• چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401012413857
  • خبرنگار : 50182

یک مسئول:

71 درصد واحدهای مسکونی "روستایی" کرمانشاه مقاوم سازی شده‌ است

71 درصد واحدهای مسکونی "روستایی" کرمانشاه مقاوم سازی شده‌ است

ایسنا/کرمانشاه معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از مقاوم سازی بیش از 71 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان خبر داد.

فرهاد فقیهی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح اقدامات بنیاد مسکن استان در حوزه مقاوم سازی روستایی، گفت: در حال حاضر 71 درصد واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده اند.

وی با اشاره به وجود 118 هزار و 700 واحد مسکونی روستایی در سطح استان، گفت: از این تعداد تا به امروز 84 هزار و 600 واحد مقاوم سازی شده اند.

فقیهی به رتبه نخست استان در زمینه مقاوم سازی واحدهای روستایی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: ساخت و سازی که در زمان بازسازی زلزله در شهرستانهای غربی استان صورت گرفته در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 34 هزار واحد روستایی غیرمقاوم در سطح استان داریم که این واحدها هم هرچه سریعتر باید مقاوم سازی شوند.

فقیهی گفت: عمده واحدهای غیرمقاوم باقی مانده در حوزه شهرستان کرمانشاه است و بیشتر آنها در بخش سرفیروزآباد قرار دارند.

این مسئول با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص مقاوم سازی واحدهای روستایی گفت: تجربه ای مانند زلزله باید اهمیت مسئله مقاوم سازی را بیش از پیش برای ما روشن کند و نیاز است که برای مقاوم سازی واحدهای باقی مانده آگاه سازی بیشتری برای مردم صورت گیرد.

فقیهی با اشاره به سهمیه سه هزار واحدی استان در بحث مقاوم سازی واحدهای روستایی در سال جاری گفت: خوشبختانه امسال تسهیلات مقاوم سازی افزایش چشمگیری یافته و امیدواریم با توجه به افزایش دو برابری این تسهیلات بتوانیم واحدهای بیشتری در سطح استان مقاوم سازی کنیم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه رقم تسهیلات مقاوم سازی روستایی در سال جاری را 200 میلیون اعلام و تصریح کرد: پیش بینی می شود این تسهیلات تا اردیبهشت ماه ابلاغ می شود.

فقیهی گفت: مدت بازپرداخت این تسهیلات 20 ساله بوده و سود آن هم پنج درصد است.

وی یادآور شد: در بحث ضمانت هم ضمانت زنجیره ای برای متقاضیان قرار داده شده تا بتوانند به راحتی این تسهیلات را دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha