• شنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401012010911
  • خبرنگار : 50455

استاد حوزه علمیه:

دو شهید حادثه تروریستی مشهد از نشانه های قدرت الهی هستند

دو شهید حادثه تروریستی مشهد از نشانه های قدرت الهی هستند

ایسنا/قم وی تأکید کرد: دو شهید بزرگوار حادثه تروریستی مشهد از نمونه آیات الهی بودند اگر چه این دو شهید خود را وقف خدمت به فقرا و محرومان حاشیه شهر مشهد کرده بودند اما خداوند متعال با هدیه شهادت این دو شهید را از حاشیه مشهد به متن قلوب مؤمنین آورد و این قدرت نمایی خداوند متعال است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی سخنران حرم حضرت معصومه (س) طی سخنانی در آیین ترتیل خوانی قرآن کریم که امروز ۲۰ فروردین ماه در حرم بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه یکی از نکاتی که در جزء هفتم مورد توجه قرار گرفته و از مهمترین عوامل قدرت امت اسلام به شمار می رود ایمان به آیات الهی است، گفت: خداوند متعال در سوره انعام به بسیاری از آیات و نشانه های خود اشاره می کند و به انسان هایی اشاره می کند که اینها آیات الهی را نمی بینند و یکی از عوامل گرفتاری امت ها همین است که دست قدرت خدا را نمی بینند و چشم آنها قدرت نمایی خدا در صحنه های مختلف را مشاهده نمی کند و آیه ۴۹ سوره انعام یک از همین آیات است.

وی ادامه داد: خداوند در این آیه می فرماید کسانی که نشانه های ما را انکار می کنند گرفتار عذاب الهی خواهند شد در نقطه مقابل اگر امت آیات و نشانه های الهی را ببیند و به دست قدرت خدا توجه کند روز به روز قدرتمند تر می شود.

حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه توجه به قدرت نمایی خداوند در موارد مختلف این چگونه خدا در بزنگاه ها و هنگامی که بندگان اش به او نیازمند هستند به یاری آن ها می آید و آن ها را از مشکلات می رهاند این عامل قدرت و قوت امت اسلام می شود، افزود: در سوره انفال آیه ۲۶ خداوند می فرماید وَ اذْکُرُوا إِذْ أَنْتُمْ قَلِیلٌ مُسْتَضْعَفُونَ فِی الْأَرْضِ به یاد آرید زمانی که عده قلیلی بودید که شما را ضعیف و خوار در زمین  می‌شمردند و از مشرکان بر خود ترسان بودید بعد از آن خدا شما را در پناه خود آورد و به یاری خود نیرومندی و نصرت به شما عطا کرد.

کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت یادآور شد: توجه به مواردی که خدا در این موارد قدرت نمایی کرده است عامل اقتدار امت اسلام می شود چون با دیدن این صحنه ها یک دست قدرتمند را در کنار خود می بینند هماند مردم ایران اسلامی که به آیات و نشانه های قدرت خدا ایمان آوردند و قدرت نمایی خدا را در لحظه به لحظه انقلاب مشاهده کردند و به همین دلیل روز به روز قدرتمند تر شدند.

وی ادامه داد: مردم ایران قدرت نمایی خدا را در پیروزی انقلاب مشاهده کردند این خود آیه‌ای از آیات الهی بود که چطور یک امت با دست خالی در برابر یک رژیم تا بن دندان مسلح پیروز شد همچنین قدرت نمایی خدا را در ماجرای طبس دیدند که چگونه شن ها مامور الهی شدند و هواپیمای آمریکا را زمین گیر کردند و مانند اصحاب فیل آنها را از بین بردند، مردم ایران قدرت خدا در هشت سال دفاع مقدس دیدند که چگونه ایران توانست در برابر چهل کشور مقاومت کند و با کمترین تجهیزات نظامی دشمن را مأیوس کند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: جوانان ما قدرت خدا را در پیشرفت نظامی و علمی کشور علی رغم همه تهدید ها و تحریم ها مشاهده کردند و با تکیه بر همین قدرت الهی درهای علم و دانش به روی کشور ما باز شد و امروز کشور ما در تمام عرصه ها مخصوصا عرصه های نظامی و علمی در عرصه بین الملل پیشتاز است.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه یکی از جلوه های قدرت خداوند متعال شهدای انقلاب اسلامی هستند تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی از آیات الهی بود آنها که چشم آیه بین دارند تجلی قدرت خدا را دیدند که چگونه شهید سلیمانی از سردار سلیمانی قوی تر شد این آیه و نشانه قدرت خداوند بود که خون شهید از خود شهید اثرگذار تر شد.

وی تأکید کرد: دو شهید بزرگوار حادثه تروریستی مشهد از نمونه آیات الهی بودند اگر چه این دو شهید خود را وقف خدمت به فقرا و محرومان حاشیه شهر مشهد کرده بودند اما خداوند متعال با هدیه شهادت این دو شهید را از حاشیه مشهد به متن قلوب مؤمنین آورد و این قدرت نمایی خداوند متعال است.

حاج ابوالقاسم اظهار کرد: دشمنان ما این حقیقت را درک نمی کنند مصداق آیه شریفه وَ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا یَمَسُّهُمُ الْعَذابُ بِما کانُوا یَفْسُقُونَ هستند این ها تصور می کنند با این جنایات می توانند به اقتدار امت اسلام آسیب بزنند وتصور می کنند با یک حرکت کور می توانند بین دو ملت ایران و افغانستان فاصله بی اندازند در حالی که همین حادثه عامل اتحاد بیشتر دو ملت شد.

وی بیان کرد: درسی که از سوره انعام می گیریم توجه به آیات الهی و نشانه های قدرتمندی خدای متعال است، در نقطه مقابل اگر کسانی نشانه های قدرت الهی را انکار کنند ممکن است چند صباحی در ناز و نعمت فرو روند اما این نعمت مقدمه گرفتار شدن آن ها است.

عضو مجلس خبرگان عنوان کرد: نقشه دشمنان برای ایجاد تفرقه با عنایت الهی به نقشه ای برای تضعیف خودشان تبدیل می شود و عامل اتحاد مضاعف میان امت اسلام  خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha