• یکشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401012111698
  • خبرنگار : 71659

بلینکن:‌ آینده پوتین توسط مردم تعیین می‌شود/ قدرت روسیه به شدت کاهش یافته است

بلینکن:‌ آینده پوتین توسط مردم تعیین می‌شود/ قدرت روسیه به شدت کاهش یافته است

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که طرح اولیه روسیه برای تسلط بر اوکراین با شکست فاجعه باری روبرو شده است.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز در سخنانی گفت که آنچه در اوکراین دیده شد، در واقع یک شکست استراتژیک برای روسیه است و طرح اولیه مسکو برای تسلط بر اوکراین با شکست فاجعه باری روبرو شد.

بلینکن افزود: اوکراین اکنون متحدتر است و برای مدت طولانی‌تری به عنوان یک کشور مستقل داری حاکمیت باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: قدرت روسیه به شدت کاهش یافته است و غرب امروز بیش از هر زمان دیگری متحد شده است.

بلینکن افزود: روسیه م‌ خواست اوکراین را تحت سلطه خود درآورد، قدرت خود را نشان دهد و غرب را دچار دودستگی کند، اما در همه این موارد شکست خورد.

وی تأکید کرد که آینده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توسط مردم آن کشور تعیین می‌شود و  چگونگی پایان جنگ در اوکراین بستگی به خواسته اوکراینی‌ها و رهبران منتخب آنها دارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه ابدی نیست و به منظور تغییر رفتار آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۱ ۱۸:۵۸

جنگ اوکراین نشان داد که روسیه نه تنها ابرقدرت نیست بلکه یک ببر کاغذیست و جیزی به عنوان سلاح هسته ای در اختیار ندارد و خالی بندی می کند و دلش را خوش کرده که رقیب اتمی امریکاست. در حالی که امریکا هم ابرقدرت نیست و سلاح هسته ای ندارد. امریکا در اینده ای نزدیک درگیر جنگ خواهد شد و به همین دلیل امریکا در حال ساخت دیوار مکزیک می باشد تا از طریق این دیوار و مین گذاری مسیرها و همجنین استقرار ارتش امریکا در ایالتهای جنوبی هم مرز با مکزیک جلوی ورود سیل پناه جویان گرسنه امریکای جنوبی را بگیرد. ساخت دیوار مکزیک برای امنیت امریکا به حدی است که ترامپ رییس جمهور سابق امریکا شخصا پیگیر ساخت این دیوار است.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۱ ۲۱:۱۵

رجز خوانی برای تشدید جنگ در جهت منافع آمریکا

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۱ ۲۳:۱۲

آمریکا و انگلیس مادر تمامی جنایات عالم هستن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۳:۱۸

حتما برو قرصاتو بخور

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۰۰:۳۲

من نمیدونم آمریکا تو جنگ افغانستان.سوریه.عراق.لیبی.سومالی.ویتنام ومبارزه با تروریسم داعش وطالبان والقاعده و جنگای نیابتش در جهان چه غلطی کرده که اینقد در کمال پر رویی هی دم از صلح و دموکراسی میزنه.لعنت به این لکه ننگ دنیا که بعد از این همه شکست و ناکامی در جنگ وسیاست خارجی بازوراجی میکنه.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۰۰:۳۹

خوب شد که روسیه اون وحشیگری آمریکاییها را در حملات نداشت هر چند که این روش برای این وحشیها دستاویزی برای ضعیف جلوه دادن روسها بشه.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۰۱:۳۰

به جان مامانت قدرت شما دایماً در افزایش است !!! ، خوش باش. همیشه خوابیده پارس کردنتان را همه شاهد بوده اند.جالب است که از رو نمی روید.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۰۹:۳۲

یا خیلی احمق هستی وسیاست بلد نیستی ویا اینکه دشمن مردم اوکراین هستی چون با این گونه حرفهای نسنجیده می خواهی روسیه را تحریک بکنی تا تمام خاک اوکراین را به آتش بکشد تا قدرت خودش را به رخ غرب بکشد زلنسکی هم که یک دلقک تمام معنا عقل خودش را در اختیار شما گذاشته و به کشور ومردم اوکراین رحم نمی کند چونکه می‌داند آخر سر با یک پرواز می تواند اوکراین را ترک کرده وخود را نجات بدهد این مردم هستن که جان ومال خود را از دست خواهند داد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۴:۱۸

یادت نیست چجوری شنبه چهارشنبه میکرد. همش برا این بود که به روسیه بگه ما کار نداریم.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۰:۴۷

پوتین و روسیه قدرت نداشتن ، بلکه توهم و پوشالی بود و آن نیز اثبات گردید ! باید به آن کشورهای که پشت این قدرت پوشالی مخفی شده بودند باید گفت ؛ به هیچ کشوری نباید باج داد ، ولی اگر قرار باشد روزی هم باج بدهید به شغال و کفتار ندهید به شیر که سلطان جنگ است ، شیر !!!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۰:۵۲

که خبری از تغییر رفتار نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۰:۵۲

اگه مردم روسیه تصمیم میگیرند به شماهاربطی نداردکه ضعیف یاقوی خراب کردین سعی نکنید درستش کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۲:۴۰

۴۰ساله ما سرویس شدیم حالا نوبت روسیه هست تمام بدبختی ها و فلاکتهایی که کشیدیم و میکشیم از دست این روسیه کمونیست و کثیف هست ان شاالله به امید نابودی روسیه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۵:۴۷

من نمی دونم چرا بعضی ها فکر می کنند که روسیه کمونیسته کمونیست در روسیه ۳۰سال پیش نابود شد .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۶:۵۶

چطور با چه مصادیقی احمد آقا

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۲:۴۹

حاجی محور شرارت،روسیه،سوریه و ... رو که سرویس کردید،دمتون گرم ولی خوب مسئولیت رهبری جهانی شما نیاز به حمایت بیشتر از اوکراین داره،حتی اگه مجبور باشید باید در اوکراین بجنگید ولی مشکل سیاست های جاه طلبانه شماست نه مسئولیت طلبانه،مثلا باید عربستان رو هم سرویس می کردید و یمن رو برای حاکمیت مردمی آماده می کردید نه اینکه از پولدارا حمایت کنید بزنید تو سر ندارا. از آمریکا انتظار حمایت از دموکراسی در برابر همه ی حکومت های اقتدارگرا میره ولی حاکمان جاه طلبش،این درک رو ندارن،هر چند وظیفه شما ملت سازی نیست.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۵:۱۶

تو دیگه خفه شو

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۵:۴۸

واقعیت اینه این آمریکا منطقی و کت و شلوار پوش رو باید دو دستی بچسبیم و معامله کنیم باهاش وگرنه دیوانه هایی مثل ترامپ که اتفاقا نرد دوستی به امثال پوتین باختن با حمایت روسها سرداران ما رو خواهند کشت !

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۶:۰۳

آمریکایی‌ها دروغگو و خودبزرگ بین هستند روسیه امکاناتی دارد که می تواند سیستم‌های الکترونیکی همه ناوگان‌های آمریکایی را از کار بیندازد.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۷:۳۹

باشه بهش میگم ، غرب توهمی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۲۱:۳۷

روسیه شکست خورده است همه این را می‌دانند ولی میخان ب خودشان دوروغ بگویند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۰۰:۱۲

الان روسیه شده عینه کره شمالی،من سوالم از پوتین اینه؛آیا امنیت ملی روسیه از جان مردم اوکراین مهمتر است؟-میگن چاهکن همیشه ته چاه هست،وقتی بین ایران و آذربایجان مناقشه سر کریدور زنگه زور بود پوتین با خودش فکر کرد که اوکراین دروازه ورود به اروپاست اگه اوکراین رو بگیره دست ایران و آذربایجان رو میبنده

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۰۰:۳۵

آینده پدر سوخته گری شما بادچه کسی تفیین می شود ارواح ننه ات اعتبار شما بالا رفته !!!!.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۰۴:۲۲

امریکا و غرب کثیف روسیه را در بدمخمصه ای انداختن. اول انکه تمام ضعفهای ارتش روسیه برای امریکا اشکارشد. دوم اتحادهرچه بیشتر کشورهای غربی باامریکا تحریمهای کمرشکن نارضیتهای عمومی مردم روسیه خصوصا با تلفات نسبتا سنگینی که داد اسیبهای بسیار بسیارجدی اقتصادی و...پوتین بازنده این جنگ فقط باید سعی کند با باخت کمتری از این مهلکه فرار کند