• پنجشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401011809533

بسیج دانشجویی البرز:

یک میلیون نفر در حاشیه شهرهای البرز زندگی می‌کنند

یک میلیون نفر در حاشیه شهرهای البرز زندگی می‌کنند

ایسنا/البرز دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان البرز گفت: البرز استانی که چهار زندان با جمعیتی قریب به ۲۵ هزار نفر در داخل محدوده شهری دارد و دارای ۶۲ منطقه حاشیه نشین با جمعیتی بالغ بر  یک میلیون نفر است. استانی که در رتبه های انتهایی ردیف بودجه قرار دارد و در اکثر سرانه‌ها جزو ضعیف ترین هاست.

به گزارش ایسنا محمد رضا فلاحی روز پنجشنبه ۱۸ فروردین در دیدار رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم البرز که در سالن اجتماعات مرکز اصلاح بذر و نهال برگزار شد گفت: در طول ۲۰۰ روز گذشته شاهد گشایش های قابل تاملی در اداره کشور بوده ایم. به اعتقاد ما این تحولات از سر خوش شانسی نیست و دلیل آن کاملا مشخص است. بوسیدن دست ولی خدا به جای کدخدا برکت می آورد. اما متاسفانه در طول سال های گذشته مسائلی هچون کرسنت، ارز ۴۲۰۰ تومانی، نحوه اجرایی شدن قانون گران شدن بنزین در آبان ۹۸، خصوصی سازی‌های غلط که از جمله نتایج حکمرانی نو ایده آل  در اداره کشور است، موجب از بین رفتن اعتماد عمومی مردم به نظام اسلامی شده است.

 فلاحی افزود: ما این دولت را دولت بازگشت اعتماد عمومی ملت می دانیم.  امیدواریم این دولت وعده های سالم و بازگشت به حکومتداری را نشان دهد و توان و اراده مبارزه با فساد در همه سطوح مدیریتی اش قابل رصد باشد تا نقطه عطفی در حکمرانی انقلاب و رسیدن به  دولت اسلامی باشد. البته به شرطی که  دست‌آاوردهایش را بتواند به خوبی برای مردم تبیین کند.

وی افزود: نکته دوم اینکه جناب آقای رئیسی مردم گله مند هستند و دیگر تحمل تصمیمات خلق الساعه را ندارند آنچه مردم را نگران کرده است نداشتن قاطعیت بین مدیران و همچنین وجود صاحب نظرانی با نظریه های مختلف در تیم اقتصادی دولت است. برای مثال ماجرای حفظ یا حذف ارز ترجیحی و ... وجود تبعیض و فاصله نجومی بین اقشار مختلف مردم با یک آبدارچی در وزاتخانه نفت چهره دولت شما را مخدوش خواهد کرد. جریان انحصار در صنعت خودروسازی به عاملی برای تهدید پیشرفت کشور در سایر حوزه ها بدل خواهد شد.

وی ادامه داد: گفتمان است که در قول و فعل کارگزاران  انسجام ایجاد می کند. دولت بدون گفتمان دچار روزمرگی می شود و دولت با گفتمان ناکارآمد دچار رکود؛ خسارت روزمرگی از رکود بیشتر است. گفتمان یک شاخص برای ارزیابی و انتخاب مدیران نیز هست. آقای رئیس جمهور گفتمان واحد همه مدیران میانی شما در کشور چیست؟ آقای رئیسی احساس می کنیم برخی چهره عوض کرده ها، با لابی بازی، ایجاد مناسبات غلط و با اتکا به این گزاره که باید با همه تعامل کرد سعی دارند دولت شما را ملوک الطوایفی اداره کنند یا حداقل  نحوه اداره اش را اینگونه نشان دهند.

وی افزود: مخلص کلام اینکه دولت مردمی و عدالت خواه بیش از فراجناحی بودن انقلابی و حامی محرومان و مستضعفان است. همه ما باید بدانیم که اختلاف ما با بانیان وضع موجود صرفا یک رقابت انتخاباتی نبوده  که پس از پیروزی کنار گذاشته شود و پاشنه برهمان در بچرخد. تعقل با  رودربایستی جور در نمی آید .

فلاحی به مذاکرات برجام اشاره کرد و گفت: نکته چهارم برجام کم هزینه ترین مدل و در عین حال  پر دستاوردترین روش برای مستکبرین عالم در مقابل ما بود. در شرایط فعلی نیز مذاکره با ایران منجی غرب است  به هر حال از شما ممنونیم که آب و نان مردم را به مذاکره گره نزده‌اید. اما سوال این است که چرا دستگاه دیپلماسی دولت  با وجود ظرفیت های مناسب منطقه ای و جهانی در روزهای اخیر به بحث مذاکره با غرب این مقدار ضریب می دهد و جامعه را شرطی می کند. نداشتن شفافیت در این زمینه و عدم اقناع عمومی  می تواند موجب آسیب های اقتصاد و معیشت مردم باشد  و مراقبت می خواهد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز تصریح کرد: نکته پنجم و آخر اینکه استان البرز، ایران کوچک جایی که بیشتر از عجیب بودن غریب است استانی که زخم خورده است و بالغ بر یک دهه است که از تاسیس آن می گذرد اما هنوز هم در  سایه تهران تعریف می شود.  استانی که چهار زندان با جمعیتی قریب به ۲۵ هزار نفر در داخل محدوده شهری دارد و دارای ۶۲ منطقه حاشیه نشین با جمعیتی بالغ بر  یک میلیون نفر است. استانی که در رتبه های انتهایی ردیف بودجه قرار دارد و در اکثر سرانه‌ها جزو ضعیف ترین هاست. با همه  این اوصاف اما مهمترین مسئله استان البرز مهاجرت است. البته مهاجرت از نوع مهاجرت مدیران.

وی از استاندار البرز هم پرسید که چرا تاکنون تعداد قابل  توجهی از مدیران تغییر نکرده اند. نکته دوم چرا برخی انتسابات شما  غیر تخصصی و از سایر استان ها وعموما از بدنه مدیریت شهری است. نکته سوم اینکه چرا از مدیران متعهد و متخصص این استان برای اداره شهرها و استان استفاده نمی کنید. همچنین  اینکه آیا این شایعه را که انتساب های کلیدی خود را  به پس از سفر ریاست جمهوری به استان موکول کرده اید تایید می کنید.

وی ادامه داد: رئیس جمهور محترم خواهشمندیم به روندی که این استان را به پارکینگ  مدیران سایر استان ها و سکوی پرش تهرانی ها و متاسفانه خوابگاه مردمش تبدیل کرده است پایان دهید.  آوردن مدیر از خارج از استان در صورتی که مدیر همتراز آن در استان خودمان وجود دارد  موجب سرخوردگی جریان دلسوز انقلاب خواهد بود. مبادا نیروهای مومن  و متخصص به دلیل نداشتن  رزومه کنار گذاشتنه شوند و پدر خوانده ها  استان را به حیات خلوت خود تبدیل کنند. از شما خواهشمندیم موجب شوید ازین پس سایر مدیریت ها در اختیار مدیران جوان و بومی و متخصص استان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha