• چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401012413831
  • منبع : نمایندگی مازندران

اجرای طرح ضیافت الهی در ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران

اجرای طرح ضیافت الهی در ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه طرح ضیافت الهی در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان در حال اجراست، گفت: در این طرح برنامه‌های مختلفی مانند ترتیل خوانی قرآن کریم، محافل انس با قرآن، جلسات تفسیر قرآن کریم، افطاری ساده، مراسم لیالی قدر، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و دیگر مراسم مذهبی برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با اشاره به برنامه‌های اوقاف در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همه ساله در ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نیز طرح ضیافت الهی در ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران در حال اجراست، افزود: در این طرح برنامه‌های مختلفی مانند ترتیل خوانی قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم، جلسات تفسیر قرآن کریم، افطاری ساده، مراسم لیالی قدر، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و دیگر مراسم مذهبی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران توزیع بسته‌های معیشتی موقوفات را یکی از برنامه‌های اوقاف در ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های مازندران با احصا و جمع‌آوری عوائد موقوفات در حال تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم‌برخوردار هستند.

حیدری از فعالیت ۱۴۷ روحانی مبلغ اعزامی از قم و بومی در طرح ضیافت الهی مازندران خبر داد و تصریح کرد: روحانیون مبلغ در خیمه‌های معرفت در حال اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند و یا اقدام به برپایی نمازهای جماعت یومیه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه روزه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا سفره‌های افطاری ساده در ۱۲۲ بقعه متبرکه مازندران برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: سفره‌های افطاری ساده از محل موقوفات و با کمک خیرین در آستان مقدس امامزادگان مازندران برپا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یکی از برنامه‌های مهم اوقاف در طرح ضیافت الهی را برپایی مراسم تفسیر قرآن کریم دانست و گفت: ۳۹ بقعه متبرکه مازندران میزبان مفسران قرآن کریم در استان هستند که همه روزه اقدام به برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha