• یکشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1401012111703
  • خبرنگار : 71461

مراسم بزرگداشت شهیدان اصلانی و دارایی در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهیدان اصلانی و دارایی در  مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهیدان اصلانی و دارایی شهدای حرم مطهر رضوی، در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم،حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان -استاد اخلاق- با بیان اینکه بخشی از وظیفه روحانیت پرداختن به موضوعات اجتماعی و سیاسی جامعه است، اظهار کرد: امام راحل یک‌ روحانی کاملا سیاسی بود که شاگردان زیادی هم‌ تربیت کردند که نهایتا در مسیر خدمت به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: بخشی از وظیفه روحانیون پرداختن به موضوعات اجتماعی است که می‌توانند به آسیب‌های اجتماعی رسیدگی کنند و اگر جایی حقی تضییع شده آن را پس بگیرند. بنابراین یک وظیفه عالم دینی پرداختن به همین امور است.

این استاد اخلاق با اشاره به شهادت دوطلبه حادثه حرم‌ مطهر رضوی یادآور شد: همه طلبه‌ها به درجه این شهدا غبطه خواهند خورد. علاوه بر فضیلت شهادت این دو طلبه جزو پیشتازان و الگوهای رسیدگی به جامعه و محرومین‌ بودند و در این حوزه اخبار بیشتری در آینده از این دو شهید شنیده خواهد شد.به گفته فرزند شهید اصلانی، پدرش در حدود سن ۴۰ تا ۵۰ سالگی همچون یک جوان پرانرژی بوده و خود را وقف مردم و محرومین می‌کرده است.

پناهیان یادآور شد: جوانی در رکاب امیرالمومنین کارهای جهادی زیادی انجام می‌داد و امام‌علی(ع) برای او دعا کرد خدایا مرگش را با شهادت قرار بده و همین امر هم اتفاق افتاد.

وی افزود: باید سبک زندگی این شهیدان تدوین شود. وقتی خاطرات زندگی شهید اصلانی را می‌خوانیم واقعا انسان به اشتیاق می‌آید. از خودگذشتگی، جهاد و تلاش برای خدمت به مردم در ایشان موج‌ می‌زند.

این استاد اخلاق بیان کرد: لحظه آخر عمر این شهدا باز هم در جهت خدمت به مردم بوده و پس از زیارت امام رضا(ع) و در مسیر خدمت به مقام شهات نائل می‌شوند.

مراسم بزرگداشت شهیدان اصلانی و دارایی در  مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد

به گفته پناهیان، شهید اصلانی اسوه ائمه جماعات در قرن‌ جدید است و انقلاب اسلامی به این درجه رسیده است که ائمه جماعتش به این شکل در مسیر خدمت به شهادت می‌رسند.

وی بیان کرد: اینگونه شهادت‌ها به راحتی به کسی داده نمی‌شود. خدمات شهید اصلانی به جامعه شیعی و سنی باعث شده که هیچ‌وقت او ‌را فراموش نخواهند کرد.

این استاد اخلاق در ادامه به خدمات شایان شهید محمدصادق دارایی اشاره کرد و گفت: شهید دارایی در مسیر طلبگی خود با یک خانواده اهل سنت وصلت کرد و با این کار زندگی‌ شخصی خود را هم در مسیر وحدت بین شیعه و سنی قرار داده بود.

پناهیان در بخشی از سخنان خود با اشاره به فتنه‌های آخرالزمان تصریح کرد: خداوند خودش در مسیر جهاد تبیین‌ پیشگام‌تر از همه است. روشنگری‌های خدا را در تمام بخش‌های زندگی امروز می‌توان دید، فتنه آخرالزمان به خوبی از سوی خداوند نشان داده می‌شود و باید آنها را درک ‌کرد.

در این‌ مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله امامی کاشانی عضو مجلس خبرگان‌ رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از طلاب و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha