• جمعه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401011909739

نماینده البرز:

البرز با کمبود ۶ هزار معلم مواجه است

البرز با کمبود ۶ هزار معلم مواجه است

ایسنا/البرز نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد گفت: با توجه به مشکل کمبود آب در این‌ استان امیدواریم از ذخائر آبی سدهای طالقان و کرج به گونه ای حق آبه برای البرز تعریف شودکه حداقل ۳۰ درصد آن به البرز برسد.

به گزارش ایسنا، علیرضا عباسی در جلسه شورای اداری استان البرز که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: البرز با جمعیت بیش از ۳ میلیون نفر، سالانه ۱۰۰ هزار مهاجر دارد و متاسفانه با محدودیت های زیادی مواجه است.

وی ادامه داد: بازسازی مدیریتی در تمام عرصه‌ ها به خصوص استفاده از جوانان مردمی، پاکدست،جهادی و توانمند مورد نیاز است.

وی افزود: البرز بیش از ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز دارد اما سرانه آموزشی استان به ازای هر نفر برابر ۳.۲۵ مترمربع است و جزو آخرین استان ها در سنجش سرانه آموزشی است. 

به گفته عباسی باید ۵۶۶ کلاس درس احداث شود تا سرانه آموزشی البرز به متوسط کشوری برسد.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در زمینه کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در البرز گفت: البرز ۶ هزار معلم کم دارد. 

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که به عنوان خروجی سفر امروز ریاست جمهوری ساخت ۱۰۰ کلاس درس جدید را داشته باشیم.

وی با اشاره به پایین بودن سطح سرانه درمانی در البرز خاطرنشان کرد: در استان به ازای هر هزار و ۴۰ نفر یک تخت بیمارستانی وجود دارد. حداقل ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی دیگر باید فراهم شود. 

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با بیان اینکه البرز قطب تولید محصولات غذایی، بهداشتی و دارویی است، تصریح کرد: با این وجود یک آزمایشگاه مرجع تخصصی در این راستا در استان وجود ندارد. 

عباسی به توانمندی های البرز در زمینه تولیدات کشاورزی اشاره کرده و اظهار کرد: البرز دارای بیش از ۷۰ هزار اراضی باغی و زراعی و سالانه حدود ۲ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند. در زمینه موسسات تحقیقاتی نیز از ۲۳ موسسه کشوری زیرمجموعه جهاد کشاورزی بالغ بر ۹ مورد در البرز است.

وی با اشاره به اهمیت تقویت کشت گلخانه ای در البرز بیان کرد: با توجه به مشکل کمبود آب در این‌ استان متذکر شد امیدواریم از ذخائر آبی سدهای طالقان و کرج به گونه ای حق آبه برای البرز تعریف شودکه حداقل ۳۰ درصد آن به البرز برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha