• سه‌شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401011607503
  • خبرنگار : 71434

لاوروف: کمپین مخدوش کردن وجهه روسیه در بوچا، مشابه کمپین‌های کلاه سفیدها در سوریه است

لاوروف: کمپین مخدوش کردن وجهه روسیه در بوچا، مشابه کمپین‌های کلاه سفیدها در سوریه است

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که کمپین آغاز شده علیه کشورش جهت خدشه دار کردن وجهه روسیه در بوچا مشابه کمپین‌های "کلاه سفیدها" در سوریه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از آرتی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست با هیات وزرای عربی گفت: ما در مورد وضعیت فعلی و تحولات سال‌های اخیر برای تبدیل اوکراین به یک رژیم ضد روسیه بحث کردیم.

وی افزود: در این گفتگوها به "وضعیت خاورمیانه و شمال آفریقا نیز پرداخته شد و دیدگاه های ما در مورد پرونده فلسطین کاملاً یکسان بود."

لاوروف گفت که با اعضای هیات عربی در مورد پرونده های یمن، لیبی و سوریه و همچنین احتمال بازگشت دمشق به اتحادیه عرب به زودی گفتگو کرده است.

وی با اشاره به اظهارات غربی‌ها درباره رخدادهای بوچا، گفت: کمپین آغاز شده علیه روسیه جهت خدشه دار کردن وجهه آن در بوچا مشابه کمپین‌های "کلاه سفیدها" در سوریه است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: ما می‌دانیم که چه کسی به اوکراین توصیه می‌کند خشونت را در میدان جنگ گسترش و ادامه دهد و امیدواریم که هیئت اوکراینی در مذاکرات به منافع کشور و مردمش پایبند باشد نه منافع سایر کشورها.

مقامات و رسانه‌های اوکراینی پیش از این ویدئویی را منتشر کرده بودند که ظاهراً در شهر بوچا در منطقه کی‌یف فیلمبرداری شده و اجساد کشته شدگانی را نشان می‌دهد که در جاده ها روی زمین افتاده‌اند.

در این راستا برخی کاربران اعتبار این فیلم‌ها را زیر سوال بردند و خاطرنشان کردند که در نزدیکی اجساد روی زمین خونی وجود ندارد و دهان برخی از کشته شدگان با پارچه سفیدی بسته شده بود و ممکن است این افراد توسط نیروهای امنیتی اوکراین یا دفاع ملی کشته شده باشند.

کاربران همچنین می‌گویند که "مرده‌ها" دست‌های خود را حرکت می‌دادند و در یک تصویر در آینه‌ دید عقب خودرو، به نظر می‌رسد که یکی از "مرده‌ها" به محض عبور خودرو، موقعیت خود را تغییر می‌دهد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تمامی عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده از سوی اوکراین برای اینکه پرسنل نظامی روسیه را به انجام "جنایت" در شهر بوچا متهم کنند، یک اقدام تحریک‌آمیز دیگر است.

این وزارتخانه تاکید کرد که تمام یگان های روسی در ۳۰ مارس به طور کامل بوچا را ترک کردند و خروجی‌های شهر در جهت شمالی بسته نشد، این در حالی است که نیروهای اوکراینی شبانه روزی مناطق جنوبی از جمله مناطق مسکونی را بمباران کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۰۹:۲۴

این سناریوی نخ نما شده توسط آمریکا و متحدانش نوشته شده و توسط زلنسکی اجراء شده مشابه همین اعمال را بارها در سوریه و عراق توسط داعش و القاعده و...که گروههای تروریستی افراطی مورد حمایت آمریکا و اسرائیل بوده اند شاهد بوده ایم...

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۱۰:۵۵

تجاوزگران روس پوتینی. که بمانند هیتلر مرتکب نسل کشی شده‌اند، بیهوده تلاش می‌کنند جنایت خود را نفی کرده و به طرف مقابل نسبت دهند!! بالاخره حقیقت آشکار خواهد شد..

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۱۹:۲۰

زنده باد پوتین مرگ بر غرب مرگ بر غربگرا ها

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۱۲:۲۴

عملیات کلاه سفید ها و استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان و متهم کردن ارتش سوریه با ساخت ویدیو ها و مستندهای دروغین را هنوز فراموش نکرده ایم. آن‌ها همچنین در استودیو تصویر‌هایی از سر بریدن نشان دادند که مثلا در بیابانی در لیبی بود. این کلک های انگلیسی دیگر قدیمی شده. کسانی که تجربه جنگی کافی داشته باشند همانند پرچم دروغین، ساخت فیلم ها و ویدیوهای جعلی برای بدنام کردن طرف مقابل یکی از شگردهای تبلیغاتی بسیار متداول و معمول غرب برای تحت تاثیر قرار دادن اذهان عمومی جهان است. این کار بسیار ساده و کم خرج و بسیار موثر است که بیشتر در جنگ ها بوسیله انگلیس انجام میشده.