• دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1401012212273
  • منبع : بنیاد برکت

راه‌اندازی ۵۰۰۰ طرح کارگاهی برکت در مناطق محروم

راه‌اندازی ۵۰۰۰ طرح کارگاهی برکت در مناطق محروم

معاون بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از راه‌اندازی ۵۰۰۰ طرح کارگاهی خرد و کوچک در مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی نیازی در تشریح اقدامات جدید این بنیاد در حوزه اشتغال‌زایی گفت: در سال ۱۴۰۱به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» راه‌اندازی ۵۰۰۰ طرح کارگاهی خرد و کوچک در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار است که از جمله اقدامات جدید بنیاد برکت در حوزه ایجاد اشتغال به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در هر یک از این کارگاه‌ها بین ۵ تا ۱۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم مشغول به‌کار شوند و راه‌اندازی این ۵۰۰۰ طرح کارگاهی خرد و کوچک، ایجاد اشتغال برای حداکثر ۵۰ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

وی درباره میزان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این طرح‌های کارگاهی خرد و کوچک خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای ایجاد ۵۰۰۰ طرح کارگاهی خرد و کوچک ۲۵ هزار میلیارد ریال است.

نیازی تاکید کرد: این کارگاه‌های خرد و کوچک علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید، می‌توانند طرح‌های اجتماع‌محور کوچک و خانگی را نیز پشتیبانی کنند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با اشاره به فعالیت تسهیل‌گران این بنیاد گفت: امسال نیز ۸۵۰ مجری و تسهیل‌گر بنیاد در مناطق محروم و روستایی کشور اقدام به شناسایی متقاضیان اشتغال و معرفی‌شان برای دریافت تسهیلات می‌کنند.

به گفته نیازی، ۱۶ هزار روستا و ۸۰۰ شهر در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال ۱۴۰۱ قرار دارند.

وی یادآور شد: بنیاد برکت تا پایان سال گذشته ۱۸۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور عملیاتی کرده است. 

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت افزود: حجم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی، بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بوده و زمینه اشتغال برای ۵۴۰ هزار نفر را به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha