• جمعه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401011909788
  • خبرنگار : 71660

وزیر خارجه چین: بحران اوکراین از عدم تعادل در سیستم امنیتی اروپا ناشی می‌شود

وزیر خارجه چین: بحران اوکراین از عدم تعادل در سیستم امنیتی اروپا ناشی می‌شود

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در گفت‌وگو تلفنی با وزیر فرانسه در امور اتحادیه اروپا گفت "عدم تعادل در سیستم امنیتی کنونی اروپا" یکی از دلایل اصلی بحران اوکراین است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، وانگ ‌یی، وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگو با کلمنت بون، وزیر فرانسه در امور اتحادیه اروپا تاکید کرد: دلیل اصلی بحران اوکراین عدم تعادل در سیستم امنیتی کنونی اروپا است. پیروی از یک اصل امنیتی تفکیک‌ناپذیر و بازآفرینی یک مکانسیم امنیتی متعادل و موثر در اروپا ضروری و حیاتی است. این تنها راهی‌ست که می‌توان صلح و ثبات پایداری را در اروپا ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی طرف‌ها باید مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین را تسهیل کنند. شما نمی‌توانید در عین حال که خواستار آتش‌بس هستید، به تحویل تسلیحات و تجهیزات ادامه دهید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۹ ۱۴:۱۶

دلیل جنگ اوکراین فقط دیوانگی پوتین است. پوتین ناتوی در حال احتزاز را زنده کرد.امریکا و بریتانیا و استرالیا پیمان امنیتی جدید برقرار کرده بودند و فرانسه به تلافی قصد ایجاد پیمانی مشابه با آلمان و روسیه بود.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۹ ۱۹:۵۵

دماوند هر کسی , که از تاریخ واقعی امریکا و ناتو و اروپا تا بامروز (جنایات بیشمار بیشمار وهولناک و نسل کشی و در تمام کشور های قاره های جهان فقط بعد از پایان جنگ جهانی....) اطلاعی ندارد و نمیتواند درک کند و یا نمیخواهد درک , که چه اهدافی شوم و دلایل وعوامل تاریخی و تدریجی سیاسی و نظامی در این سی سال گذشته بعد از فروپاشی شوروی و روس هراسی وحشتناک در رسانه های غربی برضد روسیه و محاصره روسیه در اروپای شرقی و پایگهای نظامی ناتو و امریکا دراین کشور ها با سلاح های اتمی تا نزدیکی مرز های روسی انجام شده و در پی آن کودتا سازمان سیا در اوکراین در سال 2014 و روی کار آمدن یک دولت فاشیستی تحت حمایت امریکا و ناتو و غرب در اوکراین و در پی آن هشت سال تا بامروز ادامه جنایات هولناک و نسل کشی در شرق اوکراین توسط این دولت فاشیستی بر ضد میلیون ها روسی تبار و آوارگی آنان , و , و.., که سر انجام باعث این جنگ شد و حال ارتش روسیه و دولت پوتین را با تبلیغات و دوروغ های بی سابقه و بی شرمانه در رسانه های غربی را مقصر این جنگ و یا جنایات جنگی ساختگی و نمایشی را به پوتین نسبت میدهند , بهتر است د دام این تبلیغات و قضاوت های پوپولیستی گرفتار نشود و هم خود و دیگران را گمراه نکند و سکوت کند!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۹ ۲۳:۲۵

احسنت خیلی هم منطقی ودرست👍👍