• شنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401012010308
  • خبرنگار : 99999

گیت کنترل چیست و چه مزایایی دارد؟

گیت کنترل چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از نگرانی‌های در حال افزایش در جهان امروز، برقراری امنیت است. نیاز به امنیت از دسترسی هکرها به اطلاعات ارزشمند گرفته تا اشخاصی که امنیت افراد و اموال را تهدید می‌کنند، برای شرکت‌ها بسیار مهم می‌باشد. بهترین گزینه برای ایجاد امنیت فیزیکی ساختمان‌ها و تأسیسات، استفاده از گیت کنترل تردد ویژه کارکنان و بازدیدکنندگان می‌باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از طرح و پردازش غدیر، مزایای استفاده از گیت تردد به جای درب، بالا بردن امنیت، ایجاد نظم در ترددها، ادغام شدن با سیستم کنترل تردد و انعطاف‌پذیری بالا می‌باشد.

بالا بردن امنیت

گیت‌های کنترل تردد،  افراد مجاز را شناسایی کرده و از ورودهای غیرمجاز جلوگیری می‌کنند. هنگام ورود به یک مرکز، اغلب اولین نقطه تردد از طریق  درب می‌باشد. متداول‌ترین راه حل برای ایمن‌سازی تاسیسات، نصب  دستگاه کنترل تردد کارتی یا یک ریدر بیومتریک و استفاده از قفل‌های برقی است. درست است که ریدر و قفل برای باز شدن نیاز به اعتبارسنجی دارند، اما گاهی‌اوقات با مشکلاتی مانند باز ماندن بیش از حد درب یا عبور افراد غیرمجاز پشت سر پرسنل، همراه هستند.  علاوه بر این، یک درب نمی‌تواند جهت عبور مجاز را جدا کند. به عنوان مثال اگر یک درب برای ورود فعال شود، در زمانی که باز است، نمی‌تواند از خروج همزمان جلوگیری نماید.

برخلاف درب‌ها، گیت‌ها می‌توانند به افراد مجاز اجازه تردد بدهند و همچنین جهت عبور و مرور را کنترل نمایند. برای ورود از طریق گیت‌ها، در ابتدا اعتبارنامه شخص که گاهی ID کارت یا شناسه بیومتریک مانند اثرانگشت است، بررسی می‌شود و در صورتی که شخص اجازه عبور داشته باشد، گیت باز می‌شود. برخی از گیت‌ها ویژگی‌های تشخیص پیشرفته‌تری برای شناسایی افراد مجاز دارند و اگر فرد غیرمجازی بخواهد تردد کند زنگ هشدار به صدا در می‌آید و مسئولین امنیتی مطلع می‌شوند.

یکپارچه سازی گیت و سیستم ‌های کنترل تردد

گیت‌ها به راحتی با سیستم های کنترل تردد ساختمان‌ها ادغام می‌شوند. سیستم کنترل تردد پس از اتصال گیت‌ها به دستگاه‌های کنترل تردد، دوربین‌ها و سایر تجهیزات امنیتی فقط اجازه تردد به افراد خاص را می دهد و همچنین اطلاعات مفیدی مانند هویت شخص یا زمان و مکان هر فردی که وارد و خارج شده است را ثبت می‌کند.

انعطاف پذیری عملیاتی

گیت های کنترل تردد را می‌توان همراه با انواع دستگاه‌های کنترل تردد از جمله دستگاه‌های کارتی، دستگاه اثر انگشتی، دستگاه تشخیص چهره و ... استفاده نمود. و سازمان‌ها می‌توانند بسته به نیاز خود، مدل‌های متنوعی از دستگاه های کنترل تردد را انتخاب نمایند.

گیت ها همچنین می توانند یک جهته یا دو جهته عمل کنند. حالت‌های تردد درهر مسیر به صورت مستقل عمل می‌کند که شامل تردد آزادانه، تردد کنترل‌شده ویا قفل شده می باشند. حالت تردد آزادانه اجازه تردد بدون هیچ گونه مجوز را می دهد که اغلب در زمان خروج استفاده می شود تا کاربران مجبور به استفاده از کارت نباشند. تردد کنترل شده قبل از  ورود نیاز به احراز هویت و تایید مجوز عبور شخص دارد. حالت قفل شده نیز به صورت قفل باقی می ماند و اجازه تردد را نمی دهد، حتی زمانی که مشخصات معتبر ارائه شود.

انواع گیت های کنترل تردد

گیت های کنترل تردد انواع مختلفی دارند و سازمان‌ها هنگام انتخاب گیت کنترل تردد باید به مواردی مانند محیط استفاده (داخلی یا خارجی)، میزان امنیت مورد نظر، بودجه، ویژگی های مورد نیاز و ظاهر گیت ها توجه کنند. در ادامه سه مدل از پرکاربردترین گیت های کنترل تردد را بررسی می‌کنیم.

گیت کنترل تردد شیشه ای

گیت کنترل تردد شیشه ای که با نام گیت مترویی هم شناخته می‌شود، یکی از پرکاربردترین گیت‌های تردد است که به دلیل سرعت بالای باز و بسته شدن، در مکان‌های پر ترددی مانند ایستگاه‌های مترو، راه‌آهن، فرودگاه، شرکت‌های خصوصی و دولتی و ... استفاده می‌شود.

گیت کنترل تردد میله ای

گیت کنترل تردد میله ای که با نام گیت اهرمی هم شناخته می‌شود، شامل یک مانع تشکیل شده از بازوی سه‌پایه می‌باشد که در ارتفاع نیم قد نصب می شوند و از طریق چرخیدن اجازه تردد را می دهد. جنس گیت های میله ای بسیار با دوام هستند و حتی در برابر استفاده زیاد هم دچار آسیب نمی‌شوند.

گیت های کنترل تردد میله ای اغلب در مراکز تفریحی، موزه‌ها، استخرها، استادیوم‌ها، انبارها، خوابگاه‌ها و ... برای مدیریت جمعیت زیادی که وارد مرکز می‌شوند، استفاده می‌شوند.

گیت کنترل تردد تمام قد

گیت ‌های تمام قد از موانع چرخشی تشکیل شده‌اند که از کف تا سقف امتداد دارند و مانعی با ارتفاع کامل ایجاد می‌کنند که شبیه درب گردان به نظر می‌رسد. گیت های تمام قد برای موقعیت هایی که به  امنیت بالا نیاز دارند، به ویژه در مکان های بدون نگهبان، کاربردی هستند.

جمع بندی

 برای بهبود امنیت فیزیکی در مراکز، گیت ها باید در اولویت قرار بگیرند. گیت ‌ها امنیت را بالا می برند و به راحتی با سیستم‌های کنترل تردد و مدیریت ارباب رجوع ادغام می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید انواع گیت کنترل تردد می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت طرح و پردازش غدیر به شماره 02185530 داخلی 333  تماس حاصل فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha