• سه‌شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401011608038
  • خبرنگار : 71368

در جلسه امروز شورای شهر تهران تصویب شد

الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات برای ساماندهی میدان آزادی

الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات برای ساماندهی میدان آزادی

اعضای شورای شهر طرح "الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات طرح ساماندهی و توسعه فرهنگی میدان آزادی" را بررسی کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی طرح "الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات طرح ساماندهی و توسعه فرهنگی میدان آزادی" را روی میز بررسی قرار دادند و نرگس معدنی‌پور در این باره گفت: این طرح با قید یک فوریت به شورا آمد؛ اما به صورت عادی به کمیسیون شهرسازی برای بررسی ارجاع داده شد و در یک مشارکتی که بین کمیسیون شهرسازی و فرهنگی انجام شد تقویت نقش فرهنگی و انقلابی میدان آزادی مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان این‌که مصوب شد که شهرداری موظف است ظرف مدت شش ماه ضمن بررسی جامع مطالعات قبلی و طرح‌های گذشته نسبت به ارائه لایحه مطالعات و تقویت و توسعه فرهنگی این میدان اقدام کند، ادامه داد: برهمین اساس شهرداری می‌بایست نسبت به شناسایی حوزه‌های کالبدی، ترافیکی و غیره میدان آزادی اقدام کند و همچنین با هدف سیاست پیاده‌محوری و تردد ایمن نسبت به ساماندهی ترافیک سواره اقدام کند و همچنین فعالیت‌های مناسبت محور فرهنگی را در این حوزه متمرکز کند.

معدنی پور اضافه کرد: شهرداری مکلف است به طور موازی و در هماهنگی اقدامات لازم را برای طرح موضعی تبدیل غرب تهران به یک مرکز تجاری – فرهنگی با محوریت میدان آزادی اقدام کرده و هر شش ماه یکبار گزارش آن را به شورا بدهد.

صارمی معاون شهرسازی شهرداری تهران نیز با بیان این‌که ما موافق طرح شورا هستیم، گفت: اما میدان آزادی یک نشانه شهری و هویت تهران است که پیش از این نیز طرح حوزه فرهنگی - تجاری غرب تهران با محوریت میدان آزادی آغاز شده و حالا پیشرفت ۸۰ درصدی داشته اما به مشکلاتی برخورد کرده است؛ چرا که معاونت حمل و نقل می‌گوید نمی‌تواند پایانه را جابه‌جا کند یا فرودگاه مهرآباد اجازه طراحی پارکینگ حجاج را نداده و سازمان‌های مختلف همچون هلی‌کوپترسازی یا پدافند می‌گویند اجازه ورود ندارید به همین دلیل لازم است که یک هماهنگی بین دستگاهی صورت گیرد وگرنه راه به جایی برده نمی‌شود.

توکلی‌زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز اظهار کرد: ما در حال حاضر بارگذاری‌های فرهنگی زیادی در میدان آزادی داریم و دو منطقه‌ای که میدان در آن حضور دارد برنامه‌های فرهنگی‌شان با محوریت این میدان است؛ اما معتقد هستم که برای انجام کارهای فرهنگی بیشتر، شش ماه کم است.

پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران در جمع‌بندی این طرح گفت: براساس پیشنهادات ارائه شده طرح مذکور باید در کمیسیون‌های مربوطه بررسی و برای تصویب نهایی به صحن علنی آورده شود و شش ماه به شهرداری فرصت می‌دهیم تا طرح خود را ارائه کند.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورا به طرح "الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات طرح ساماندهی و توسعه فرهنگی میدان آزادی" رأی مثبت دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha