• شنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1401012010459
  • خبرنگار : 71451

یک فرمانده از پیروزی می‌گوید

یک فرمانده از پیروزی می‌گوید

«این مسیرها را باید بروی، پیروزی را مفت بهتون نمی‌دهند. باید که آتش‌های دشمن را تحمل کنی، زخم‌ها را بر بدنت تحمل کنی، کمبود وسایل را باید تحمل کنی، اگر توانستی بگذری، مقاومت کنی، صبر کنی، آن وقت هست که پیروزی هم دنبالش خواهد آمد، آن وقت هست که به دنبالش آرامش هست.»

به گزارش ایسنا، ولی‌الله چراغچی در ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۶۳ در عملیات «بدر» در جاده خندق از ناحیه جمجمه مجروح شد و پس از ۲۵ روز بیهوشی در تاریخ ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۳، همان‌گونه که آرزو داشت شهید شد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد آرام گرفت.

به همین مناسبت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سخنان منتشرنشده از سردار ولی‌الله چراغچی مسجدی که در ششم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۱ در آغاز عملیات بیت‌المقدس به عنوان فرمانده تیپ ٢١ امام رضا (ع) برای رزمندگان این تیپ در روستای ابوقبیس سخنانی ایراد کرده، برای اولین و پس از  منتشر می‌کند.

در این صوت می شنویم:

پیروزی را مفت نمی دهند

«بالاخره این جنگ‌ها همه‌اش امتحان است، همه‌اش، مسلمان‌ها را می‌خواهند، امتحان کنند، مفت که بهتون دیدار با خدا را که نمی‌دهند، از پایین باید شما شروع کنید تا بالا، باید که خدا را طلب کنی، باید که بروی خدا را بشناسی، باید که خدا را دوست بداری، باید که عاشق خدا شوی تا خدا هم عاشق تو شود و تو را پیش خودش بطلبد، این‌طوری که نمی‌شود.

این مسیرها را باید بروی، پیروزی را مفت بهتون نمی‌دهند. باید که آتش‌های دشمن را تحمل کنی، زخم‌ها را بر بدنت تحمل کنی، کمبود وسایل را باید تحمل کنی، اگر توانستی بگذری، مقاومت کنی، صبر کنی، آن وقت هست که پیروزی هم دنبالش خواهد آمد، آن وقت هست که به دنبالش آرامش هست.

وقتی که ثابت ماندی رفتی جلو، دشمن وقتی می‌بیند شماها استقامت می‌کنید، فرار می‌کند و از این طریق ما می‌توانیم به جهان هم انقلاب خودمان را صادر کنیم و راحت بهشون بگوییم که ثابت‌قدم بودن در این راه، این پیروزی‌ها را هم به دنبال دارد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha