• چهارشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1401011708260
  • خبرنگار : 71021

رییس سازمان حج و زیارت عنوان کرد

دست‌هایی در کار است سفرهای سیاحتی جایگزین عتبات شود

دست‌هایی در کار است سفرهای سیاحتی جایگزین عتبات شود

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به قیمت بالای پروازهای عتبات به نسبت سفر سیاحتی به دیگر کشورهای همسایه، گفت: دست‌هایی در کار است تا مردم به جای عتبات به سفرهای سیاحتی کشورهای همسایه رهسپار شوند.

به گزارش ایسنا، سیدصادق حسینی این سخنان را در وبینار بررسی سفرهای عتبات عالیات که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و جمعی از مدیران حج و زیارت استان‌ها حضور داشتند، مطرح کرد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم بر لزوم کاهش هزینه سفر عتبات عالیات تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ با اشاره به این‌که "مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرده‌اند" تلاش همگان برای کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، ارتقاء و بهبود کیفیت و تولید محصولات دانش بنیان و  رقابت پذیر در حوزه حج و زیارت را خواستار شد.

وی افزود: هزینه‌های بالا در عرصه رقابت با آزادبرها مؤثر است و باید تلاش شود در راستای چارچوبی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، کاهش هزینه‌ها و دستاوردهای بهتر در این حوزه تحقق یابد.

نواب همچنین با اشاره به مشاهدات میدانی خود از نحوه اجرای طرح «نوین اعزام به عتبات» در عراق، این طرح را فرصتی طلایی برای ابراز وجود و توانایی شرکت‌های زیارتی دانست و گفت:  برخی استان‌ها در اعزام زائران به اماکن مقدس در عراق و ارائه خدمات در بخش های حمل و نقل، اسکان، تغذیه و پرواز عملکرد خوبی داشتند و عمده زائران این استان‌ها نیز راضی بودند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین تاکید کرد: شرکت‌هایی که در اجرای طرح نوین عتبات عملکرد رضایت‌بخشی نداشتند حتما حذف شوند و در مقابل به شرکت‌هایی که نظر زائران را جلب و خوب عمل کردند باید بیشتر اعتماد شود.

دست‌هایی در کار است

سیدصادق حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ هم در این وبینار درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر هزینه‌های سفر عتبات عالیات، گفت: برخی صحبت‌های مطرح‌شده ارتباط  مستقیم به پروازهای عتبات عالیات دارد که در این ارتباط ما هم گلایه داریم و درصددیم که هزینه و تاخیر پروازها کاهش یابد.

وی با اشاره به قیمت بالای پروازهای عتبات عالیات به نسبت پروازهای تفریحی به برخی کشورهای همسایه، اظهار کرد: این رویکرد نشان می‌دهد دست‌هایی در کار است تا مسیر سفر به عتبات عالیات را تغییر دهد و در عوض، مردم به سفرهای سیاحتی کشورهای همسایه رهسپار شوند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که "نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال تحول در سبک زندگی اسلامی و نسل جوان بوده است" گفت: متاسفانه برخی هزینه می‌کنند تا این اتفاق نیافتد، در نگاه کلان بعضی افراد دنبال تغییر این راهبرد هستند و مانع از تحقق آن می‌شوند.

حسینی افزود: از زمان حضور در این سازمان به دنبال حل مشکل پروازها بوده‌ایم. امیدواریم اقدامات هرچه سریع‌تر انجام بگیرد و شاهد کاهش هزینه‌ها در اعزام‌های هوایی باشیم.

سازمان حج و زیارت برای نوروز، سقفِ هزینه سفر هوایی سوریه را حدود ۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و عراق را ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود که بخش زیادی از این هزینه را به بلیت هواپیما ربط داده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۷ ۰۵:۵۴

وقتی زیارت عتبات را گران کردید ملت هم به سفرهای سیاحتی فشار آوردن.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۷ ۰۷:۵۱

متاسفانه همه دنبال دست‌های پشت پرده هستند. از مسئولین تا مردم. معلوم نیست کشور دست دولت هست یا دست‌های پشت پرده.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۷ ۰۸:۳۴

وقتی هزینه سفر به استانبول کمتر از عتبات میشه ((با وجود مسافت خیلی بیشتر)) --- واقعا بعضی وقت ها اینقدر راه حل آسونه که آدم خندش میگیره چرا شرکت های زیارتی اینقدر هزینه این سفرها رو بالا اعلام میکنند ؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۷ ۱۳:۲۲

دستها نیست کرانی قیمتهاست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۷ ۱۴:۱۵

سفرهای سیاحتی وزیارتی مردم به کشورهای دیگر هردو ارزبروبه ضرر مملکت است .نیک است مسئولین هردو ارگان تلاش کنند در برابر همان تعدادی که ایرانی خارج شده وارز می برند ، گردشگر وزایر خارجی وارد شود وارز بیاورند.این کار عین عقلانیت است

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۷ ۱۴:۵۲

اکر دلسوز مردم هستید چرا باید برای سفر به سوریه 10 تومان وعراق 14 تومان هزینه از 3 از 2 نهایت 2/5 به بالا زور است این شما هستید که مردم را از سفر زیارت به سیاحت سوق می دهید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۰۱:۵۷

مسئولین س ازمان حج و زیارت اگر راست میگویند و واقعا نگران این موضوع هستند چرا برای سفر به سوریه یا عراق به ترتیب ۱۰ و ۱۴ میلیون تومان اعلان هزینه میکنند ؟ گربه که برای رضای خدا موش نمیگیره .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۸ ۲۲:۳۶

سفرهای زیارتی غیر از زیارت هیچ تنوع دیگری ندارد کی برنامه موزه و فرهنگ عراق را غیر از مذهبی به مردم نشان دادید و یا مردم رو به امکان گردشگری عراق برده آید همه اش که نماز و عبادت نمیشود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۹ ۰۷:۵۴

با سلام از آنجایی که کشور ما کشوری مسلمان و شیعه هست و مردم دوستار اهل بیت هستند و به ظاهر کسانی هستند که در صدد ایجاد فرهنگ غربی در کشور و سوق دادن مردم به سمت کشورهایی سیاحتی با کمترین هزینه میباشند ، اگر چنانچه شما ها هم دلسوزید و قصد دارید با این پدیده شوم مبارزه کنید اول سعی و تلاش بر این شود که مرز زمینی بازگشایی گردد سپس جهت رقابتی کردن سفر به عتبات ک مردم دل شیفته آن هستند و کاهش هزینه ، ازکاروان آزاد برها حمایت کنید تا رقابتی شود و قطعا کاهش هزینه سفر به عتبات خواهید داشت و مردم هم شما را دعا خواهند کرد .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۰ ۰۷:۵۱

شما نمیخواهد زیاد خودت را خسته کنی راه زمینی را باز کنید مردم مومن بتوانند به زیارت بروند هوایی باشد برای پولدارهای همیشه طلب کار

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۰ ۰۸:۴۶

ایسنا چرا نظرات رو منتشر نمی کند ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۱ ۰۰:۵۸

واقعا بیا ببین سایتهای پروازی برا نجف یا بغداد رفت زده ۳ الی ۴ ملیون و برگشت هم چنین و بلیط استانبول نگاه کنید 300 تومان الی 500 زده ایروان همچنین و خیلی کشورهای. همسایه که من هروز دارم نگاه میکنم که منتظرم بلیط نجف بیاد پاین که بتونم برم زیارت کنم یه کاری کنید مردم برن زیارت خواهش میکنم تورو خدا بزار مردم برن به زیارت نکه برن به استانبول و کشورهای تفریحی که انقد ارزون کردین

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۱ ۰۱:۰۰

خواهش میکنم ارزون کنید پروازارو ببینید چقد مردم مشتاق زیارت اماما هستن مثل استانبول کنید که الان 300تا500تومان استانبول الان یک ماهه همین قیمته ولی نجف کمتر 2ملیون نشده بیارید پایین بزار مردم برن خواهش میکنم