• دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401012212189
  • خبرنگار : 50176

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری:

کنگره شهدا تثبیت تاریخ لرستان است/ ایثار و شهادت با فرهنگ عمومی تلفیق شود

کنگره شهدا تثبیت تاریخ لرستان است/ ایثار و شهادت با فرهنگ عمومی تلفیق شود

ایسنا/لرستان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: آثار شهدا با رویکردی مناسب به نسل‌های بعدی انتقال یابد.

بهرام ستاری در کمیته مراسمات و امور یادواره شهدای استان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای خدمت به شهدا روحیه‌ای شهدایی می‌خواهد، بیان کرد: ایثار و شهادت اگر با فرهنگ عمومی تلفیق شود در جامعه نهادینه خواهد شد و برگزاری یادواره شهدا یکی از بهترین راهکارها برای رسیدن به این مهم است. 

وی اظهار کرد: شکی نیست شهدا در عرصه‌های مختلف با از خود گذشتگی نقش‌آفرینی کرده‌اند و یاد و خاطره آن‌ها نیز می‌تواند یاریگر ما باشد ازاین‌رو باید تمام تلاش برای تکریم و بزرگداشت شهدا و خانواده‌های آن‌ها به‌کارگیری شود. 

ستاری ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا یک عزم همگانی می‌خواهد و ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با رویکرد نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پای کار باشند. 

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: کنگره شهدا تثبیت تاریخ لرستان و اگر بتوان آنچه از شهدا به یادگار مانده است را به یک جمع‌بندی مناسب برسانیم قطعاً می‌توان تاریخ این استان را به شیوه‌ای درخور شأن لرستان نگارش کرد.

ستاری خاطرنشان کرد: لرستان از دیرباز به‌عنوان سرزمینی قهرمان‌پرور مشهور بوده و اگر این آثار مغفول بماند قطعاً در نسل‌های بعدی تأثیرگذار خواهد بود و لازم است با رویکردی مناسب این موضوع پیگیری شود تا در اذهان آیندگان ثبت شود. 

وی تأکید کرد: اعضای کارگروه مدنظر داشته باشند جلسات، محور برگزاری یادواره شهداست و ضرورت دارد برای رسیدن به نتیجه مطلوب، تمامی کارها به‌صورت میدانی انجام و مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: دستگاه‌های اجرایی عضو نسبت به اجرایی کردن وظایف محوله اقدامات لازم را انجام دهند و طرح جامع برگزاری یادواره شهدای استان در سریع‌ترین زمان ممکن آماده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha