• سه‌شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401011607979
  • خبرنگار : 50455

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم:

بازگشایی حضوری مدارس به یک مطالبه عمومی تبدیل شده بود

بازگشایی حضوری مدارس به یک مطالبه عمومی تبدیل شده بود

ایسنا/قم وی با بیان اینکه در مدت دوسال آموزش مجازی زحمات معلمان چندین برابر شده بود، تصریح کرد: دوسال آموزش مجازی کارکردهای مدارس در ابعاد تربیتی و آموزشی دانش آموزان را برای خانواده ها مشخص کرد لذا بازگشایی حضوری مدارس به یک مطالبه عمومی تبدیل شده بود.

علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در برنامه مردم و مسئولین با اشاره به حضور پر شور و با نشاط دانش آموزران و کادر آموزشی و اجرای در مدارس عنوان کرد: در روز ۱۴ فروردین شخصا از ۷ مدرسه بازدید کردیم و همچنین شورای معاونین آموزش و پرورش استان قم همراه با روسای ادارات نواحی و مناطق در اولین روز بازگشایی حضوری مدارس از روند فعالیت۵۷۵ واحد آموزشگاه های استان بازدید نموده و ملاحظات بهداشتی و آموزشی مدارس را مورد بررسی قرار دادند.

وی با اشاره به استقبال پرشور دانش آموزان یادآور شد: جمعیت دانش آموزی حدود ۶ درصد در اولین روز بازگشایی غیبت داشتند که با توجه به بلافاصله بودن پایان تعطیلات و بازگشایی طبیعی بوده و این انتظار را داریم که این غیبت دانش آموزان کاهش پیدا کرده باشد.

رحیمی افزود: طی جلسات تخصصی و متعدد با کادر اجرایی آموزش و پرورش استان و هم چنین برقراری جلسات توجیهی ویژه با مدیران واحد های آموزشی، کلیه های آموزشگاه های استان نسبت به چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان حضور دانش آموزان، قبل و پیش از آن اطلاعات لازم را کسب و به آن عمل نموده اند البته  با توجه به اینکه تهیه ماسک برای همه دانش آموزان از توان مدارس خارج است والدین در خصوص تأمین ماسک برای فرزندان شان با ما همکاری کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: یکی از معضلاتی که آموزش های غیر حضوری در دانش آموزان ایجاد کرده بود، احساس تنبلی، کرختی و کم تحرکی، قطع ارتباطات اجتماعی و تغییر سبک زندگی بوده که وقتی دانش آموزان در محیط آموزشگاه حضور داشته باشند خود را با فعالیت های جدید وفق داده و سبب ایجاد نوآوری و خلاقیت در آنان می گردد.

رحیمی با اشاره به افت تحصیلی دانش آموزان بیان کرد: بخش عمده یادگیری دانش آموز در مواجه با دیگر دانش آموزان محقق می شود.

وی با بیان اینکه در مدت دوسال آموزش مجازی زحمات معلمان چندین برابر شده بود، تصریح کرد: دوسال آموزش مجازی کارکردهای مدارس در ابعاد تربیتی و آموزشی دانش آموزان را برای خانواده ها مشخص کرد لذا بازگشایی حضوری مدارس به یک مطالبه عمومی تبدیل شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به گروه بندی دانش آموزان برای حضور در مدرسه قبل از شروع سال جدید ابراز کرد: تناسب تدریجی بازگشایی حضوری وجود داشت از طرف دیگر دانش آموزان در ابعاد مختلف تربیتی و تحصیلی دچار آسیب شده بودند لذا بازگشایی حضوری فرصتی برای کاهش میزان این آسیب ها و آمادگی دانش آموزان برای شروع تحصیلی در مهرماه است.  

وی در خصوص افزایش دوره ی آموزشی یادآور شد: دستور العمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش افزایش دوره های آموزشی برای دانش آموزان تا پایان تیرماه را مطرح نکرده اما وزارت آموزش و پرورش پیشنهادی را به شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر این که یک ماه دوره های آموزشی را افزایش بدهند داده است و هنوز این شورا تصمیمی را به صورت نهایی اعلام نکرده لذا در این خصوص تابع تصمیمات شورای عالی آموزش و پرورش هستیم.

وی ادامه داد: درصورتی که شورای عالی آموزش و پرورش دستوری مبنی بر افزایش دوره های آموزشی ابلاغ نکند پایان دوره آموزشی پایان اردیبهشت ماه خواهد بود و امتحانات هم حضوری در خرداد ماه برگزار می شود.

رحیمی در خصوص سرویس مدارس اظهار کرد: با مسئولین جلساتی داشتیم و تمام پیش بینی ها انجام شده لذا در صورت درخواست والدین مدیران مدارس نسبت به ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha