• سه‌شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401011608173
  • خبرنگار : 50310

استاندار مطرح کرد:

لرستان، بی‌آب در منبع آب

لرستان، بی‌آب در منبع آب

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: عدم پیشرفت و توسعه استان در حوزه آب به خاطر همین شعارهایی است که می‌گویند لرستان آب زیاد دارد.

فرهاد زیویار، در جلسه شورای حفاظت از منابع آب لرستان، اظهار کرد: لرستانی که در تولید آب مشهور بوده الان به این وضع دچار شده است.

وی ادامه داد: ما بالای ۱۰ میلیارد مترمکعب روان‌آب داریم اما در طول تاریخ نتوانستیم یک دهم از این آب‌ها را ذخیره و برای آن‌ها مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

زیویار افزود: ضعف اساسی استان از ناکارآمدی گذشتگان بوده است، طی حداقل ۷۰ سال گذشته که سدسازی در کشور رواج پیدا کرده لرستان به دلیل شعارهای زیاد تولید میلیاردها مترمکعب آب در لرستان، بی‌نصیب مانده است.

استاندار لرستان، تصریح کرد: اگر دستگاه‌ها از بالا همراه باشند مشکلات حل می‌شود، در این زمینه تریبون‌های ائمه جمعه بی‌نصیب نیست.

وی عنوان کرد: محدود کردن کشت بهاره و آبدوست بخشی ابلاغ و دستورالعمل بوده و بخشی اطلاع‌رسانی است.

زیویار بیان کرد: ما درصد بالایی کاهش تصادفات در ایام نوروزی داشتیم، اگر یک نفر از تلفات کم شود خدمت بزرگی به کشور کرده‌ایم.

استاندار لرستان تأکید کرد: مردادماه امسال در حوزه برق با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی افزود: این که می‌گویند آب حق بالادست است، حرف منطقی نیست، اما خدا این آب را برای همه قرار داده است، اما باید بدانیم پشت سر سدهای خوزستان ۳۰ میلیارد مترمکعب آب ذخیره‌سازی می‌شود، ما با همه سدهای فرعی یک میلیارد مترمکعب آب ذخیره داریم.

زیویار عنوان کرد: سد معشوره در مراحل نهایی ۹۵ درصد است اما یک درصد هم برای ما مهم است چراکه این مانع یک درصدی ممکن است ما را به درصدهای پایین‌تری ببرد.

استاندار لرستان، بیان کرد: بحرانی بودن مسئله آب و برق مهم است و لازم است ستادی در این رابطه برگزار و یک چارچوبی برای آن مشخص شود.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم مانند مدیرهای دوره‌های قبل به راحتی بگذاریم چاه‌های غیرمجاز کار کنند و تعداد آن‌ها را بیشتر کنیم که این یک خیانت است، ما باید فشار بیاوریم و مسئله را منطقی حل کنیم.

زیویار ادامه داد: ما باید اطلاع رسانی کنیم و به مردم بگوییم در چه وضعیتی هستیم، کاری کنیم اقتدار سیستم بالا برود که با ایجاد رابطه تنگاتنگ بین مسئولان و مردم بدست می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha