• دوشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401011507177
  • خبرنگار : 71594

اولین تذکرات کتبی نمایندگان در سال ۱۴۰۱ به مسئولان اجرایی کشور

اولین تذکرات کتبی نمایندگان در سال ۱۴۰۱ به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، روح الله متفکر آزاد امروز (دوشنبه) در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

احسان ارکانی نماینده نیشابور و ۳۱ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات: لزوم ارائه گزارشی از عملکرد وزارتخانه ها در شهرستان ها.

منصورعلی زارعی کیاپی نماینده ساری به وزرای میراث فرهنگی و راه: ضرورت حضور میدانی جهت توسعه گردشگری مازندران و ضرورت آسفالت جاده های روستایی نواحی ساری و میاندورود، همچنین به همراه جعفر راستی، جلال محمودزاده، علی اکبر علیزاده برمی و ذبیح اله اعظمی ساردوئی به وزیر جهاد درباره لزوم رسیدگی به اوضاع نابسامان جنگل های شمال و به همراه عباس جهانگیر زاده و ذبیح اله اعظمی ساردوئی به وزیر نیرو درباره لزوم متوقف کردن احداث غیر قانونی فینسک.، همچنین به همراه یحیی ابراهیم نماینده دلفان به وزیر بهداشت درباره لزوم پرداخت کارانه پرستاران در دوران کرونا.

مرتضی محمودوند نماینده خرم آباد و ۲۲ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات: لزوم رسیدگی به اهمال و بی توجهی مخابرات در زمینه پوشش اینترنت در مدارس مناطق محروم لرستان.

محمدحسن آصفری نماینده اراک و ۳۲ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تامین تجهیزات و امکانات مدارس در حاشیه شهرها و روستاها و رعایت عدالت در توزیع امکانات بین مدارس، همچنین به همراه ۲۹ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت درباره لزوم رسیدگی و تامین پزشک و تجهیزات برای بیمارستان های شهرهای کوچک، و به همراه ۱۹ نماینده به رئیس جمهور درباره ضرورت پیگیری و حل موضوع برخوردهای سلیقه ای و به دور از عرف سازمان اوقاف و رسیدگی توسط رئیس جمهور.

معین الدین سعیدی نماینده چابهار به وزیر ارتباطات: چرا در جهت ارتقای سطح پوشش ارتباطات مخابراتی و اینترنت پرسرعت در شهرستان های حوزه انتخابیه اقدامی صورت نگرفته است؟ همچنین به وزرای نفت و راه درباره لزوم رسیدگی به سقف تحویل مردم شهرستانهای حوزه انتخابیه جهت دریافت سوخت در جایگاه ها و نیز علت توقف روند ساماندهی حاشیه نشینی چابهار در کمپ مرادآباد و... چیست؟

مهدی شریفیان نماینده تهران و ۳۲ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات: ضرورت پاسخگویی در خصوص قطع اینترنت و کاهش سرعت آن در بخش های مختلف کشور و لزوم تقویت و بروزرسانی زیرساخت ها.

مصطفی طاهری نماینده زنجان و ۴۲ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم رسیدگی و پاسخگویی در خصوص نحوه فروش و قیمت گذاری فولاد و زنجیره آن.

سیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت ایجاد یکپارچگی و انسجام ساختاری میان نظام تربیت معلم و نظام برنامه درسی.

جعفر قادری نماینده شیراز و ۴۶ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: ضرورت تسریع در ارسال لایحه اصلاح قانون  تقسیمات کشوری برای حل مشکل ارتقاء تقسیماتی شهرهای با جمعیت فاقد دهستان و بخش، همچنین با ۳۲ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درباره لزوم جلوگیری از بازنشستگی زودهنگام و غیر ارادی نیروهای برخی دستگاه های اجرایی، همچنین با ۱۹ نماینده به وزیر راه درباره ضرورت تسریع در اجرایی شدن قرارداد بزرگراه کمربندی شمال شرق شیراز.

سیدجلیل میرمحمدی میبدی نماینده تفت به همراه احمد محرم زاده یخفروزان،  حسینعلی میرزایی، حسینعلی حاجی دلیگانی، مهدی شریفیان، سید محمود نبویان، حسین حقوردی علی اکبر علیزاده برمی فداحسین مالکی و کیومرث سرمدی واله به وزیر میراث فرهنگی درباره اینکه چرا این وزارتخانه با وجود ثبت رسمی و ملی صنایع دستی کار بافی برای شهرستان میبد، شهر دیگری را به عنوان شهر ملی کار بافی معرفی کرده است.

احسان ارکانی نماینده نیشابور و ۶ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر کشور: لزوم برنامه ریزی و حل مشکل کمبود شدید منابع درآمدی و نحوه مدیریت شهرداری زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت.

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان و ۳۹ نفر از نمایندگان به وزرای تعاون و صمت: ضرورت جلوگیری از تضییع حقوق کارگران مشاغل سخت توسط برخی از کارفرمایان، همچنین به رئیس جمهور و رئیس امور اقتصادی درباره لزوم تسریع واریز حقوق بازنشستگان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۵:۰۱

مجلس بار دیگر معافیت مشمولان متاهل ودارای دوفرزند را درمجلس مطرح نماید