• دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401012212482
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

گاندوهای آسمانخراش ثانیه‌های پایانی سیرجانی‌‎ها را کیش و مات کردند

گاندوهای آسمانخراش ثانیه‌های پایانی سیرجانی‌‎ها را کیش و مات کردند

ایسنا/اصفهان بازی دوم پلی‌آف سوپرلیگ بسکتبال در حالی بین تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و نظم‌آوران سیرجان آغاز شد که کوارتر اول تحت تاثیر حواشی بازی قبل بود.

تیم تازه سوپرلیگی شده‌ نظم آوران سیرجان با هدایت علی آرزومندی، موفق شد با حذف مهرام خود را به عنوان شگفتی‌ساز این دوره معرفی کند.

ذوب‌آهن اصفهان هم به عنوان قدیمی‌ترین و پرافتخارترین باشگاه ایران در حالی پا به این مرحله گذاشته که از بازیکن خارجی استفاده نمی‌کند.

تیم سبزپوش اصفهانی در یک چهارم ابتدایی بازی دوم خود در مقابل نظم آوران سیرجان در مرحله نیمه نهایی به دلیل سوت‌های بعضا بحث‌برانگیز داوران، تمرکز خود را از دست داد و خیلی زود با دیسکالیفه شدن فرید اصلانی، نبود سجاد مشایخی و با اتمام محدودیت خطاهای تیمی، با اختلاف امتیاز دو رقمی ده دقیقه نخست را به نظم‌آوران تقدیم کرد.

درخشش بازیکنان خارجی نظم آوران سیرجان و البته شهریان، بیگی و طاهرخانی در کوارتر دوم برای این تیم ادامه داشت، ولی این تفکرات کوهیان سرمربی ذوبی ها بود که باعث شد نیمه اول اختلاف دو تیم کمتر شود.

کوارتر سوم چندین بار اختلاف به کمترین مقدار ممکن رسید، ولی علی آرزومندی با دستِ بالاتر روی نیمکت، اختلاف دو رقمی را مجدد برای تیمش به میدان بازی برگرداند تا کوارتر چهارم به گفته گزارشگران بازی، کار در این بازی برای ذوب آهن روی کاغذ تمام شود.

اما فرزاد کوهیان با کوله‌باری از تجربه روی نیمکت ذوب‌آهن قرار داشت. کسی که بر خلاف همتای خود روی نیمکت سیرجان، سالها در سوپرلیگ تجربه‌ بالا و پایین‌های زیادی دارد.

در این بازی چنان عرصه بر فرزاد کوهیان تنگ شد که از بازیکنان جوانی که تا به حال کسی نام آن‌ها را نشنیده بود تا حامد سهراب‌نژاد مصدوم هم استفاده ‌کرد، در حالی که علی آرزومندی مربی جوان و آینده‌دار نظم‌آوران، دقایق پایانی کار را تمام شده می دید.

کوهیان تایم اوت خودش را در چهل و پنج ثانیه پایانی گرفت و با تغییر به موقع دفاع، پرس تمام زمین را در دستور کار شاگردان خود قرار داد، سرمربی گاندوهای آسمانخراش در این تایم اوت، چنان وظیفه یارگیری را محول کرد که هیچ یک از بازیکنانِ چهارخطای ذوب‌آهن مجبور به انجام خطا نشوند و در سوی دیگر تایم‌اوت علی آرزومندی می‌توانست فشار ذوبی‌ها را کاهش دهد که وی این وظیفه را بر عهده‌ بازیکنان تیمش گذاشت که البته در این امر موفق نبودند.

زمان استراحت آخر ذوب‌آهن در پانزده ثانیه پایانی گرفته شد تا بازی باخته را با یک سه امتیازی و خطایی که روی ارسلان کاظمی گرفته شد و دو پرتاب کاپیتان اکبری ذوب آهن بازگشتی رویایی به بازی داشته باشد.

در حالی‌که ارسلان کاظمی به دلیل مصدومیت باید زمین بازی را ترک می‌کرد و جایگزین وی پرتاب‌های آن‌ را انجام می‌داد، کوهیان با اعتماد به کاپیتان با تجربه‌اش و کسب دو امتیاز از پرتاب‌های آزاد، در ۹ ثانیه به پایان بازی از حریف قلدر خود پیش افتاد تا سرانجام آرزومندی درخواست تایم‌اوت کند.

همانگونه که انتظار می‌رفت سرمربی نظم‌آوران سیرجان بنای کار را در ثانیه‌های پایانی بر روی بازیکن خارجی خود قرار داد و فرزاد کوهیان نیز دفاع هجومی را برای این ثانیه‌ها در نظر گرفت تا موقعیت شوت آزاد و نفوذ به سمت حلقه از حریف گرفته شود و دقیقا پرتاب لحظات پایانی بازیکنان سیرجان راهی به سبد ذوب‌آهن نداشت تا در کمال ناباوری این تیم اصفهانی باشد که در مرحله پلی‌آف نیمه نهایی را با دو پیروزی از رقیب سیرجانی خود پیشی بگیرد.

مربیگری در سوپرلیگ شرایط خاص خودش را دارد، زمانی که در ثانیه‌های پایانی ذوب‌آهن نیاز به پرتاب سه امتیازی داشت، سیرجان در دفاع، قلی‌زاده و دیگر شوتیست‌های ذوب‌آهن را مهار کرده بود، غافل از اینکه فرزاد کوهیان وظیفه پرتاب سه امتیازی را به آرمان زنگنه سپرده است. همین شرایط در ۹ ثانیه پایانی برای نظم‌آوران فراهم شد، ولی شاگردان آرزومندی سوپرایزی برای ذوبی‌ها نداشتند و کوهیان به خوبی دست آنها را برای حمله خوانده و خنثی کرد.

در پایان بازی، آرمان زنگنه با اینکه در کوارتر سوم کمی عصبی شده بود، بهترین بازیکن ذوب‌آهن لقب گرفت و طاهرخانی هم در تیم سیرجان بازی موفقی از خود در برگه آمار ثبت کرد.

بازیکنان ذوب‌آهن در این بازی نشان دادند با غیرت و تلاش می‌توانند تجربه و جوانی را پیوند بزنند و با فرماندهی مربی با دانشی مانند کوهیان، بدون بازیکن خارجی هم موفق هستند.

سبزپوشان اصفهانی تنها به یک برد دیگر در این مرحله نیاز دارند تا پس از سالیان دراز یک تیم از اصفهان در فینال سوپرلیگ بسکتبال حاضر باشد و این رویا، حتی با وجود مصدومیت ارسلان کاظمی و نبود احتمالی سجاد مشایخی، قابل دسترس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha