• سه‌شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401011607969
  • خبرنگار : 71516

برای اولین بار

رئیس‌جمهور مستعفی یمن انصارالله را "برادران" خود خواند

رئیس‌جمهور مستعفی یمن انصارالله را "برادران" خود خواند

رئیس جمهور مستعفی یمن برای اولین بار انصارالله یمن را "برادران" خود خواند و از آن‌ها خواست در مواضع خود بازنگری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی۲۱، عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در مراسمی در ریاض گفت: "ما از هر تلاشی برای تحقق صلح در یمن و وحدت و ایجاد کشوری با نهادهای ملی قدرتمند حمایت می‌کنیم."

وی بر لزوم اتحاد و نگاه به آینده برای احترام به خون "شهدا "و رنج و مشکلات زخمی شدگان و بازداشت شدگان تأکید کرد و" از انصارالله یمن خواست یک گروه سیاسی یمنی باشند که به آرمان‌های ملی و وحدت و دموکراسی پایبند باشند."

منصورهادی خطاب به انصارالله یمن گفت: "بیایید بر سر میز مذاکرات بنشینیم تا صلح را ایجاد کنیم. دست ما به سوی شما برای صلح فراگیر و عادلانه دراز است. ما از اینکه برادران حوثی در مذاکرات کنونی ریاض حضور ندارند متأسفیم. ما بارها و در تمام مذاکرات دستمان را به سوی آن‌ها برای صلح دراز کردیم. ما امیدوار بودیم که حوثی‌ها این درخواست از برادران در شورای همکاری خلیج( فارس) را اجابت کنند و منفعت یمنی‌ها را بر هر چیز دیگری ترجیح دهند."

منصورهادی از انصارالله خواست در مواضع خود بازنگری کرده و وضعیت ملت یمن را که از جنگ رنج می‌برند، درنظر بگیرد.

وی بر لزوم بهره‌برداری از مذاکرات ریاض برای متحد کردن تأکید کرد و گفت: موفقیت مذاکرات ریاض برای همگان مهم است نه فقط برای برادران حوثی.

منصورهادی گفت: جنگ بر ما تحمیل شد و ما هیچ راهی جز صلح و توقف آن نداریم اما باید صلح براساس عدالت و برابری برای تمام یمنی‌ها باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

پیروزی حق پرستان وعده صدق خداکند است ولی قوم حضرت موسی بعد از پیروزی دعوت های حضرت موسی را به سخره گرفتند بلی ما هم رزمنده بودیم ولی بعد از پیروزی اولیه ترین حقوق انسانی را ازما گرفتند خداوند همچنانکه پیروز می کند اگر نامردمی شود سرنگون می کند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۶ ۱۸:۰۸

عبدربه منصورهادی بیشرف مزدورامریکا،هشت سال هموطنان مظلومت را به خاک و خون کشیدی،کشورخودت را خراب کردی، حالاکه طعم تلخ شکست و حتمی بودن محاکمه خودت را احساس کردی اینطوری منافق بازی درمیاری؟.ملت یمن و انصارا...عزیز بسیارهوشمند و بصیرهستند و گول حرفهای منافقانه تو و امثال تورا نمیخورند. دراین هشت سال اگراجازه میدادند جوانان برومندایرانی به کمک ملت مظلوم یمن می آمدند و تا ریاض و بحرین و امارات پیشروی میکردند، حیف که نشد.