• چهارشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401011708963
  • منبع : نمایندگی قزوین

سال گذشته ۴۷۵ قزوینی در آسانسور محبوس شدند

سال گذشته ۴۷۵ قزوینی در آسانسور محبوس شدند

ایسنا/قزوین رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در عملیات‌های سال گذشته آتش‌نشانی ۳۲۸۰ فقره عملیات امدادی و مهار آتش شرکت کردند و موفق به نجات ۹۱۸ نفر شدند، همچنین در بخش امداد و نجات بیشترین آمار مربوط به محبوس شدن ۴۱۴ مورد و گیرکردن در آسانسور با ۴۷۵ مورد بود.

قدیر موسی‌خانی با اشاره عملیات‌های آتش‌نشانی صورت‌گرفته در ۱۵ روز نخست سال جاری، تصریح کرد: در این مدت ۱۳۰ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق رخ‌داده است که ۹۱ مورد مربوط به امداد و نجات و ۳۹ مورد آن مربوط به عملیات اطفای حریق بوده است.

وی افزود: در عملیات‌های انجام شده ۶۹ نفر توسط آتش‌نشانان نجات‌یافته‌اند، در روز طبیعت و استقرار در نقاط مختلف شهر قزوین در حالت آماده‌باش بودیم و در این روز ۶ عملیات انجام شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قزوین باتوجه‌به حادثه‌های رخ‌داده در این مدت، تأکید کرد: بررسی حریق‌ها و حوادث رخ‌داده در منازل بیانگر این است که کانون بسیاری از آن‌ها آشپزخانه یا وسایل مرتبط با آن بوده که با رعایت نکات ایمنی بسیار ساده می‌توان از وقوع آن جلوگیری کرد، آشپزخانه قلب هر خانه و رعایت نکات ایمنی در این محیط بسیار حائز اهمیت است، اغلب خانم‌ها بیشترین وقت خود را در آشپزخانه سپری می‌کنند به همین دلیل باید درباره نکات ایمنی در آشپزخانه و وسایل خانه اطلاعاتی کسب کنند تا از هرگونه حادثه ناگواری پیشگیری کنند.

بنابراعلام روابط عمومی آتش‌نشانی قزوین، وی در ادامه با اشاره به عملیات‌های سال گذشته خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۹ گانه این سازمان طی سال گذشته در ۳۲۸۰ فقره عملیات امدادی و مهار آتش شرکت کردند و موفق به نجات ۹۱۸ نفر شدند.

موسی‌خانی بیان کرد: از مجموع عملیات‌های انجام شده، ۱۳۰۰ مورد مربوط به مهار آتش و ۱۹۸۰ مورد مربوط به امداد و نجات بوده است، عمده عملیات مهار آتش شامل ۲۲۴ مورد آتش‌سوزی منازل مسکونی ۱۱۴ مورد آتش‌سوزی وسایل نقلیه، ۶۴ مورد آتش‌سوزی مراکز تجاری، ۲۱ مورد آتش‌سوزی مراکز صنعتی و کارخانه‌های تولیدی و ۴ مورد آتش‌سوزی در بازار بوده است.

وی اظهار کرد: در بخش امداد و نجات نیز بیشترین آمار مربوط به محبوس شدن ۴۱۴ مورد و گیرکردن در آسانسور با ۴۷۵ مورد بود، همچنین تصادفات جاده‌ای ۸۶ مورد، واژگونی خودرو ۶۲ مورد، سقوط در چاه ۱۵ مورد، نشت گاز و مسمومیت ۱۰۷ مورد، سقوط خودرو در رودخانه ۹ مورد و غرق‌شدگی ۸ مورد بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قزوین با بیان اینکه این آمار در سال ۱۳۹۹،  ۳۷۰۱ فقره عملیات بوده، بیان کرد: میزان عملیات نسبت به سال ۹۹ ۱۳ درصد کاهش و همچنین در حوزه نجات‌یافتگان ۲۷ درصد افزایش داشتیم، کاهش میزان حوادث و افزایش نجات‌یافتگان حاصل تلاش و هماهنگ تمامی حوزه‌های سازمان و ایثارگری آتش‌نشانان در سال ۱۴۰۰ بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha