• سه‌شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401011607645
  • خبرنگار : 50038

اساس افزایش کرایه های تاکسی در ملایر بر چه مبنایی بوده است؟

اساس افزایش کرایه های تاکسی در ملایر بر چه مبنایی بوده است؟

ایسنا/همدان رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ملایر با اشاره به گلایه و اعتراض برخی از مسافران و شهروندان نسبت به افزایش نرخ کرایه های تاکسی از سوی تاکسیرانان در شهر ملایر در چند روز گذشته، گفت: کرایه‌های تاکسی طبق قانون افزایش یافته و از سوی تاکسیرانان نبوده است.

به گزارش ایسنا؛ محمد لطفی با اشاره به اینکه طبق قانون تصویب نرخ کرایه درون شهری از وظایف شورای اسلامی شهر است، افزود: از آذر ماه سال گذشته جلسات کارشناسی تعیین نرخ کرایه تاکسی سال ۱۴۰۱ با حضور نمایندگان فرمانداری و شورای اسلامی شهر، کارشناسان خبره و رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر برگزار و تصمیماتی گرفته و توسط سازمان، به شورای اسلامی شهر ملایر برای تصویب نهایی ارسال شد.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و برآورد هزینه‌های خودرو و رانندگان و درآمد روزانه آنها و بر اساس فرمول‌های محاسباتی، نرخ تاکسی پیشنهاد شد و پس از تصویب شورای اسلامی شهر و سپس تصویب کمیته تطبیق فرمانداری ویژه به ناوگان حمل و نقل درون شهری ابلاغ شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ملایر با بیان اینکه افزایش نرخ کرایه تاکسی طبق روال سال‌های گذشته صورت گرفته که تاکسیرانان در برخی خطوط اعتراضاتی داشتند، اظهارکرد: از سوی دیگر باید شرایط مردم و جوانب کار هم در نظر گرفته شود که آن هم لحاظ شده است، همچنین اگر بخواهیم میانگین افزایش کرایه تاکسی را در نظر بگیریم بین ۴۵ تا ۵۰ درصد بوده و در برخی خطوط بر اساس صلاحدید شاید تا ۵۵ درصد هم افزایش داشته است.

لطفی خاطرنشان کرد: در صورت تخلف تاکسیرانان، شهروندان می‌توانند با شماره ۱۳۷ شهرداری ملایر تماس بگیرند و یا با شماره تلفن های سازمان ۳۳۳۵۲۸۲۰ و ۸۳۰ و ۸۵۰  مراتب را اعلام  کنند تا برخورد قانونی و لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha