• دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1401012212341
  • خبرنگار : 71442

نقد سریال نوروز و ماه رمضان شبکه سه

کدام «نجلا» بهتر بود؟

کدام «نجلا» بهتر بود؟

یک منتقد سینما و تلویزیون درباره‌ی فصل دوم «نجلا» که این روزها از آنتن تلویزیون پخش می‌شود، معتقد است که لطمه‌های تغییر بازیگر «نجلا» در فصل دوم یکی از عوامل مهم در سقوط این سریال به کلیشه‌های آشناست.

محمدتقی فهیم ـ منتقد سینما و تلویزیون ـ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی فصل دوم سریال «نجلا» که در ایام نوروز روی آنتن رفت و پخش آن در ایام رمضان نیز ادامه دارد، با اعتقاد بر اینکه این سریال در فصل اول کار قابل تامل و تحمل‌تری بود، گفت: این سریال در ابتدا امتیازش را از تازگی آدم‌ها و کاراکترهایش می‌گرفت و اساسا یکی از مولفه‌های اصلی هر کاری، نو بودن اثر است و اینکه وقتی مخاطب کار را می‌بیند به ذهنش می‌آید که تاکنون چنین اثری را ندیده است یا این نوع فضاها را کمتر دیده است. این ویژگی در فصل اول «نجلا» مشهود بود و تازگی داشت. 

کدام «نجلا» بهتر بود؟

به دنبال «نجلا»ی فصل اول

وی با بیان اینکه داستان «نجلا» در فصل اول فضای تازه‌ای داشت، درباره‌ی ویژگی‌های داستانی که در فصل اول درست روایت شد، عنوان کرد: فضای قبل از جنگ و تلاطم‌های داستانی جنگ در جنوب و در عین حال یک قصه‌ی فرعی عاشقانه که در دل فضاسازی‌ها و مسائل مختلف پررنگ شده و مهمتر از آن دو شخصت سریال که جلوه‌ی خوبی در کار داشتند، به ویژه کاراکتر «نجلا» با بازی بازیگر اصلی آن، نسبت به بقیه سریال کشش بیشتری برای مخاطب ایجاد می کرد و در آن مخاطب با زنی روبه رو بود که اقتدار داشته و دارای تفکر است، هیاهو و استراتژدی دارد. اما در فصل دوم به نظر می‌رسد کار لازمی صورت نگرفته است. اصلی‌ترین مسئله، داستان پردازی در این فصل است که روی آن باید کار می‌شد و نویسندگی داستان تقویت می‌شد؛ داستانی که فرازو فرودها سر جای خودش باشد و قهرمان مشخص باشد و مشخص شود که قهرمان اصلی کیست؟ 

این منتقد در ادامه یادآور شد: اساسا قصه‌هایی که قهرمان دارد، تکلیف قهرمان باید معلوم شود. اگر تک قهرمان است، مشخص شود، اگر دو یا سه قهرمان دارد، باید همدیگر را پوشش دهند و ضعف‌های همدیگر را تکمیل کنند و شخصیت‌ها رو به جلو باشند. به نظر می‌رسد در فصل دوم بر روی اینها کار نشده است. 

لطمات تغییر بازیگر «نجلا» 

وی همچنان معتقد است، تغییر بازیگر «نجلا» به کار لطمه زده است و در این زمینه اظهار کرد: به طور کلی تکلیف سریال بین کار عاشقانه یا یک اثر حماسی سرگردان است. ما با اثری روبرو هستیم که حماسی است و صحنه‌های عاشقانه هم دارد. در حالی که به هر حال یکی باید قالب باشد. یا با یک کار حماسی باید روبرو می‌بودیم که در دل آن عشقی هم صورت می گیرد و روابطی هم ایجاد می شود، موتور کوچکی که به تقویت موتور اصلی کمک می کند. یا اینکه با یک کار رومانتیک روبرو می‌بودیم که قهرمان آن کاملا مشخص است. در حالی که داستان سریال بین این دو مانده و بین آدم‌های فرعی تشتت وجود دارد. بخشی از داستان به کاراکتر عباس می پردازد که اسیر است و عملا می بینیم که قهرمان های اصلی هیچ نقشی در پیش‌بُرد درام و هیچ جهشی بین آنها وجود ندارد.

کدام «نجلا» بهتر بود؟

سوار بر فونداسیون فصل اول

فهیم با بیان اینکه «نجلا» در فصل اول نشان داد که قابلیت ادامه و اجرای فصل دیگر را دارد، در عین حال گفت: اما باید فکری برای ادامه آن می شد؛ صرف اینکه فصل اول یک سریال مورد استقبال قرار بگیرد، دلیل کافی برای ادامه دادن فصل‌های بعدی نیست؛ چه در سینما و چه در تلویزیون اگر ملاک فصل اول باشد، ادامه کار از پیش شکست خورده خواهد بود؛ بنابراین همیشه فرض باید بر این قرار بگیرد که کار تازه قرار است آغاز شود و فصل جدید طوری طراحی شود که گویا قرار است یک کار جدید ارائه شود و حتما روی آن برنامه‌ریزی شود. در فصل دوم برای «نجلا» این اتفاقات نیفتاد و به نظر می‌رسد در فصل دوم سوار بر فونداسیون فصل اول شده‌اند که در نتیجه برای بالا بردن دیوار بر روی فوندانسیون قبلی، طرح‌های تقویتی خوبی را پی‌ریزی نکرده‌اند، بنابراین با لرزش در اثر روبرو هستیم و کار آن قوت های لازم را ندارد. کار به مانند این است که زلزله زده است و شکاف های زیادی دارد.

گره‌افکنی و گره‌گشایی‌های ساده‌انگارانه

این منتقد درباره‌ی داستانک‌های مهم سریال نیز یادآور شد: بخش‌هایی از کار را دیدیم که در قالب کارهای اطلاعاتی و جاسوسی ـ امنیتی می‌گنجد که لازم بود بر روی شخصیت‌های این بخش بسیار کار شود و نیازمند یک داستان قدرتمندی بود. در حال حاضر یک ضلع مثلث عاشقانه فیلم در دامن نیروهای دشمن است که این موضوع هیچ کمکی به داستان اصلی نمی‌کند به نوعی که گره افکنی و گره گشایی بر سر جای خود به درستی انجام نمی‌شود و ساده انگارانه است.

کدام «نجلا» بهتر بود؟

کلیشه دستمالی‌شده کاراکتر «نجلا» در فصل دوم

این منتقد در عین حال درباره‌ی تفاوت‌های غریب شخصیت «نجلا» در دو فصل نیز اظهار کرد: فصل اول نجلا با محوریت دختری عراقی (ایرانی) روایت شد که دیدار پسرش حسین را در گروی پاسخ مثبت به معشوق پیگیرش (عبد) قرار داد و ... . عمده جذابیت سریال به تیپ‌سازی از نجلا اختصاص داشت. پرستاری محکم در مواجهه با دیگران. بازی و گریم تا لهجه سارا رسول زاده، خصوصا اکت‌های شرمگینانه و با حیای او در نگاه به خواستگاران (دوربین)، چهره زمخت اما جذاب با ابروها و کلا سر و ریخت غیرآشنایش، از جمله فاکتورهای مهم در ایجاد اتمسفر نمایش بود. در واقع موتور محرکه درام هم بود به طوری که عبد (حسام منظور) و رقیبش (هدایت هاشمی) مجبور بودند در عین اینکه خود را بالا بکشند، حد و حدود خود را در برخورد با نجلا حفظ کنند. این ویژگی‌ها صحنه‌هایی غیر آشنا و بکر را به وجود می‌آورد. اما در نجلای جدید از آن دختر سرکش و محکم خبری نیست و جایش را دختری با سر و ریخت آشنا در بقیه سریال‌ها گرفته است. شاید توجیه سازندگان از چنین گریمی برای محیا دهقانی این باشد که در این بخش داستان رابطه نجلا و عبد نزدیک شده و آن حیا و اقتدار زنانه لازم نبوده است؛ درحالی که همین اشتباه در پرداخت تیپیکال نجلا پاشنه آشیل کار شده است. 

وی ادامه داد: اینکه تا حدودی آناتومی صورت دهقانی شبیه رسول زاده بوده است قابل پذیرش است ولی چرا باید رنگ پوست او تا لهجه‌اش تغییر کند؟ چنانکه حالا ما با نجلایی عروسکی از نوع مرسوم مواجه باشیم. دختری که در نگاه‌هایش به عبد (دوربین) هم آن وجاهت و بکری و غیر آشنا را نداشته باشد. اصلا برای مخاطب مهم نیست که چرا و به چه دلیلی بازیگر قبلی در فصل جدید حاضر نشده است، مهم این است که چرا عوامل سازنده نتوانسته اند ویژگی های بازیگر قبلی را در پرداخت بازیگر جدید رعایت کنند تا آنجا که نجلای فعلی چیزی جز کلیشه دستمالی شده از نمونه های بسیار زنان با چنین دک و پزی (خصوصا ابروها و چشمان کم فروغ متعلق با اقوام عربی ایرانی) نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۳:۴۸

به نظرک نقد یک طرفه بوده و فقط قرار بوده ایرادات کار گفته بشه وگرنه نجلای دو به نظر من از نجلای یک بهتر هست. اتفاقا عبد در نجلای دو کارها و فعالیت های بیشتری انجام میده و برخلاف سری قبلی سریال داستانهای جذاب زیادی در این سری وجود داره. درگیر و به قولی چلنج بین عبد و عدنان و بقیه هم بهتر و بیشتر از سابقه. در کل من هر کسیو دیدم گفته نجلای دو از نجلای یک بهتره اما در مورد عوض کردن بازیگر موافقم که کارو خراب میکنه و حس مخاطبو به هم میزنه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۱۴:۱۱

نجلا یک قابل دیدن بود ولی فضل دومش مزخرفه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۲:۰۸

بازی های مافوق سوپر استاری همونیژه اکشن بالیودی همراه با داستان نخ نما و تکراری بسیار زیبا و جذاب سرخ شده با روغن کارخانه نجلا - عبد و شرکا. اینشالا فصل ۴ و ۵ و ۶ و۷ و... هم براتون آماده و پخت میکنیم با سس لهجه جدید خوشمزه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۵:۴۴

غالب درسته نه قالب (توی بند لطمات تغییر بازیگر «نجلا»)

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۷:۲۴

سریال زیر خاکی ۳ در عید نوروز عالی بود با بازیگران حرفه ای و جذاب ولی سریال نجلا ۲ اصلا جالب نبود مخصوصا نقش نجلا که عوض شده.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۶:۲۵

به این نمی گن نقد میگن از ریشه زدن سریال دیگران رو نمیدونم ولی خانواده ی من دارند سریال رو دنبال می کنند از شخصیت های جدید هم که وارد شدن و موضوعات جدید خیلی خوششون آمده

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۱۴:۲۲

اگه از عوامل سازنده سریال نیستی قبول کن سه ریالش الکیه و بسیار ضعیف

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۷:۵۸

سلام خسته نباشین نجلای ۱ عالی بود بخاطر تغییر بازیگر سریال جذابیت را از دست دادع

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۸:۱۳

من از عکس دومی و سومی خوشم اومد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۸:۳۸

هر‌دوتاشون‌ قشنگن‌ هم‌محیا‌‌و‌هم‌‌سارا‌‌

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۸:۵۴

فصل اول

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۱۰:۴۲

نجلای فصل اول عالی بود حیف شد تغییرش دادیت

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۱۹:۴۰

خوب معلومه نجلا فصل اول خیلی بهتر بود آبادانی حرف زدنش و لهجه عربیش خیلی بهتر از این یکی نجلا بود و زیبا تر از این نجلا خانم رسول زاده حرف ندارن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۷:۰۰

فصل دو مزخرفه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۲۱:۰۴

به نظر من هردوش خوب بود فقط یکم نجلا ٢ بهتر بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۲۱:۵۸

سارا رسول زاده بهتر بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۲۲:۰۸

فقط نجلا قبلی😭

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۲۳:۰۴

نجلا فصل یک بهتر ایفای نقش می کرد. حیف که در فصل دو کار نکرد جاش خیلی خالیه هیچ کس نمی تونه جای نجلا فصل یک رو پر کنه هر جا که هستند سالم وسلامت باشن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۷:۰۳

بازی ها ضعیف دو ریالی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۲۳:۱۹

این نجلا بهتر از نجلای اولی هست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۷:۰۷

کدوم هیجان؟؟؟ کدوم بازی؟؟؟ سریال خسته کننده و درپیتی... حیف پولی که هزینه اینچنین سریالی میشه واقعا حیف

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۲۳:۲۸

اصلا با نظرات شما موافق نیستم این فصل خیلی هیجان انگیز است بازیگرانش هم خوب بازی میکنند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۲۳:۲۷

کدوم هیجان؟؟؟ کدوم بازی؟؟؟ سریال خسته کننده و درپیتی... حیف پولی که هزینه اینچنین سریالی میشه واقعا حیف

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۲ ۲۳:۳۴

نجلا فصل اول بهتر بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۰۷:۴۷

نجلای قبل بهتربود

avatar

سارا رسول زاده بهتر بود بدون هیچ شک و تردیدی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۰۸:۳۰

کاش نقش نجلا همون سارا رسول زاده بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۰۸:۵۶

هر دو

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۱:۰۷

هیچ کدام

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۱:۵۰

قبلی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۲:۱۱

نجلای قبلی بهتر بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۲:۱۶

نجلای ۱ بازیگرش خیلی بهتر بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۳:۰۶

بعضی از ایرادایی که گرفته درست نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۴:۱۱

همین جدیده

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۴:۳۵

نجلا۲

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۵:۳۶

نجلا یک

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۲۲:۲۰

کلا سریال باحالیه دم بازیگرا و کارگردانش گرم که منو بردن به خاطرات دوران بچگی تو شهر خودوم آبودان

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۱۰:۳۱

نجلا ۱ چه در سیما و چه در صدا و حتی در احساس جنوبی و در یک کلام عربِ اصیل ایرانی بود با جغرافیایِ آبادان و خرمشهر.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۷:۱۰

کجاش با حاله میشه بگی عمووو؟!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۶:۰۸

نجلا در فصل یک بهتر بود هم زیباییش هم کارش عالی بود بازیگر نقش نجلا در فصل دو هم خوب بود ولی به پای بازیگر نقش فصل یک نجلا نمیرسید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۶:۱۷

بابا ول کنید این حرفها رو یک بازیگری که زود هوا برش میداره فکر می کنه چه خبر شده ناز می کنه کارگردان بنده خدا چه کار کنه شما فکر انتقادهای بی خودی خودت باش مردم دیدند وخیلی هم خوششان اومده بازی حسام (عبد) بسیار جالبه و همه خانمها و جای سارا رسول زاده پرشده

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۷:۱۱

نجات ۱

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۷:۱۳

نجلای یک خیلی خوب بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۷:۱۷

نجلا ی فصل اول بهتره

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۷:۵۵

من و خانوادم فصل دو رو بیشتر دوست داریم قد و قواره نجلای فصل ۲ هم مناسب تره

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۰ ۱۹:۳۶

بله کلا سریال قشنگ بود هردو نقش خوب انجام دادن دمشون گرم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۸:۰۴

من به شخصه نجلای یک روبیشتر دوست داشتم وتنها دلیلش بازیگرنقش نجلابوده وگرنه نجلا فصل دومش خیلی بهتره وموضوع فیلم جذابترم شده خیلی بدشده که سارارسول زاده نقش روایفانمیکنه چون خیلی به عبدمیومد واون غرور چهره وکاریزما رو داشت که مخاطب روجذب میکرد الان این بازیگرجدیده اصلا مال این نقش نیست انگار همش میخوادگریه کنه درحالیکه شخصیت نجلا شجاع مغرور وجذاب بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۸:۱۳

نجلا ۲

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۸:۱۹

از لحاظ داستان فصل ۲ رو خوب ساختن.. ادامش قشنگ ولی از لحاظ بازیگر نجلا اولی بهتر بود.. دومی مصنوعی بازی میکنه اولی چشاش سگ داشت نصف مردم به خاطر اون میدیدن😂😂

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۸:۱۹

محیا بهتر بود یا همون نجلا فصل اول

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۱۹:۲۰

اتفاق مشابهی که برای سریال بچه مهندس افتاد.با تغییر بازیگر رفتار شخصیتهای سریال هم دگرگون شد.جواد مغرور و سرکش و پرتلاش فصل سه تبدیل شد به جواد تو سری خور و ضعیف.مرضیه ی با حجب و حیا و عاشق پیشه ی فصل سه تبدیل شد به مرضیه ی گوشت تلخی که سایه ی جواد رو با تیر میزد.جالبه تهیه کننده هر دو سریال آقای سعدی هستن.کاش وقتی توانایی نگهداری یک مجموعه رو برای دو فصل ندارن تصمیم به ساخت فصل بعد نکنن.گند میزنن به سریال و اعصاب مخاطب.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۲۰:۱۴

فیلم های سینمایی همش اشغال همش غمگین یا مسابقه ای

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۲۰:۴۶

اول بهتر بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۲۱:۱۳

خیلی خوب

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۲۳:۱۰

بنظرم من نجلاقبلی حرف زدنش نامفهوم بودواضح نبود یه جورایی گنگ بودمعلوم نبودچی، میگفت نجلای جدیدخیلی، بهترن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۳ ۲۳:۱۸

سلام وعرض ادب دو تاش خوبن به نظرم من دومی یه کم بهتره. خدا قوت

avatar

نجلای فصل 1بیشتر به ما جنوبیا میخورد از نظر پوست سبزه و شِعِله یا شیله! (روسری عربی) و اون عبای عربی.. در کل تمام لباس عربی بهتر بهش میومد. و از نظر اون لهجه ای که نجلای 1بهتر نجلای 2صحبت می کرد. نقشش هم که دیگه کووووووووولللللاااااااکککککککک میکرد با بازی و اون حالت شهلایی چشمای بی نظیرش. هر جا هست سلامت باشه و موفق خانم سارارسول زاده

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۰۰:۳۴

سلام .کلا بنظر من محیا دهقانی به عربهای جنوب بیشتر میخوره ...ما چون میدونیم تغییر کرده گیر می‌دیم ...برای نجلا دو خانم رسول زاده هم نقشش همینقدر بود .نفس آقای حسام منظور هم در سری اول و هم دوم عالی است

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۰۰:۳۷

با سلام و خسته نباشید به شما دوستان گرامی..واقعا نجلای اولی نقشش را خوب بلد بود و بهش هم میامد نجلا بودن..پایدار باشید..🇮🇷⚘💙

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۰۱:۵۱

هم نجلا یک عالی بود هم دو فقط خواهشا پای سلیمه رو چرا اوردین وسط اگه عبد سلیمه رو بگیره من یماه افسرده میشم گند نزنین به فیلم نجلا گناه داره یکی بگه عبد سلیمه رو نگیره😡🤧

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۰۲:۱۲

نجلای ۱ عالی بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۰۲:۲۱

سارا رسول زاده چهره عربی و جذاب تری داره و چون با نجلا یک در ذهن مخاطب چهره‌اش به ثبت رسیده در نتیجه قسمت دو برای مخاطب قابل قبول نبوده است.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۰۵:۳۴

سارا رسول زاده یه چیز دیگه بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۰۸:۳۷

باسلام،اتفاقا من هم همین نظر رو دارم وهمین انتقاد روازشبکه سه سیما درمورد این سریال کردم،نقش نجلا واقعا به سخره گرفته شده

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۰۹:۴۰

نجلای ۲ خیلی خوبه اما یک اصلا خوب نبود چون سارا رسول زاده بازی کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۱۰:۲۸

نخیر نجلای این فصل خیلی خیلی بهتره قبلی خیلی بد بود و اینکه بازیگران بخصوص حسام منظور خیلی خوب بازی میکنه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۱۳:۰۱

نجلای قبلی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۱۴:۰۰

نجلا۱ بهتربود بانقش آفرینی خانم رسول زاده

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۱۹:۱۷

نجلا در فصل دوم قشنگتر هست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۲۱:۲۱

من با لهجه عربی این سریال که چبکی حرف میزنند موافق نیستم مگه همه آبادانی ها این شکلی صحبت میکنند اصلا چرا باید لهجه عربی تو سریال بکار برد مگه آبادانیها عربن در اون زمان یک عهده عرب مهاجرت میکنند به ایران وساکن آبادان میشوند قرار نیست هر فیلمی که درست میکنید بازیگر سیاه پوست میزارید به عنوان جنوبی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۲۳:۰۲

هیچ کدوم خوب نیست فیلمنامه ضعیفه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۶:۰۹

قسمت دوم یکم سریال پر جنب و جوش تر و بهتر بازی شده و عوض شدن نجلا هم بیشتر برای آبادانی ها و خوزستانی ها ملموس تر هست چون واقعا" لهجه را میشناسند ولی برای بیشتر هموطنا زیاد فرقی ندارد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۸:۵۶

نجلا 1 بهتر بود ابهت داشت همون خوش گفتنش باحال بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۱۴:۲۰

اگر فصل اولش با تمام ایراداتی که داشت قابل قبول بود ولی فصل دوم این سریال بسیار ضعیفه از لهجه قاتی پاتی آبادانی - عراقی گرفته تا با زیایهای تصنعی و داستان نخ نماش. درضمن نقش نجلا بسیار بد بازی کرده یخمکیه ولی قبلیه با ارژی و اکتیو بود.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۱۴:۲۴

نقدتون کاملا درسته سریالش خوب نبود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۰۴:۰۵

اتفاقا جسارت جابجایی بازیگر نجلا بسیار تحسین برانگیز است واین نتیجه کار تیمی همدل و قویه و ما اجازه نداریم سلیقه مخاطب عام رو ‌زیر سوال ببریم هر چند که دانش این کار رو داشته باشیم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۰۹:۴۶

نجلا۲ پر و پیمون تره. داستانش بازیهایها خیلی بهتره. اگه بازیگر قبلی می موند بهترم میشد اما بازیگر دومی هم خوب بود.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۳:۵۹

بنظرم نجلا 1 بهتر بود اخه وقتی به ی نقشی عادت کنز چرا باید عوضش کنی اخه کارگردانی که نقش عوض میکنه خودشم باید عوض شه.... اینم شده بچه مهندس که الکی بی سلیقه عوضش کردن اقای حصاری رو

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۳:۲۴

نجلا فصل دوم بهتر بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۸:۴۷

به نظر من تغییر بازیگر مهم سریال یکم سریالو خراب کرد اما خوب موضوع دو فصل عالی بود اما این صحنه های جنگ رو یکم مصنوعی درست کردن و باعث شده ببیننده از سریال خسته بشه ولی به هر حال ممنون از سازندگان این سریال

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۲۰:۰۵

نجلای اولی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۲۱:۳۳

دوم بهتر قشنگ تر

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۹ ۱۶:۴۱

نجلا فصل یک خیییییلی بهتر بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۹ ۱۹:۴۶

اولی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۹ ۲۱:۱۲

سارا رسول زاده اصلا فصل اول یه چیزی فصل دوم حیف پول برق که تلویزیون را روشن کنی...

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۹ ۲۲:۵۲

هر دو نجلا بسیار عالی بود بازی حسام منظور عالیه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۰ ۱۶:۴۲

نقدتون درسته نجلای ۲ جالب نیست، حیف پول برق که برای دیدن سریال هزینه میشه. سریال خسته کننده و کشدار بخصوص صحنه های جنگی و دیالوگها عربی فارسی شله قلمکاری شده با لهجه های من در آوردی در پیتی ، و اینکه بازی های ضعیف با سناریوی سردرگم باعث شکست این فصل از سریال نجلا شد در حالیکه فصل اول تقریبا خوب بود مخصوصا بازی خانم رسول زاده.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۰۲:۰۶

بس کنید آخه اینم سه ریاله؟! دو ریالم نیست قبلنا تو ماه رمضان سریالهای جذاب میذاشتن اما حالا باید بشینیم نجلا ببینیم!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۲:۰۳

نجلا ای که توی فیلم بو دش

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۲ ۲۲:۳۰

من از وقتی بازیگر نجلا عوض شده از شخصیت نجالا متنفر شدم کاش عبد باهاش ازدواج نکنه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۳ ۰۱:۳۲

نجلا هر دو قشنگه هنرمندای توانا داره بعدم خوزستانیا سفید خیلی دارن نمیدونم چرا بعضیا فک میکنن همه جنوبیا سبزه هستند بنظر من داستانش خیلی جذابه فقط گاهی خیلی حوصله سر بر و آب قاطی کردن

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۶:۵۴

این سریال جدا از اشکالات در لهجه یه نکته مهم دیگه داره که بنده کمتر دیدم بهش توجه بشه واین عوض کردن و تحریف چگونگی دفاع مردم ایران در جنگ تحمیلی بود طوری که هر کسی اون روزا و دیده می‌فهمه چقدر این سریال تحریف شده می‌باشد در این سریال سپاه همه کاره نشون داده شده و نیروهای. نظامی دیگه مثل ارتش و ژاندارمری تقریبا هیچی نیستن در حالیکه که تاریخو نمیشه براحتی تغییر داد و اگر اون روزهای اول دفاع جانانه ارتش و همراهی مردم نبود نقشه ایران حتما تغییر کرده بود

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۱ ۲۱:۳۳

ضایع ترین پایان ممکن در سریال اتفاق افتاد در صحنه آخر غرق شدن عدنان تو آبی که تا کمرش بود مثل آرایش زنان وسط محاصره و جنگ تو ذوق میزد تازه مگه حزب بعث دنبال بچه نجلا نبود حتما اونم کارگردان گفت بیخیالش بشن یعنی خاک تو سر صدا وسیما با این سریال ساختنشون

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۱۱:۱۲

هر دو خیلی عالی بودند و به لحاظ داستان و پیچیدگی کاراکتر ها نجلا ۲ خیلی بهتر بود.

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۱ ۱۴:۵۳

نجلا ۱

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۱ ۱۴:۵۴

نجلا اول