• یکشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1401012111710
  • خبرنگار : 71647

رسانه‌ها از افزایش گرسنگانِ جهان می‌گویند

رسانه‌ها از افزایش گرسنگانِ جهان می‌گویند

درماندگی آژانس‌های امداد به گرسنگان جهان در برابر تعداد زیاد افراد محتاج به کمک، خشونت علیه غیرنظامیان در میانمار، چهل و پنج روزه شدن جنگ در اوکراین و رابطه خواب و آلزایمر، از عناوین مهم روزنامه‌های امروز جهان‌اند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مطلب، خواننده مهمترین عناوین روزنامه‌های جهان در روز یکشنبه ـ ۲۱ فروردین ماه ـ به روایت آلبرت کوچویی خواهید بود:


گرسنگان

رسانه‌ها از افزایش گرسنگانِ جهان می‌گویند


نگاه نخست روزنامه گاردین: آژانس‌های امداد که در چند کشور کار می‌کنند که سخت درفشارند، اکنون رو در رو با مشکلات کمک به کشورهایی چون یمن، افغانستان سودان جنوبی و اتیوپی هستند. می‌گویند، از گرسنه می‌گیریم تا به آنان که درگیر مرگ از گرسنگی‌اند، بدهیم. «دیوید بیس لی» مدیر طرح غذای جهان می‌گوید، آژانس‌ها را مجبور کرده‌اند تا کمک‌های خود را به یمن، افغانستان، سودان و اتیوپی، با وجود نیاز شدید آن قطع کرده، راهی کمک به اوکراین بشوند.


جنایت جنگی

رسانه‌ها از افزایش گرسنگانِ جهان می‌گویند


روزنامه های فرانسه و با آن‌ها، لوفیگارو، نگاهی به میانمار دارند. از زمستان سال ۲۰۲۱ که قدرت به دست نظامیان افتاد، دفتر حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید، نشانه‌های بسیاری از اعمال قدرت علیه غیرنظامیان گزارش شده است. گسترش این خشونت‌ها، گواه جنایت‌های جنگی است.


چهلمین و پنجمین روز جنگ

رسانه‌ها از افزایش گرسنگانِ جهان می‌گویند


واشنگتن تایمز با دیگر روزنامه‌های آمریکا، نگاه به اوکراین دارد. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با شی جین پینگ گفت و گو کرده بود، به این امید که چین را وا دارد تا به روسیه، کمک نکند، آنچه آمریکا را در برخورد با اوکراین نگران می‌کند. گپ و گوی بایدن و شی از راه ویدیو بود. با اینکه همراهی آن ها می تواند گره گشای بحران اوکراین باشد، اوکراین، در چهل و پنجمین روز جنگ است.


در حاشیه خبرهای امروز آمده است:


خواب و آلزایمر

رسانه‌ها از افزایش گرسنگانِ جهان می‌گویند

بخش علمی روزنامه گاردین از ارتباط میان بیماری آلزایمر یا زوال عقل و خواب می گوید. این پژوهش تازه می‌گوید، ساعت درون انسان، با حفظ ساعت خواب، می تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد و خواب مناسب، پروتیئن های در ارتباط با بیماری آلزایمر را حفظ می‌کند. آشفتگی و بر هم خوردن ساعت خواب، بر سلامت بدن در برابر آلزایمر، اثرگذار است. حفظ ضرب‌آهنگ با ریتم ساعت خواب می تواند در به تاخیر انداختن بیماری و تشدید آن موثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۱ ۲۰:۰۳

جنگ اوکراین با هدف ایجاد قحطی و نابودی بخشی از جمعیت دنیا طراحی شده است. کارگردان این پروژه دموکراتهای امریکا هستند.