• شنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401012010875
  • خبرنگار : 50444

ماجرای دیوارکشی پارک آفرینش بجنورد از شایعه تا واقعیت

ماجرای دیوارکشی پارک آفرینش بجنورد از شایعه تا واقعیت

ایسنا/خراسان شمالی از روز گذشته شایعاتی مبنی بر جداسازی پیاده روی متصل به پارک آفرینش بجنورد و زنانه مردانه شدن آن در فضای مجازی و برخی رسانه ها مطرح شد و واکنش های بسیاری را به خود معطوف کرد.

به گزارش ایسنا، تبدیل پارک آفرینش در بجنورد به پارک بانوان یکی از موضوعاتی است که نظرات مختلفی پیرامون آن در مرکز خراسان شمالی مطرح می شود اما عده ای با شایعه سازی سعی در هدایت اذهان عمومی به سوی حاشیه های جدید دارند.

شهردار بجنورد با بیان این این سخنان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: موضوعاتی که در خصوص تفکیک پیاده روی متصل به پارک آفرینش بجنورد به زنانه و مردانه در فضای مجازی مطرح می‌شود صحت ندارد و از اساس کذب است.

جواد حمیدی تاکید کرد: پارک آفرینش بجنورد با مصوبه شورای اسلامی مرکز استان در حال تبدیل به پارک بانوان است تا بتوانیم خدماتی شایسته بانوان این شهر به آنان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: برای مناسب سازی پارک بانوان باید اقداماتی صورت بگیرد که اصلی‌ترین این موضوع «محرم سازی» این پارک برای حضور و استفاده بانوان است.

وی با بیان اینکه محرم سازی پارک با احداث دیوار و همچنین زیبا سازی آن‌ها به صورت همزمان از مدتی قبل  آغاز شده است، گفت: قسمتی از پارک روی پل ورودی به میدان قرار دارد که جزو فضای پارک به حساب می آید.

حمیدی تاکید کرد: اگر دیوار را روی پل می کشیدیم پیاده روی خیابان از بین میرفت و تردد مردم مختل می شد؛ به همین دلیل دیوار آن قسمت از پارک را از داخل مجموعه احداث کردیم تا مردم برای تردد دچار زحمت نشوند.

شهردار بجنورد با تاکید بر اینکه عده ای در فضای مجازی با شایعه سازی، اینگونه وانمود کردند که پیاده رو در بجنورد به قسمت مردانه و زنانه تقسیم شده است، افزود: تمام اقداماتی که در اطراف پارک آفرینش انجام می شود برای محرم سازی آن با هدف استفاده موثر بانوان صورت می گیرد.

حمیدی به پیشرفته پارک بانوان نیز اشاره کرد و گفت: با آغاز فعالیت‌های ما پس از دریافت مصوبه شورای شهر، تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد.

وی اظهار کرد: تا پایان فروردین نیز محرم سازی پارک و نماسازی بیرونی آن به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری در این پارک با سرعت در حال اجرا است، ادامه داد: یکی از طرح های ما برای زیباسازی بصری بخش بیرونی دیوارها، معرفی اماکن تاریخی بجنورد با هنر کاشی های شکسته است. در بخش داخلی پارک نیز از طرح های ورزشی و فضای سبز استفاده می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۱ ۱۴:۳۸

ما اصلا به هیچ وجه راضی نیستیم دور اون پارک دیوار کشیدید مثلا محرم سازی؟اینجوری که بیشتر سلب امنیت میکنید قبلا خیلی خوب الان ادم میترسه بره اونجا.میشه فکر ما بانوان نباشید توی این مورد؟دیوارا رو بردارید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۰۹:۵۹

بحث اشتباه مردم نیست😐 اینا عملا دارن حاشیه سازی میکنن! دیوار کشیدن وسط پیاده‌رو از حرف های عوام فریبانه روحانی بود که حالا اینا با اومدن رئیسی این طرح مسخره رو انجام دادن! اگه قرار بر پارک بانوان باشه میشد یکی جدید احداث کنن اگرچه باز من لزومت این کار رو نمیدونم😐 کلا دوست دارن جو جامعه رو متشنج کنن اگه اینطوره خدا ازشون نگذره

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۲۳:۰۷

این نکته که پارک بانوان احداث بشه بهتر بود یک پارک بانوان از پایه احداث میکردین نه اینکه یه پارک معمولی شهر رو تبدیل به پارک بانوان بکنین.ضمنا شهردار محترم در جایی فرمودن شایعه شده که پیاده رو زنانه و مردانه تفکیک و در واقع جداسازی شده که صحت نداره.. میخواستم بگم جناب شهردار قطعا یه روزی اینکار رو هم انجام خواهید داد و همون وقت توجیهش میکنید.فقط هنوز وقتش نرسیده اخوی. درواقع بیشتر از این از افکار و تصورات شماها انتظاری نیست. بالاخره مهدی ظهور خواهد کرد.....

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۰۸:۳۱

من هنوزم نمیدونم چرا این همه به این پارک ایراد میگیرین. شرایط شهر رو در نظر بگیرین. نیاز با نوان به یک پارک درست، امروز بیشتر از فرداست. اگر قرار بر احداث پارک جدید باشه که باز سال ها طول می کشه. شما آقایون نفستون از جای گرم بلند میشه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۰۸:۳۷

واقعا کدوم عقل سلیمی باور میکنه یه روزی پیاده روها رو هم دیوار بکشن وسطش! نمیدونم تا کی میخوان یه عده حاشیه سازی برای پارک ما بانوان رو ادامه بدن. ما راضی نیستیم. به ولله راضی نیستیم به اینطور حاشیه درست کردن ها برای شهرمون. خود من اونجا رو دیدم. هرچند در عمل، دیوار کشی اسم خوبی نداره اما چاره چیه؟ نمیشه بنر زد به جای دیوار! قوانین هم اجازشو نمیده پس بذاریم تغییر توی شهر از یک جایی شروع بشه بعد قضاوت کنیم. به نظرم همیشه سنگ جلوی پا نباشیم. یکم هم پشتیبان باشیم برای شهرمون و ما زنانی که داخلش زندگی می کنیم. همین......

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۱۵:۳۲

مطمئنم یا از فامیلای شورای شهر یا شهرداری یک نفر از بانوان بجنورد هم راضی به دیوار کشی پارک زیبای آفرینش نیست