• دوشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401011507408
  • خبرنگار : 71659

اعلام ورشکستگی دولت و بانک مرکزی لبنان/ ریاض سلامه تکذیب کرد

اعلام ورشکستگی دولت و بانک مرکزی لبنان/ ریاض سلامه تکذیب کرد

یک مقام لبنانی ورشکستگی دولت و بانک مرکزی این کشور را اعلام کرد، اما ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربیه، «سعاده الشامی» معاون نخست‌وزیر لبنان روز یکشنبه در سخنانی «ورشکستگی دولت و بانک مرکزی لبنان» را اعلام کرد و گفت که زیان‌های ناشی از این ورشکستگی میان دولت، بانک مرکزی لبنان، بانک‌ها و سپرده‌گذاران توزیع خواهد شد.

معاون نخست‌وزیر لبنان دوشنبه ۴ آوریل، گفت: «زیان‌ها میان دولت، بانک مرکزی، بانک‌ها و سپرده‌گذاران توزیع خواهد شد و درصد مشخصی وجود ندارد. تنها نتیجه‌گیری از این وضعیت این است که این زیان، ناشی از اعمال سیاست‌ها در طول دهه‌ها است و اگر کاری نمی‌کردیم، زیان بسیار بیشتر می‌شد.»

الشامی در گفت‌وگو با شبکه محلی «نیو تی‌وی» گفت: «واقعیتی وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، ما نمی‌توانیم در حالت انکار حقایق بمانیم و نمی‌توانیم برداشت (بانکی) را به روی همه مردم باز کنیم. آرزو داشتم می‌توانستیم این کار را انجام دهیم اگر در شرایطی عادی و طبیعی بسر می‌بردیم».

او درباره مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول گفت: «ما در اوج مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول بوده و هر روز با آن در تماس هستیم. برای اولین‌بار این هیأت بزرگ، راهی لبنان شده و پیشرفت‌های زیادی در مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول داشته‌ایم».

الشامی افزود: «امیدواریم که در این دور از مذاکرات یا دورهای دیگر به توافق برسیم. مذاکرات در حال حاضر بر موضوعات مختلفی از جمله اصلاح و تجدید ساختار بخش بانکی، سیاست مالی متوازن در مورد بدهی‌های دولتی، اصلاح بخش دولتی و برق، یکپارچه‌سازی نرخ ارز، سیاست‌های پولی و مقابله با تورم متمرکز است».

او خاطرنشان کرد که شرکت حسابرسی «کی پی جی» در حال حسابرسی بانک مرکزی است و این بانک، بررسی موجودی مقادیر طلای خود را در دست گرفته و روند حسابرسی عملا آغاز شده است.

از طرفی، ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان ورشکستگی بانک مرکزی را تکذیب کرد و گفت که آنچه در مورد ورشکستگی بانک مرکزی گفته می‌شود، نادرست است.

وی تأکید کرد که بانک مرکزی لبنان به موجب ماده ۷۰ قانون پولی و بانکی کشور، همچنان به کاری که به آن واگذار شده است، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۱۱:۱۳

مگه حضرات مرده اند! سریع تند انقلابی، اموال ایران را بفرستین براشون تا مشکلشون حل بشه!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۱۵:۲۲

انگار تو باغ نیستی اتفاقا با صحبت هایی که بین ایران و لبنان در مورد تامین برق لبنان شده اونا میخوان اموالشون رو برای ما بفرستند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۲۲:۴۳

هیچ نگران نباشن دولت غنی جمهوری اسلامی ایران کمک میکنن بهشون چون مردمش تو ثروت غرق هستن