• دوشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401011507256

اعتقاد به توحید از مصادیق ایمان به غیب است

اعتقاد به توحید از مصادیق ایمان به غیب است

ایسنا/قم کارشناس معارفی حرم حضرت معصومه (س) گفت: اعتقاد به توحید، معاد و امام معصوم غائب از مصادیق ایمان به غیب است.

معصومه زنجانی، در محفل ترتیل خوانی «مائده نور» که در شبستان نجمه خاتون (س) آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، با تبیین شاخصه‌های جامعه مهدوی بر مبنای نکات تفسیری جز نخست قرآن کریم، عنوان کرد: یکی از اصول روزه داری و مهمانی ماه رمضان تفکر در توحید و ارتباط عمیق با مبدا خلقت است.

وی با اشاره به خطبه نبوی «قد اقبل الیکم شهر الله بالبرکه و الرحمه و المغفره … شهر دعیتم الی ضیافه الله» تصریح کرد: از مصادیق ایمان به غیب که در آیات ابتدایی سوره بقره مورد تأکید قرار گرفته است، ایمان به توحید و توحید محوری است؛ چرا که ارتباط لحظه به لحظه در ماه مبارک رمضان با خالق هستی و خود را در محضر او دیدن، زمینه‌های توحیدی را در وجود انسان تقویت می‌کند.

کارشناس معارفی حرم حضرت معصومه (س) ایمان به معاد را از دیگر مصادیق ایمان به غیب عنوان کرد، بیان کرد: توجه به مقصد و غایت هستی موجب تقویت ایمان در وجود آدمی می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر مصادیق ایمان به غیب، ایمان به امام معصوم غائب از نظر است؛ چرا که در ماه مبارک رمضان با تقویت توحید محوری و معاد محوری ایمان به امام معصوم و حجت الهی نیز در وجود انسان تقویت خواهد شد.

وی افزود: در جامعه معتقد به ولایت امام زمان(عج) اصل بر توحید محوری است؛ بنابراین در جامعه‌ای که توحید محور است معنویت گرایی رشد کرده و زندگی توحید محور انسان را به سمت امام می‌کشاند و انسان خدا گرا در نهایت ولی‌گرا می‌شود.

کارشناس معارفی حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به ویژگی‌های جامعه مهدوی تصریح کرد: جامعه مهدوی دو رویه متفاوت دارد، جامعه منتظر و جامعه دوران ظهور؛ جامعه منتظر جامعه‌ای است که از حضور مستقیم امام معصوم محروم است و جامعه دوران ظهور این نعمت را دارد.

وی ادامه داد: جدای از این دو جامعه، جامعه سومی را می‌توان تصور کرد که خصوصیات مشترک جامعه مهدوی در آن وجود دارد؛ به عبارت دقیق‌تر اگر جامعه دوران انتظار به سمت غایت و جامعه دوران ظهور تحقق غایات باشد، جامعه مهدوی مفهومی دربردارنده مقومات دو جامعه مورد اشاره و عینی دارد.

وی با تأکید بر اینکه نیاز امروز جامعه حرکت به سمت و سوی جامعه مهدوی است، یادآور شد: جامعه مهدوی باید توحید محور باشد؛ چرا که توحید محوری اساس جامعه مهدوی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha