• دوشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401011507116
  • خبرنگار : 50295

مدیر شبکه بهداشت و درمان طارم:

خانواده‌ها به واکسیناسیون دانش‌آموزان توجه کنند

خانواده‌ها به واکسیناسیون دانش‌آموزان توجه کنند

ایسنا/زنجان مدیر شبکه بهداشت و درمان طارم گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی خصوصاً در محیط‌های جمعی نیز برای دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار بگیرد.

ارشد بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور دانش‌آموزان در مدارس، اظهار کرد: دانش‌آموزان حتما با تکمیل واکسیناسیون خود در مدارس حضور یابند و از خانواده‌ها تقاضا داریم تا نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود توجه داشته‌ باشند زیرا ویروس کرونا قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است هر زمانی پیک جدید ویروس کرونا آغاز شود.

وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی خصوصا در محیط‌های جمعی نیز برای دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا اگر ویروس کرونا نیز وجود نداشته‌ باشد باز هم امکان سرایت سایر بیماری‌های واگیردار در اجتماعات بیشتر است.

این مسئول تصریح کرد: اگر خانواده‌ها احساس وجود علائمی همانند سرماخوردگی در فرزندان خود احساس کردند از ورود آن‌ها به مدرسه جلوگیری کرده و به پزشک مراجعه کنند و همانند دستور پزشک رفتار کنند.

بهرامی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان نیز ادامه داد: در ماه مبارک رمضان نیز ممکن است اجتماعاتی همچون نمازهای جماعت وجود داشته‌ باشد که مردم باید اصول بهداشتی را رعایت کنند. همچنین تزریق واکسن با روزه‌داری تداخلی ندارد و افراد می‌توانند نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم عنوان کرد: تاکنون تعطیلات نوروزی و حضور مسافرین در شهرستان باعث افزایش بروز بیماری نشده و این نتیجه واکسیناسیون و ایمنی اکتسابی و ایمنی طبیعی (ایمنی که در افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند به وجود آمده) به وجود آمده در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ویروس کرونا در شهرستان طارم در حد کنترل شده است و در مرحله زرد کرونایی قرار داریم و فقط ۲ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستندکه باید به حفظ این وضعیت توجه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha