• سه‌شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401011608063
  • خبرنگار : 71579

سیاست "یک بام و دو هوای" صهیونیست‌ها درباره غزه؛ تهدید علنی و طلب آرامش سری

سیاست "یک بام و دو هوای" صهیونیست‌ها درباره غزه؛ تهدید علنی و طلب آرامش سری

یک رسانه عربی در گزارشی به نقل از برخی منابع به مواضع متناقض مسئولان رژیم صهیونیستی در خصوص نوار غزه پرداخت.

به گزارش ایسنا، برخی منابع آگاه فلسطینی در گفت وگو با العربی الجدید تاکید کردند که رژیم اشغالگر صهیونیستی خواهان ایجاد آرامش در نوار غزه در مقابل برخی تسهیلات و پیشنهادات قابل توجه و وسوسه انگیز شده است این درحالی است که این رژیم به طور علنی پیام های تهدیدآمیز می دهد و با پیام هایی که به طور سری و از طریق واسطه ها می فرستد، متفاوت است.

این منابع می گویند: پیام هایی که طی روزهای اخیر به گروه های مقاومت در نوار غزه رسید با اظهاراتی که مسئولان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی به طور علنی اعلام می کنند متفاوت است؛ اسرائیل از طریق واسطه ها خواستار آرامش شده است و پیشنهادات حیاتی و وسوسه انگیز می دهد اما به طور علنی غزه را تهدید می کند و درخصوص جنگ دیگری مانند جنگ رمضان گذشته که ۱۱ روز به طول انجامید صحبت می کند؛ جنگی که ویرانی های گسترده ای در منازل و زیر ساخت های نوار غزه به دنبال داشت و گروه های مقاومت نیز در مقابله با این تجاوز فراگیر قدرت نمایی کردند.

برخی منابع ویژه مصری در گفت وگو با العربی الجدید اعلام کردند که روز پنجشنبه گذشته تماسی تلفنی میان عباس کامل، رئیس سرویس اطلاعات مصر و ایال حولتا، رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی انجام شد و دو طرف درخصوص تنش های اخیر در سرزمین های اشغالی رایزنی کردند و مسئولان قاهره تلاش کردند که نقش سریعی ایفا کنند و با ایجاد فشار بر گروه های فلسطینی به تنش ها پایان دهند.

بر اساس این گزارش، اسرائیلی ها نگران این هستند که فلسطینی ها از داخل غزه اقداماتی انجام دهند و این اقدامات در پاسخ به عملیات ترور مبارزان واتفاقاتی است که در قدس و مسجد الاقصی و همچنین فشار بر مردم در ماه رمضان در حال انجام است.
برخی منابع  همچنین می گویند که رژیم صهیونیستی نگران پاسخ جنبش جهاد اسلامی در پی ترور سه عنصر از جناح نظامی این جنبش ( خلیل طوالبه،صائب عباهره، سیف ابولبده) در شهر جنین است به ویژه اینکه جنبش جهاد پیش از این به تجاوزهایی با اهمیت کمتر نیز پاسخ داده است.

با این وجود پیام های گروه های فلسطینی به اسرائیلی ها که از طریق واسطه ها  به آن ها رسید بر معادلات گذشته تاکید دارد؛ معادلاتی که در رمضان گذشته وضع شد و مقاومت آن را «شمشیر قدس» نامید.

این منابع می گویند: گروه های مقاومت به واسطه ها اعلام کردند که اجازه نخواهند داد اسرائیلی ها مردم فلسطین را در قدس اشغالی و کرانه باختری و داخل فلسطین مورد اذیت قرار دهند و آرامشی که اسرائیل خواهان آن است باید از خودشان آغاز شود و این آرامش از طریق توقف اقدامات تحریک آمیز، ممانعت از حملات افراط گرایان به مسجد الاقصی و همچنین رفع قید و بندهای وضع شده علیه نوار غزه وکرانه باختری محقق خواهد شد.

در این گزارش آمده است: این درحالی است که برخی طرف های فعال می گویند گروه های مقاومت می خواهند که نوار غزه به دور از تنش های کنونی باشد و از قدس اشغالی و کرانه باختری به جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی پاسخ دهند زیرا این امر برای اسرائیلی دردناک تر است و خشم مردمی علیه اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیستی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha