• چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۷:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401012413577
  • خبرنگار : 71434

بایدن مدعی "نسل کشی" روسیه در اوکراین شد

بایدن مدعی "نسل کشی" روسیه در اوکراین شد

رئیس جمهوری آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی "نسل کشی" روسیه در جنگ اوکراین شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در بین خبرنگاران در فرودگاه آیوا با طرح این ادعا گفت: آنچه در اوکراین رخ می‌دهد "نسل کشی" است و شواهد آن در حال افزایش است.

بایدن به خبرنگاران گفت: "من آن را یک نسل‌کشی خواندم، زیرا این واضح‌ و شفاف‌ شده که پوتین فقط در تلاش است اوکراین را از بین ببرد. شواهد در حال افزایش است."

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود با اشاره به تلاش برای کاهش قیمت گاز گفت: "بودجه خانواده شما و توانایی شما برای پر کردن مخزن سوخت، نباید به اقدام یک دیکتاتور که در آن سوی جهان اعلام جنگ و نسل کشی می کند، ربطی داشته باشد."

این نخستین باری است که بایدن به احتمال ارتکاب "نسل کشی" توسط روسیه در اوکراین اشاره می‌کند. وی پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را "جنایتکار جنگی" خوانده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۱۴:۳۲

هیئت حاکمه آمریکا (سفیدپوستان نژادپرست) از زمان اشغال قاره آمریکا سرخپوستان و بومیان این قاره را منقطع النسل کردند متحدان همراه همیشگی آمریکا مثل رژیم غاصب کودک کش اسرائیل بیش از70سال است که مشغول اینکار هستند همچنین به هر کجا که آمریکا و متحدان سنتی همراهش با تجاوز اشغال اب و خاک میکنند ملتها را منقطع النسل میکنند نمونه 20سال افغانستان چندین سال سوریه و عراق و گاوهای شیرده تحت فرمانشان بیش از7سال است که ملت یمن را با بمبارانهای وحشیانه با کشتار مادران و کودکان مشغول قطع کردن نسل یمنی ها هستند.....بنابراین متهم کردن روسیه خنده دار و به شوخی شبیه می ماند....

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۲ ۰۹:۱۳

نه عمو .اونهاهم کارروسیه است.افغانستان اول توسط روسهااشغال شد.درحالیکه امریکابرای دفاع ازمردم افغان اونجانیروفرستاد.دریمن هم امریکابه دولت قانونی یمن کمک میکنه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۱۷:۲۲

تجربه دلخراش جنگ با تحریکات ناتو و ادامه آن به رهبری ایالات متحده آمریکا در اوکراین هشدار جدی برای اتحادیه اروپا باشد

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۲ ۰۹:۱۲

خودپوتین هم اعتراف کرد به نسل کشی