • خبرنگار : 50239

برپایی محافل جزءخوانی قرآن کریم در سراسر استان همدان

برپایی محافل جزءخوانی قرآن کریم در سراسر استان همدان

ایسنا/همدان مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: جمع‌خوانی تلاوت قرآن کریم در شهرستان همدان در حسینیه امام (ره) مانند سال‌های قبل و در تمامی شهرستان‌های ده گانه نیز یک جلسه محوری جز خوانی قرآن همزمان با مرکز استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و الملسمین محمد هادی نظیری در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: تمامی این جلسات به صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی پخش خواهد شد و هم استانی‌ها در منزل می‌توانند همراه با این جلسات جمع خوانی، تلاوت داشته باشند در کنار تمامی این جلسات جزءخوانی، جلسات تفسیر آیات منتخب توسط کارشناسان برگزار خواهد شد همچنین مانند سنوات گذشته مسابقه بزرگ قرآنی هم برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در دوسال گذشته به علت شیوع کرونا و حفظ سلامتی شهروندان فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی ماه رمضان به کمترین میزان خود رسید و اغلب فعالیت‌ها در فضای مجازی صورت می‌گرفت اما امسال با انجام واکسیناسیون سراسری و بهتر شدن شرایط کرونا در کشور و با اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعالیت‌های فرهنگی در ماه رمضان ارتقاء یافته و ماه رمضان متفاوتی خواهیم داشت.

وی افزود: به علت شرایط کرونایی در دو سال گذشته گردهمایی استانی شبکه مبلغین را نداشتیم اما این نشست حائز اهمیت امسال برگزار شد زیرا سکان‌داران هدایت فکری جامعه شبکه روحانیت و مبلغین هستند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: موضوع همایش با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، ایجاد امید و نشاط در فضای جامعه "روایت امید" بود که بیش از ۷۰۰ نفر طلاب خانم و آقا از شبکه مبلغین در این برنامه شرکت کردند. 

حجت‌الاسلام نظیری یکی از وظایف مهم سازمان تبلیغات در ماه مبارک رمضان اعزام مبلغ و مبلغه به مناطق شهری و روستایی دانست و افزود: در راستای اجرای این برنامه ستاد عملیات رمضان قریب به دو ماه است و در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌ها تشکیل شده است تا ظرفیت‌های دولتی، حاکمیتی و مردمی را در این حوزه فعال کنند.

وی اظهار کرد: بنا بر این است که اعزام‌های ما در مناطق روستایی امسال به حداکثر خود برسد در خصوص اسکان مبلغین نیز به دنبال این هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت پایگاه‌های بسیج یا خانه‌های بهداشت یا مدارس و... استفاده کنیم در غیر اینصورت باید اعزام‌ها در بخش‌های مختلف یک ماهه، ۱۵ روزه، ۱۰ روزه و... صورت بگیرد یا در نهایت از ظرفیت مبلغین بومی آن روستا یا شهر به صورت ترددی استفاده کنیم اما همت بر این است که در ماه رمضان امسال هیچ روستایی بدون مبلغ نماند.

حجت‌الاسلام نظیری ابراز کرد: بحث احیاء و مناجات شب‌های قدر برنامه‌ریزی شده تا به صورت مفصل در تمامی مساجد و بقاع متبرکه و محافل و.. برگزار شود همچنین به دنبال این هستیم امسال مساجد و محافلی در ماه رمضان حداقل در هر شهرستان ۲ تا ۳ محفل برای مناجات‌خوانی و عبادت در ساعت‌های مختلف شب مهیا شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری اعتکاف دهه سوم ماه رمضان در سه دوره سه روزه، برپایی میلاد امام حسن و تجلیل از اساتید و مربیان قرانی و ویژه برنامه‌هایی در راستای تحقق شعار سال از جمله برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در ماه مبارک رمضان سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha