• چهارشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401011709119
  • خبرنگار : 50477

استاندار گلستان انتقاد کرد:

خروج منابع بانک های استان از گلستان پذیرفتنی نیست/ اجرای برنامه جامع استحکام‌بخشی مدارس گلستان

خروج منابع بانک های استان از گلستان پذیرفتنی نیست/ اجرای برنامه جامع استحکام‌بخشی مدارس گلستان

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به اینکه بسیاری از موارد فرهنگی و اجتماعی در استان نیازمند تسهیلات بانکی است، گفت: با این وجود متاسفانه بخشی از منابع بانک های گلستان از استان خارج می شود.

علی محمد زنگانه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری با تاکید بر ضرورت آغاز اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخش از دوران مدرسه، اظهار کرد: اجرای طرح نماد با هدف آموزش، غربالگری، مداخله مدرسه‌ای، تشخیص، درمان و مددکاری اجتماعی یکی از این اقدامات مهم و اثربخش است.

وی با تاکید بر اجرای پایلوت استانی طرح نماد در استان گلستان، افزود: باید در راستای رفع چالش ها برای اجرای طرح نماد در گلستان گام برداریم چرا که ائتلاف بزرگی در کشور برای اجرای این طرح شکل گرفته است.

استاندار گلستان با بیان اینکه بر اساس تقسیم بندی های صورت گرفته دستگاه ها باید وظیفه مندی خود را در کنار آموزش و پرورش انجام دهند، خاطرنشان کرد: کار اجتماعی اثربخش 

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت تعیلم و تربیت باید بخش قابل توجهی از منابع به سمت آموزش و پرورش و پرورش نسل های آینده هدایت شود، خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته بخش قابل توجهی از درآمد ناخالص ملی به نظام تعلیم و تربیت اختصاص می یابد.

زنگانه با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته برای پرورش نیروهای ماهر و توانمند سرمایه گذاری از مهدهای کودک، پیش دبستانی و دبستان آغاز می شود، ادامه داد: این اقدام برای آن است تا شهروندانی به هنجار و واجد سلامت جسمی، روحی، روانی و معنوی داشته باشند.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه سرانه ای که در کشور برای یک زندانی هزینه می شود ۲۰ برابر یک دانش آموز است، تصریح کرد: امروز تمرکز مسئولیت حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان متوجه آموزش و پرورش است و البته لازم است سایر دستگاه ها باید با آنها همکاری کنند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه باید به دلیل عدم شکل گیری تفکر انتزاعی در کودکان، مفاهیم به روش های غیر مستقیم به کودکان ارائه شود، اضافه کرد: مسئله استحکام بنای مدارس، از اهمیت ویژه ای برخوردار است که بانک های استان باید با ارائه تسهیلات حمایتی همراهی لازم را در این زمینه و بهبود اوضاع داشته باشند.

زنگانه با بیان اینکه به هیچ عنوان پذیرفته نیست که بخش قابل توجهی از منابع بانک هایی در گلستان، خارج از استان هزینه شود، افزود: انتظار ما این است که این منابع در مواردی همچون استحکام بخشی مدارس که در آن جان فرزندان استان مطرح است، هزینه شود.

وی از اجرای برنامه ای جهادی تا سال ۱۴۰۴ به منظور پایان استحکام بخشی تمام مدارس استان خبر داد و گفت: نکته دیگری که می تواند در دستور کار مدارس باشد استفاده خانواده ها از امکانات ورزشی مدارس در روزهای پایان هفته و در ایام تعطیلی مدارس است که به شادابی خانواده کمک می کند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه تلاش داریم طی دو سال آتی تمامی شهرستان های استان به حداقل یک خودرو کتابخانه سیار مجهز شوند، خاطرنشان کرد: در این راه و برای رسیدن به هدف از مسیر منابع استانی و ملی اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha