• چهارشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401011708820
  • خبرنگار : 50181

تلاش برای بورسی کردن شرکت‌های دانش بنیان کرمانشاه

تلاش برای بورسی کردن شرکت‌های دانش بنیان کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه از پیگیری و تلاش برای تسهیل شرایط پذیرش شرکت‌های دانش بنیان کرمانشاه در بازار سرمایه خبر داد.

 دکتر محمد بهمن در نشست هم اندیشی تحقق شعار سال که امروز (17 فروردین) برگزار شد، با اشاره به وجود ۶۰۰ شرکت در بازار سرمایه کشور، اظهار کرد: از این تعداد ۴۹ شرکت دانش بنیان است که ۲۴ شرکت آن در بورس و ۱۹ شرکت در فرابورس  هستند و شش شرکت دیگر هم در فرابورس پذیرفته شده اند که هنوز روی تابلو نیامده اند.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات، دارو و سلامت، تولید مواد پیشرفته و... فعالیت دارند.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه سپس از وضعیت حضور شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه هم یاد کرد و گفت: متاسفانه در ۱۴، ۱۵ سال گذشته هیچ شرکت جدیدی از استان چه در عرصه دانش بنیان و چه سایر حوزه‌ها وارد بازار سرمایه نشده و حتی تعدادی از شرکت‌هایی که از قبل در بورس داشتیم هم از بازار خارج شدند.

به گفته بهمن، روند کنونی نزولی بازار سرمایه نیز باعث شده تمایل شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه کاهش یابد.

وی از اقداماتی که طی سال‌های اخیر برای ورود شرکت‌های کرمانشاه به بازار سرمایه انجام شده هم یاد کرد و افزود: امیدواریم امسال چند شرکت جدید استان بورسی شوند.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه همچنین از آمادگی بورس کرمانشاه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و عنوان کرد: تلاش کردیم تخفیفات و حمایت‌هایی برای تسهیل پذیرش شرکت‌های دانش بنیان استان در بازار سرمایه در نظر بگیریم.

بهمن با بیان اینکه در حال حاضر هزینه پذیرش شرکت‌های دانش بنیان و فناور در بازار سرمایه نزدیک به ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: نیمی از این میزان از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین می‌شود و تلاش کردیم برای شرکت‌های دانش بنیان کرمانشاه نیم دیگر هم رایگان شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha