• سه‌شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401011608176
  • خبرنگار : 50310

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مطرح کرد:

دورود، رکورددار حفر چاه‌های غیرمجاز در لرستان

دورود، رکورددار حفر چاه‌های غیرمجاز در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: بیشترین حفاری غیرمجاز چاه در شهرستان دورود انجام می‌شود.

داریوش حسن‌نژاد، در جلسه شورای حفاظت از منابع آب لرستان، اظهار کرد: میزان بارش‌های سال آبی جاری کم بوده و به طور قطع به یقین با خشکسالی شدیدتر از سال گذشته مواجه هستیم.

وی ادامه داد: تمام مدیران باید پای کار بیایند که با یک مدیریت منسجم بتوانیم منابع آبی زیرزمینی را که یک ذخایر ارزشمند هستند را از دست ندهیم.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه پیشنهاد ما این است که امسال از منابع آبی زیرزمینی استفاده نکنیم، عنوان کرد: باید جلوی کشت بهاره را بگیریم و از طرق به کشاورزان کمک کنیم، که نگذاریم از منابع آب زیرزمینی کشت شود که در این صورت اُفت منابع آب زیرزمینی روز به روز بیشتر می‌شود و از طرف دیگر با بخشنامه و آیین‌نامه نمی‌توان حاوی کشت کشاورزان را گرفت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان در خیلی از جاها کشت محصولات آب دوست انجام شده است، تصریح کرد: ما باید این مقدار را در این حد نگه داریم و نگذاریم گسترش پیدا کند شاید یک مقدار کمتر بگذاریم به منابع آب زیرزمینی لطمه وارد شود.

وی ادامه داد: در شهرستان بیرانشهر سالیان سال است که الگوی کشت تغییر کرده و امسال دولت کشت برنج را در استان‌های غیرشمالی ممنوع کرده و این یکی از چالش‌های ما در ایرانشهر و ویسیان و دورود است.

حسن‌نژاد، عنوان کرد: یک فکر ویژه‌ای باید کرد در جاهایی که کمبود آب هست کشت نشود و جاهایی که منابع محدود است این کشت انجام نشود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: این شرکت و جهاد کشاورزی به تنهایی قادر به کنترل تخلفات بهش آبی نیست، ابزار مقابله با این امر را نیز نداریم.

وی عنوان کرد: در شهرستان دورود ۸۰ حکم دست مدیر شهرستان برای پر کردن چاه‌های غیرمجاز داریم.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه بیشترین حفاری غیرمجاز چاه در شهرستان دورود انجام می‌شود، افزود: روز به روز تعداد چاه‌های غیرمجاز در داخل سوله‌ها، گاوداری‌ها و جاهایی که در دید نیستند زده می‌شود، لزوم همه همکاران به ویژه قوه قضاییه و نیروی انتظامی در این مورد با ما کمک کنند جلوی دلالان را بگیریم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان، گفت: الان که آب همدان، قم و اصفهان کم شده امروز به استان ما روی آوردند و منابع کشاورزی را غارت می‌کنند.

وی تأکید کرد: ما با کشاورزی مدرن مخالف نیستیم.

 ادامه داد: در شهرستان‌های دلفان و سلسله اقدامات خوبی شده، جلوی کشت گیاهان آب دوست را گرفتند و دلالان به شهرستان چگنی روی آوردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha