• چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401012413999
  • خبرنگار : 50182

چه پروتکل‌های بهداشتی باید در "مدارس" رعایت شود؟

چه پروتکل‌های بهداشتی باید در "مدارس" رعایت شود؟

ایسنا/کرمانشاه کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به تشریح پروتکل‌های بهداشتی الزامی در سطح مدارس پرداخت.

بهمن خدادادیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: در حال حاضر نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراکز با شدت و حساسیت بیشتری در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر 100 بازرس بهداشت محیط رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح مدارس کرمانشاه را بر عهده دارند.

خدادادیان استفاده از ماسک، فاصله گذاری، تهویه مناسب و رعایت بهداشت فردی را چهار محور اصلی پروتکل های بهداشتی در سطح مدارس عنوان کرد و افزود: بازرسان بهداشت در بازرسی های خود به این چهار محور توجه ویژه دارند.

وی افزود: در سطح مدارس در کنار استفاده از ماسک و فاصله گذاری، باید تهویه مناسب در کلاس های درس برقرار باشد و با توجه به اینکه دمای هوا مناسب است باید پنجره کلاس ها باز باشد.

خدادادیان گفت: علاوه بر این بهداشت فردی خود دانش آموزان از جمله شست و شوی دست ها، تمیز بودن روپوش مدرسه و... هم باید در نظر گرفته شود.

این کارشناس بهداشت محیط گفت: از دیگر پروتکل هایی که باید در سطح مدارس به آن توجه شود خودداری از تجمع دانش آموزان در ساعات زنگ تفریح است.

وی افزود: همچنین غربالگری دانش آموزان باید هنگام ورود به مدرسه انجام شود و در صورتی که دانش آموزی علائمی مشابه سرماخوردگی داشته باشد، باید از ورود آن به مدرسه خودداری شود.

این کارشناس بهداشت محیط گفت: گندزدایی سرویس بهداشتی مدارس، نظافت کلاس و میزهای درس پس از اتمام کلاس، شیرهای سالم آبخوری و ... هم از دیگر نکاتی است که کارشناس بهداشت محیط در بازرسی های خود به آن توجه دارند.

وی با اشاره به تعطیلی بوفه مدارس گفت: در حال حاضر با توجه به بحث کرونا فعالیت بوفه مدارس منتفی است.

خدادادیان با اشاره به بازرسی مستمر از سطح مدارس گفت: در صورتی که مشکلات بهداشتی مشاهده شود اخطار داده و اگر ظرف یک یا دو روز اقدام نشود، مدرسه متخلف به آموزش و پرورش جهت برخورد معرفی می شود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه از تمام مسئولان مدرسه و معلمان خواست تا ضمن جدیت در رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه کرونا، چند دقیقه ای از زمان کلاس را به آموزش این پروتکل ها و اهمیت آنها اختصاص دهند.

وی افزود: در حال حاضر احتمال ورود سویه های جدید کرونا وجود دارد و نیاز است پروتکل های بهداشتی با حساسیت بیشتری رعایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha