• سه‌شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401011608174
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل مدیریت بحران استان مطرح کرد:

محدودیت کشت محصولات آبدوست در لرستان

محدودیت کشت محصولات آبدوست در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل مدیریت بحران لرستان، گفت: با توجه به مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در کشور، کشت محصولات آبدوست در استان‌های لرستان، کرمانشاه، همدان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری محدود یا ممنوع است.

مهدی پازوکی، در جلسه شورای محافظت از منابع آب لرستان، اظهار کرد: براساس گزارشات هواشناسی متوسط بازی سال آبی جاری ۳۲۳ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته حدود شش درصد و نسبت به بلند مدت ۳۲ درصد کاهش بارش‌ها را داشتیم.

وی ادامه داد: متوسط دبی رودخانه‌ها در سال آبی جاری نسبت به بلند مدت ۴۳ درصد و در حال حاضر بیش‌ از ۷۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

پازوکی افزود: در حوزه آبریز کرخه رودخانه مشکلم در محل پلدختر در حال حاضر با دبی ۲۹ متر مربع در ثانیه نسبت به بلندمدت ۸۳ درصد کاهش داشته و در حوزه آبریز کارون بزرگ رودخانه تیره دورود در حال حاضر با دبی حدود ۱۳ مترمکعب در ثانیه در بلند مدت حدود ۷۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد، رودخانه مالبره در محل دورود در حال حاضر با دبی چهار مترمکعب در ثانیه نسبت به بلند مدت حدود ۸۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان، عنوان کرد: در زمینه آب‌های زیرزمینی در محدوده استان عمق دو متری را داشتیم که نسبت به سال گذشته حدود ۷۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد، دبی چشمه‌های استان نسبت به بلند مدت ۳۶ درصد کاهش داشته و دبی چشمه‌های انتخابی حوزه کرخه نسبت به بلند مدت حدود ۴۹ درصد و دبی چشمه‌های حوزه کارون در استان نسبت به بلند مدت حدود شش درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: وضعیت ایستگاه‌های هیدرومتری استان به طور متوسط نسبت به بلند مدت ۷۶ درصد کاهش را نشان می‌دهند.

پازوکی بیان کرد: با توجه به مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در کشور و ابلاغی که وزیر نیرو داشتند، استان‌های لرستان، کرمانشاه، همدان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری براساس مصوبه این گروه بنا شده کشت محصولات آبدوست به ویژه برنج را محدود یا ممنوع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha