• جمعه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401011909812
  • خبرنگار : 50477

در دیدار مهدی طالبی با دکتر نبی مطرح شد

تغییر فاز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر/ صیانت و توانمندسازی اولویت نخست شورا

تغییر فاز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر/ صیانت و توانمندسازی اولویت نخست شورا

ایسنا/گلستان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان از اولویت قرار دادن موضوع صیانت و توانمندسازی در برنامه این شورا در سال جدید و تغییر ریل حرکتی در این شورا مطابق با منویات رهبری خبر داد.

با گذر زمان و گسترش تاثیرات جامعه از مسائل و اقدامات اجتماعی وپررنگ شدن تاثیر حلقه های زنجیروار بسیاری از آسیب های اجتماعی از موضوع اعتیاد، پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر اهمیت ویژه ای پیدا کرده و از سویی دیگر ورود مستقیم حاکمیت به موضوع مسائل اجتماعی بر اهمیت و ضرورت کار در این حوزه افزوده است.

ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کشور و متناظر با آن شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استانها بدون تردید خط مقدم و پیشانی این حرکت برای رسیدن به اهدافی است که نظام جمهوری اسلامی برای مدیریت موضوع طراحی و تدوین کرده است.

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان گلستان پس از آنکه چندسالی مورد اعتراض و انتقاد فعالان این حوزه به ویژه سازمانهای مردم نهاد و مجموعه های مردمی قرار گرفته بود با تغییر در راس کار، عملا وارد فاز جدیدی از حرکت شد که نگاه ویژه به حرکت های مردمی، جایگاه پیشگیری و فرهنگ سازی در آن به روشنی نمایان شده است.

ارتباط مستقیم دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با فعالان حوزه اجتماعی، خیرین، سمن ها، مجموعه های فرهنگی، مذهبی، هنری و رسانه ای برای ایجاد یک جبهه منسجم اجتماعی یکی از اقداماتی است که در همین زمان کوتاه دریچه امید را برای دلسوزان این حوزه باز کرده است.

در همین راستا نشست مشترک مهدی طالبی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با دکتر علیرضا نبی عضو هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کشور و مدیرعامل بنیاد خیریه نبی با هدف ورود نگاههای جدید به حوزه پیشگیری، صیانت و درمان اعتیاد برگزار شد.

تنها راهبرد موثر مبارزه با مواد مخدر اجتماعی کردن آن است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان در این نشست با تقدیر از حضور خیرین و دلسوزان کشور برای کمک به حوزه مسائل اجتماعی، اظهار کرد: ما برای آنکه بتوانیم اثری ماندگار و خدمتی شایسته در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم قطعا باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به وجود افراد متخصص و دلسوز بهره ببریم.

مهدی طالبی با اشاره به اینکه در دوره جدید خدمتگزاری نگاه ما تغییر ریل حرکتی به سمت صیانت، توانمندسازی، آگاهی بخشی و به طور کلی پیشگیری خواهیم داشت، ادامه داد: البته این به معنای کمرنگ شدن حوزه های مقابله و درمان نخواهد بود و قطعا تلاش داریم با قدرت و با همکاری همه دستگاههای همکار کارهای ماندگاری را در این بخش اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم استقرار نگاه علمی در حوزه اقدامات اجتماعی، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب شخصا به موضوع مسائل اجتماعی و ضرروت تشکیل نهضت اجتماعی در کشور برای ساماندهی به این حوزه ورود کرده اند و منویات ایشان بیش از هرچیز بر پیشگیری، آگاهی بخشی، فرهنگ سازی، نگاه علمی و کارشناسانه با درک درست شرایط و دغدغه های بومی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان با بیان اینکه ورود خیرین و نیکوکاران در موضوعات اجتماعی به ویژه حوزه پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد می تواند نتایج شگرفی را برای استان به ارمغان بیاورد، گفت: امیدواریم این نشست که نشانه علاقه مندی، دلسوزی و تواضع خیرین عزیز است نقطه عطفی در این حوزه باشد.

طالبی تنها راه مبارزه با مواد مخدر را سوق دادن اقدامات به سمت اجتماعی کردن این مبارزه است، تاکید کرد: در این مسیر انتظار داریم همه باید پای کار بیایند و با درک درست شرایط کشور در اندیشه همدلی و هم افزایی توان باشند.

تغییر فاز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر/ صیانت و توانمندسازی اولویت نخست شورا

رایزنی برای ایجاد فضای جدید برای نگهداری و درمان معتادین متجاهر

عضو مجمع خیرین سلامت کشور نیز در این نشست با سپاسگزاری از نگاه مثبت و باز مدیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان گلستان در دوره جدید، خاطرنشان کرد: ما برای کمک به مردم و کشورمان در همه عرصه ها آماده خدمت و همکاری هستیم و هر جا احساس کنیم کمکی از دستمان برای بهبود وضعیت مردم عزیز و مهربان کشورمان بر می آید با تمام وجود پای کار هستیم.

دکتر علیرضا نبی از بررسی پیشنهاد ساخت فضای فیزیکی جدید و مناسب برای درمان و توانمندسازی آسیب دیدگان اعتیاد در مجمع خیرین کشور خبر داد و گفت: حتما این درخواست و پیشنهاد استان گلستان را با نگاهی مثبت و با علاقه مندی و اولویت برای دوستان نیکوکارم مطرح کرده و امیدوارم بتوانیم در این حوزه اقدام شاخصی را صورت دهیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه شما مبنی بر توانمندسازی افراد بهبودیافته یک اصل مهم و راهبردی در مبارزه با مواد مخدر است، گفت: وقتی دیدم شما به جای نگاه‌های سیاسی و امنیتی در اندیشه توانمندسازی، اشتغال و رفع مشکلات معیشتی بهبودیافتگان و حتی خانواده های آنان هستید هم خوشحال شده و هم فهمیدم که مکان درستی را برای همکاری و کمک انتخاب کرده ایم.

به گزارش ایسنا در این جلسه مقرر شد در صورت ایجاد فصای فیزیکی جدید برای نگهداری و درمان با کیفیت معتادان متجاهر، ضمن توانمند سازی افراد اقدامات لازم با همکاری بنیاد خیریه نبی برای اشتغال افراد بهبودیافته تا 500 نفر در فاز نخست و یک برنامه میان مدت صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha