• شنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401012010391
  • منبع : نمایندگی ایلام

نرخ‌های مصوب برداشت با کمباین اعلام شد

نرخ‌های مصوب برداشت با کمباین اعلام شد

ایسنا/ایلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نرخ‌های مصوب برداشت با کمباین را اعلام کرد.

دکتر «آذرنوش عموزاده» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:  با برگزاری جلسه ستاد برداشت غلات و کلزای کشور جهت سال زراعی ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۰ ، نرخ‌های مصوب برداشت بر اساس تمام هزینه های مربوط به کمباین تعیین شده است.

وی با بیان اینکه این نرخ ها توسط مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ابلاغ شده است، گفت: هرگونه توافق که بین کشاورز و کمباین داران به عمل آید به شرط آنکه عملیات برداشت به موقع صورت گرفته و ضایعات نیز در حد متعارف باشد بلامانع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه برای برداشت در مناطق کوهستانی و سنگلاخی  ۲۰ درصد به نرخ مصوب اضافه می‌شود، تصریح کرد: کمباین متوسط داخلی جهت برداشت مزارع گندم و جو دیم به ازای هر هکتار( ۱/۱۵ ساعت برای هر هکتار) ۴ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۸۸۰   ریال و به ازای هر ساعت ۳ میلیون ۳۷۰ هزار و ۳۰۴  هزار ریال است.

عموزاده با بیان اینکه هزینه‌ی کمباین متوسط داخلی جهت برداشت مزارع گندم و جو آبی به ازای هر هکتار( ۲/۱۵ ساعت برای هر هکتار) ۷ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۱۸۰   ریال و به ازای هر ساعت ۳ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۳۰۲  ریال است، گفت: هزینه‌ی  کمباین نیمه سنگین برای برداشت مزارع گندم و جو دیم ( ۱/۵ساعت برای هر هکتار) ۴ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۸۸۰   ریال  و به ازای هر ساعت ۳ میلیون ۲۴۱ هزار و ۹۲۰  ریال و برای مزارع گندم و جو آبی ( ۲ ساعت برای هکتار) ۸ میلیون و ۲۳ هزار و   ۷۵۰ ریال و به ازای هر ساعت۴ میلیون و ۱۱ هزار و ۸۷۵ ریال است.

وی گفت: هزینه کمباین سنگین جهت برداشت مزارع گندم و جو دیم ( ۴۰ دقیقه برای هر هکتار) ۵ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۳۹۰ ریال برای هر هکتار و۸ میلیون۴۵۹ هزار و ۸۵     ریال به ازای هر ساعت و برای مزارع گندم و جو آبی ( ۱/۱۵ ساعت برای هر هکتار) ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار  ریال و به ازای هر ساعت۷ میلیون و ۴۸۰ هزار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه برای برداشت مزارع کلزا با کمباین های متوسط داخلی مجهز به هد برداشت کلزا به ازای هر هکتار مبلغ  ۱۱ میلیون و ۷۹۶ هزار و  ۶۰  ریال مصوب شده است، گفت:  در مزارع کلزا با کمباین های نیمه سنگین مجهز به هد برداشت کلزا به ازای هر هکتار مبلغ ۱۲ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۳۰  ریال ابلاغ شده است.

عموزاده با بیان اینکه در مزارع کلزا با کمباین‌های سنگین وارداتی مجهز به هد برداشت کلزا به ازای هر هکتار مبلغ۱۴ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۴۱۰   ریال است و جهت برداشت با کمباین های مجهز به مخزن جمع آوری کاه به ازای هر مخزن۳ میلیون و ۶۱۸ هزار ریال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha