• دوشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۲:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401011507414
  • خبرنگار : 50176

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

افزایش قیمت گندم و کاهش قیمت کود کشاورزان را امیدوار کرد

افزایش قیمت گندم و کاهش قیمت کود کشاورزان را امیدوار کرد

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: وزارت جهاد کشاورزی با افزایش قیمت گندم و کاهش قیمت کود امیدواری بیشتری را در بین بهره‌برداران و کشاورزان ایجاد کرد.

سید عماد شاهرخی با اشاره به وضعیت بازار و عملکرد تنظیم بازار در فروردین‌ماه امسال، اظهار کرد: مسئله تولید در چرخه و رونق اقتصادی بسیار مهم است اما نباید از نقش توزیع و نظارت بر محصولات غافل و آن را نادیده بگیریم بلکه با اجرایی شدن روند توزیع و نظارت ما می‌توانیم شاهد ثبات و توسعه پایدار در اقتصاد باشیم.

وی تصریح کرد: در یک ماه گذشته سازمان جهاد کشاورزی در راستای اهداف وزارت جهاد کشاورزی موفق عمل کرده و با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌های مرتبط توانستیم کالاهای اساسی مردم را تأمین کنیم و شاهد رضایت عمومی در جامعه باشیم، همچنین در حوزه توزیع و نظارت عملکرد مؤثر داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: نیاز روزانه مرغ گرم بازار استان ۱۵۰ تن بود که در چند روز پایانی سال این میزان را ۳۸۰ تن کشتار در روز رساندیم تا نیاز سفره‌های مردم را تأمین کنیم.

شاهرخی به کمبود تخم‌مرغ در اول فروردین‌ماه امسال اشاره کرد و افزود: در یکم فروردین‌ماه امسال با کمبود تخم‌مرغ مواجه شدیم اما بلافاصله با ارتباطی که با وزارت جهاد برقرار کردیم به میزان ۱۰ تن تخم‌مرغ به استان وارد شد و این کمبود در بازار رفع شد.

وی اضافه کرد: در ایام تعطیلات سال جدید جلسات متعددی با مجموعه استانداری داشتیم با تلاش‌های شبانه‌روزی که صورت گرفت و با تعامل و همکاری مستمر با تمام حوزه‌های نظارت و بازرسی، سپاه پاسداران، تعزیرات، نهادها، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها توانستیم آرامش را بر بازار حاکم کنیم و در این مدت ۱۱۰ جلسه به‌صورت وبیناری و ۴۰ جلسه استانی را برگزار کردیم تا در جهت رفع موانع مؤثر عمل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به توزیع مرغ منجمد، بیان کرد: در ایام تعطیلات بیش از ۹۰۰ تن مرغ منجمد در حاشیه شهرها توزیع شد و در حال حاضر در زمینه توزیع کالاهای اساسی از قبیل شکر، برنج و سایر نهاده‌های دامی هیچ‌گونه مشکلی در استان وجود ندارد.

شاهرخی با بیان اینکه در این ۱۵ روز نظارت‌ها جدی بوده و با متخلفین برخورد قانونی شده است، ادامه داد: در این ۱۵ روز ۲۷۹۴ بازرسی به‌عمل‌آمده که از این تعداد ۲۹۴ پرونده تخلف تشکیل شده و طبق قوانین به آن‌ها بر خود خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر وزارت جهاد، اظهار کرد: امسال وزیر جهاد کشاورزی در اقدامی قابل‌تحسین نرخ گندم را به ۱۰۵۰۰ با ۱۰۰۰ تومان به‌عنوان هدیه به کشاورزان به ۱۱۵۰۰ تومان افزایش داد و همچنین با کاهش قیمت کودهای شیمیایی امیدواری را در بین بهره‌برداران و کشاورزان به وجود آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha