• چهارشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401011708855
  • منبع : فضای مجازی

فعالان مذهبی و جامعه نخبگان مهاجر افغانستان:

حوادث مشهد و گنبد کاووس برای ایجاد فتنه در بین مسلمین است

حوادث مشهد و گنبد کاووس برای ایجاد فتنه در بین مسلمین است

شوراهای هماهنگی و هیئت های مذهبی استان‌های تهران و قم و جامعه نخبگان مهاجر افغانستانی در ایران در واکنش به حادثه تروریستی در حرم مطهر امام رضا(ع)، ضمن محکوم کردن آن، هشدار داده‌اند که حادثه تروریستی و غیرانسانی حرم مطهر امام رضا(ع) و گنبد کاووس به طلاب اهل تشیع و تسنن، نشان از حرکت جدید و عمق شرارت و اختلاف‌افکنی و فتنه در بین مسلمین و جوامع اسلامی می‌باشد.

به گزارش ایسنا متن پیام فعالان مذهبی و جامعه نخبگان مهاجر افغانستان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حادثه تروریستی و غیرانسانی حرم مطهر امام رضا(ع) و گنبد کاووس به طلاب محترم اهل تشیع و تسنن نشان از حرکت جدید و عمق شرارت و اختلاف‌افکنی و فتنه در بین مسلمین و جوامع اسلامی می‌باشد.

دشمنان همیشه در پی اختلاف و جنگ داخلی و ایجاد فتنه در بین اقوام و مذاهب مختلف  بوده و است. اقدام ترویستی اخیر نشان از شکست عمیق سیاست منطقه ای وهابیت و صهیونیسم در محور یمن، عراق، سوریه و افغانستان است، لذا به همین دلیل اقدام به ترورهای کور در جهت برهم زدن آرامش روانی و اجتماعی جامعه و ایجاد اختلاف بین ملت‌ها، اقوام و مذاهب مختلف دارد.

شوراهای هماهنگی و هیئت های مذهبی ولایت‌ها/ استان‌های تهران و قم و جامعه نخبگان مهاجر افغانستانی در ایران این اقدام تروریستی و تفرقه افکن را به شدت محکوم نموده و از عموم مردم  آگاه و مهاجرین دردمند تقاضامند است ضمن هوشیاری کامل و حفظ خونسردی خود، اسیر فتنه های شوم و آلت دست سیاست های کثیف دشمنان قرار نگیریم.

به امید خداوند متعال این دسیسه دشمن نیز با هوشیاری ملت و اقدام فوری دولت جمهوری اسلامی ایران خنثی و از بین خواهد رفت  و ملت‌ های مسلمان و آزاده بیش از پیش در کنار هم این سیاست ها را نقش بر آب خواهند نمود.

این در حالی است که حمله تروریستی به سه روحانی و طلبه علوم دینی و تجاوز به حرم مطهر و امن امام رضا(ع) با واکنش‌های منفی گسترده در بین جامعه مهاجر افغانستانی در ایران روبرو شده است.

همچنین جامعه روحانیت انصارالمهدی(عج) افغانستان در جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حمله تروریستی در حرم مطهر امام رضا(ع) تأکید کرده است: دشمنان قسم خورده دو ملت ایران و افغانستان دست به یک تفرقه جدید زده تا با تلاش بزدلانه خود، اختلاف و تفرقه ایجاد کند.

متن این واکنش به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم

امت بیدار و شریف افغانستان و ایران، اینک کفرستیزی و مبارزه مشترک، وحدت و همدلی دو ملت، در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) در مقابله و مبارزه علیه آمریکای جنایت کار و اسرائیل غاصب، عملا برای این دشمنان قسم خورده اسلام گران تمام شده است.

آمریکا بیست سال در افغانستان با تمام توان با مردم این سرزمین جنگید و سرانجام جهان شاهد شکست مفتضحانه آن بود، که شبانه فرار را بر قرار ترجیح داد. همچنین مستحضرهستید که در کشور سوریه گروهک آدم کش داعش را تجهیز نمودند تا بار دیگر نفاق و پراکندگی را در صفوف مسلمین به وجود بیاورند که این پروژه با بصیرت و بیداری سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی نقش بر آب شد.

اکنون دشمنان قسم خورده دو ملت ایران و افغانستان دست به یک تفرقه جدید زده تا با تلاش بزدلانه خود، اختلاف و تفرقه ایجاد کنند و اقدام به ترور و حرمت‌شکنی در مکان مقدسی همانند حرم مطهر امام رضا(ع) نمایند.

جامعه روحانیت انصارالمهدی(عج) افغانستان چنین اعمال تروریستی و ننگین را که وحدت و انسجام و همدلی تاریخی دو ملت را هدف قرار داده، به شدت محکوم می‌نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha