• چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401012414042
  • خبرنگار : 80001

احتمال ریزش متقاضیان نهضت ملی مسکن

احتمال ریزش متقاضیان نهضت ملی مسکن

آمار نشان می‌دهد تا کنون فقط یک دهم متقاضیان واقعی نهضت ملی مسکن نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند و بررسی‌های میدانی گویای آن است که بسیاری از افراد قادر به تامین آورده ۴۰ میلیون تومان اولیه هم نیستند؛ البته بسیاری معتقدند همین که دولت برای ساخت چهار میلیون مسکن آستین‌ها را بالا زده و طرح مذکور از قوانین بالادستی و تسهیلات مناسب بهره می‌برد باید نسبت به این پروژه خوشبین بود.

به گزارش ایسنا، طبق پیش‌بینی کارشناسان، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن آن‌طور که باید و شاید از این طرح استقبال نکرده‌اند. جدیدترین آماری که توسط محمود شایان ـ مدیرعامل بانک مسکن اعلام شده حاکی از آن است که حدود ۳۷۲ هزار نفر در بانک مسکن برای این طرح افتتاح حساب کرده و از این میزان ۲۲۰ هزار نفر آورده خود را واریز کرده‌اند. این در حالی است که چند روز قبل وزارت راه و شهرسازی از تایید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی خبر داد.

بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی حدود ۸.۵ میلیون خانوار مستاجر در کشور وجود دارد. این آمار به نوعی منعکس کننده تقاضای واقعی برای پروژه‌های مسکن دولتی است. در دو طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن که با یکدیگر تلفیق شدند حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند که پس از استعلامات اولیه در زمینه سبز بودن فرم «ج»، وضعیت تاهل و سابقه مالکیت تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تایید شدند اما قطعا احتمال ریزش همین تعداد نیز به دلیل پایین بودن توان اقتصادی آنها وجود دارد.

یکی دیگر از دلایل کم‌جان بودن پروژه نهضت ملی مسکن به خلف وعده‌های مسئولان در طرح اقدام ملی مربوط می‌شود. قرار بود از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ تعداد ۴۰۰ هزار واحد در قالب این طرح تکمیل شود اما آن‌چه عملا  به اتمام رسید حدود ۴۰ هزار واحد بود. از سوی دیگر متقاضیان باید هنگام ثبت نام حدود ۴۰ میلیون تومان واریز کنند و مابقی با توجه به پیشرفت طرح تزریق شود. قسط مرحله آخر نیز در زمان نازک‌کاری پرداخت خواهد شد. اما بسیاری متقاضیان از جمله در شهر جدید پرند می‌گویند که تا کنون ۱۶۰ میلیون تومان واریز کرده‌اند و هنوز پروژه‌شان به پیشرفت ۱۰ درصد هم نرسیده است.

دولت سیزدهم قصد دارد در قالب طرح نهضت ملی مسکن چهار میلیون واحد مسکونی را در چهار سال آینده احداث کند. اما سوال این است که با توجه به نبود تقاضای موثر، این واحدها قرار است برای چه کسانی ساخته شود؟ و آیا با توجه به هزینه‌های هنگفت زیرساخت‌ها و تورم نهاده‌های ساختمانی، این پروژه در میانه راه به سرنوشت طرح ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی مسکن مهر که هنوز بعد از گذشت ۱۵ سال ۲۰۰ هزار واحد آن باقی‌مانده، دچار نخواهد شد؟

البته تفاوت طرح نهضت ملی مسکن با پروژه مسکن مهر در این است که نهضت ملی از قوانین بالادستی بهره می‌برد؛ موضوع مهمی که مسکن مهر از آن بی‌بهره بود. اما ابهاماتی که درخصوص قیمت تمام شده، میزان آورده متقاضیان و اقساط تسهیلات وجود دارد، باعث شده بسیاری از افراد درخصوص ورود به این طرح احتیاط کنند.

شاید بخش خودمالکی نهضت ملی مسکن، مسیر مطمئن‌تری برای رسیدن دولت به هدف ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی باشد که آن هم رقم چندان بالایی نیست. اوایل فروردین ماه محمدحسن علمداری ـ عضو هیات مدیره بانک مسکن از ثبت نام ۹۷ هزار متقاضی خودمالکی در طرح نهضت ملی خبر داد و گفت که ۵۷ هزار نفر از آنها به بانک معرفی شده‌اند.

با این حساب می‌توان گفت کلا ۲۲۰ هزار متقاضی موثر تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن واریز وجه داشته‌اند که حدود یک چهارم آنها خودمالک هستند. بنابراین شواهد و قرائن نشان می‌دهد در بخش فراخوان نمی‌توان چندان به پیشرفت پروژه امیدوار بود.

درخصوص قیمت واحدها نیز هرکس از ظن خود رقم‌هایی را اعلام می‌کند. وزارت راه و شهرسازی طبق جدیدترین فهرست بها قیمت هر متر مربع را ۴.۵ میلیون تومان تعیین کرده است. سازندگان از هزینه‌های متری ۷ تا ۱۰ میلیون تومان سخن می‌گویند. رییس بنیاد مسکن قیمت واحدهای واقع در بلوک‌های شش طبقه به بالا را ۶ تا ۶.۵ میلیون تومان در هر متر مربع تخمین می‌زند. مدیرعامل شهرهای جدید هم به تازگی از هزینه‌های متری ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان سخن گفته است.

قرار است تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات با حداکثر مدت بازپرداخت ۲۰ ساله به واحدهای این طرح تعلق بگیرد. نرخ سود آن نیز برای اقشار مختلف، متفاوت است و دولت می‌گوید که دهک‌های اول تا سوم بیشترین یارانه و مشوق‌های دولتی را دریافت خواهند کرد. اقساط ماهیانه ۳ تا ۴ میلیون تومان هم اعلام می‌شود اما محاسبات از مبالغ بالاتر برای دهک‌های ۴ تا ۸ حکایت دارد.

به هر ترتیب حالا که دولت برای خانه‌دار کردن مردم آستین‌ها را بالا زده بهتر است نسبت به این طرح خوشبین باشیم. طبق آخرین آماری که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده تا کنون ۸۶۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله اجرا رسیده و برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد زمین تامین شده است. رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی وعده داده که کلنگ ساخت ۲ میلیون خانه در شش ماهه اول سال جاری زده می‌شود.

عباس زینعلی ـ کارشناس بازار مسکن درباره اثرات طرح نهضت ملی مسکن بر قیمت خانه به ایسنا گفت:  دولت قرار نیست خودش این واحدها را بسازد و نباید هم بسازد. دولت باید تسهیلات و شرایط مناسب را برای بخش خصوصی فراهم کند که آمار ساخت یک میلیون مسکن محقق شود.

زینعلی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده ما توان تولید مسکن مطابق با تقاضای واقعی را نداریم. بنابراین در محدوده زمانی چهار ساله که دولت تعریف کرده، ساخت چهار میلیون واحد قابل انجام نیست. با این حال بهتر است قضاوت منفی نداشته باشیم و دولت را در این حرکت تشویق کنیم. یک امیدی در بین مردم ایجاد شده که امیدواریم ظرفیتش به وجود بیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۲۲:۰۳

خدا خیرتون بده طرح خوبیه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۲۲:۱۲

از شما خواهش می کنم شرایط راحت تری بگذارید اگه ما پول داریم خودمون تا حالا یه خونه می ساختیم ما چطور در پنج مرحله هر دفعه۴۰ میلیون واریز کنیم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۲۲:۴۰

اصلآ پیامک واریز وجه نیومده.... تقریبآ یک ماه هست افتتاح حساب شده در بانک مسکن ولی هیچگونه پیامکی مبنی بر واریز وجه نیومده.؟؟؟!!!!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۲۱:۲۲

همین پیام افتتاح حساب یعنی باید پول رو واریز کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۲۳:۰۶

بنده سال ۹۸ اقدام ملی بت نام کردم و مرداد ماه دعوتنامه تشکیل پرونده از طریق پیامک برام اومد و مهرماه ۹۹ هم اولین واریزی ۴۰ میلیون تومانی را به همراه ۷ میلیون تومان(بابت زمین) داشتم و تا بهمن ۱۴۰۰ نیز جمعا به غیر از پول زمین ۱۶۰ ملیون تمن واریز کردم نمیدونم همینجوری کش بدن که همه چیز داره گرون میشه مهر ماه پیش رو دو سال از واریزی اولیه ام میگذره و فقط تخصیص پروژه بوده تا الان

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۲۳:۱۹

یه سوال دارم مجردی که این پول ها رو میده و فرضا ۷ میلیون حقوق بگیره چطور می تونه از پس ۴ میلیون قسط بر بیاد در حالیکه دو میلیون هم خودش و زنش باید قسط وام ازدواج رو بدن بعد چی می خورن چی می پوشن ؟؟؟؟؟ بعد کجا خارج از تهران که از همونجا تا تهران دربست بگیری باید صد تومن فقط بسلفی ... اگه ازدواجم نکنه پول ساخت ۷ میلیون رو که میده پول زمین که متری ۱۰ تا ۱۲ میلیون هست هم باید بده ولی خب اگر داشته باشه واقعا یه سرمایست براشون

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۰۰:۰۲

قطعا اونهایی که اورده اولیه رو پرداخت کردن ،اکثرا صاحب خانهای قولنامه ای هستن و وضعیت مالی خوبی دارند ،مستاجرها با این اوضاع اقتصادی اگه بخوان اورده اولیه بیارن باید برن تو چادر زندگی کنن چون پول رهن خونشونو باید بدن به دولت ، همه از مسکن مهر انتثاد میکنن ولی تنها طرحی که تونست مردم رو خونه دار کنه همون بود،

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۰۰:۳۲

بنده برام پیام آمده که در فلان روز و تاریخ با مدارک خود حضور داشته باشین .بعد کلی گرفتن مدارک میگین مجرد ها هنوز فرم تعهد نامه براشون نیامده ،گفتن بشین که بیاد .واقعا غیر از اذیت کردن و سرگرم کردن مردم که هنوز نه زمینش مشخصه و نه ساختمانی و زیرساختی خودشون هم نمیدونن چیکار کنن.حتی افرادی هستن که هزینه کار های اداریش مثل محضر و... ندارن.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۰۳:۲۸

لااقل وام روستایی که از۳ماه پیش قراره۲۰۰میلیون بشه،تکلیفش رو مشخص کنید،چقدر دیگه باید صبر کنیم.بخدا کارگریم و بدون پول.پس خواهشن زودتر زیادش کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۰۳:۵۸

با سلام غیر ممکنه که بتونن تو چهار سال چهار میلیون خونه بسازن مگر این که با چین قرار داد بسته بشه و ساپورت مالی بشه ادن وقت میشه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۰۴:۵۹

من رفتم میگن باید خودت ۳۵۰ ملیون بیاری بعد خونه بهت میدن معرفتیت میکنن بانک ۴۵۰ ملیون بهت وام میده به خودت نه به اون کسی که میسازه تو باید وام قسطی پرداخت بکنی با سود ۱۸ درصد خونه میفته متری ۱۵ ملیون تمام ختم کلام داری.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۰:۵۹

توی سایت ثبتام قسمت وضعیت درخواست رو ببینید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۰۶:۳۱

سلام من سال ۹۸ ثبت نام کردم و تایید شدم از اون موقع تا حالا منتظرم پیامک بیاد واسه واریز ۴۰ میلیون هنوز پیامکی واسم نیومده باید چکار کنمم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۶ ۱۱:۳۵

باید بری مرکز مربوط به همون منطقه ای که ثبت نام کردی بگی که پیامک نیومده واست تا اینکه کارت رو درست کنند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۰۹:۱۱

چرا ندونسته میگید که استقبال نشده؟؟؟هفته ی پیش اگه بنیاد مسکن دماوند تشریف داشتید میدید فقط پانصد هزار نفر همونجا الاف بودن و مسئولین اصلا تشکیل پرونده نمیدادن و میگفتن خونه های دماوند واسه من دماوندیه نه واسه شماها

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۱:۰۵

میدونی پانصد هزار نفر چقده چطور ممکنه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۲:۰۶

پونصد هزار نفرو چطور حساب کردی!!!!ورزشگاه ازادی صد هزار نفره خودت حساب کن چه حرف الکی زدی😐

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۸ ۱۴:۴۵

چرا چرت میگی؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۰۹:۴۵

سلام .تقریبا دو ماهه تشکیل پرونده دادم خبری از واریز وجه نشده که بخوام پولی واریز کنم باید چیکار کنم ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۰:۳۹

..مستاجر که داره توی خونه های گرون زندگی میکنه چطور 40تومن آورده بیاره بره توی چادر زندگی کنه خاک برسر تون بااین طرحتون، ..

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۰:۴۰

سلام ما که از اسفند 98 برای مسکن ملی فردیس کرج ثبت نام کردیم و نزدیک به 20 ماهه هر خانوار 40000000 واریز نمودیم الان بیشتر از 2 ساله بلاتکلیف هستیم، از اول کار زمین پروژه مشخص گردیده است ولی دیدن دور و بر زمین خوب داره رشد می کنه زدن زیرش و الان میخان جای دیگه بدن، فقط از خداوند خواستاریم که به هم و نانی که تازه ثبت نام کردند صبر أيوب عطا کند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۲:۱۵

آره برا منم دوبار اسم پروژه عوض کردن از ثبت نامیهای آذر ماه ۱۳۹۸ میباشم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۱:۳۱

سلام حداقل وام به مردم بدین تابه خونه های مسکن بدن ازکجابیاریم بادو.سه تابه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۱:۳۲

🤣🤣عجب .. دمتون گرم بابا ما زنان بی سرپرست نمی تونیم اجاره خونه خرج دوتا بچه هامونو بدیم بعد ماهی 3 تا 4ملیون قسط بدیم 45 ملیون پول پیش بسه .. حالا خونه هم می خواید بدید اینجوری طرف تو خرج شکم بچه هاش اجاره خونش مونده از کجا 45 ملیون پول پیش بدن قسط 3 تا4ملیون تومنی بدن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۱:۳۵

بازم این خونه ها میرسه به اونایی که 4تا 5تا خونه دارن میدن به ما بدبخت ها اجاره باقیمت گران اجاره پول پیش های بالا پولدار ها هست نه واسع ما زنان بی سرپرست بچه هامون آدمای بدبخت بیچاره ها

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۱:۴۳

.... همتون بیایید تا با یک جلسه ده دقیقه ای نشونتون بدم که طرف ده تا خونه داره مسکن مهر پردیسم بهش دادن و تحویل گرفته و داده مستاجر. اما منو امثال من بیست سال مستاجر دستمون به کف پای طرح تونم نرسیده. همتون خودتونید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۱:۴۳

طرح خوبی هست واقعا استقبال زیادی هم شده ولی به شرط اینکه واقعا طبق گفته هاشون عمل کنن نه الان جیب مردم خالی کنن ی سری از این بدبخت تر بشن رفت تا ۵سال بعد هم هیچ خبری نشه من دیدم طرف پول ریخته واسه مسکن مهر نوزاد داشته الان کلاس ۳وم هست تازه میگم بیا پول بزیز واسه نازک کاری خخخخ

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۱:۵۵

سلام اولین روزهای طرح ملی مسکن ثبت‌نام نمودم متولد 55 هستم سال 81 ازدواج کردم تا الان که هست مستآجرم دوره احمدی نژاد طرح مسکن روستایی یک و نهصد قسط اول ساخت گرفتم بدلیل نبود پشتوانه مالی ادامه ندادم چرا استعلام من هنوز تآیید نشده حتی حاظر به خرید امتیاز از متقاضی شدم پنجاه تومان پردخت کردم اون هم کلاه سرمان رفت ، این پالایشی انجام شده عادلانه نیست من که بیست ساله مستآجرم این هست عدالت ......

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۲:۰۴

واقعاماچطوری خانه دارشویم چگونه دولت میخواهدازماقشرضعیف وکم درامدحمایت کندچگونه ما40میلیون تومان پیش پرداخت بدهیم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۲:۲۱

با این گرانی ها ...

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۲:۴۲

تو شهر جدید سهند ثبت نام کردیم و مهر ماه سال ۹۹ هم اولین واریزی رو داشتیم هر بار به سایت مراجعه میکنم میبینم اسم پروژه عوض شده و مارو انتقال دادن پروژه دیگه اول فخر ۱ بود بعدش شد یلدای ۲ الانم شده فخر ۲ که هنوز کلنگش هم زده نشده ، امیدوارم که عمدی نباشه این کار و پارتی بازی در کار نباشه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۲:۵۴

سلام وخسته نباشید به دولت آقای ریسی واقعا اگر دویست ملیون داشتیم پیش قسط بدیم که دیگه نیاز نبود ثبت نام کنیم واقعا یکاری بکنید که مردم خونه دار بشن همیشه دعا گوی شما باشن ممنون

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۳:۰۷

طرح خوبیه نه برای هر کسی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۳:۱۱

سلام جناب. اینطوری می خواستید مردم را صاحب خونه کنید ..

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۳:۳۳

سلام این جانب پیامک ثبت نام در طرح ملی برایم آمده اما متاسفانه چهل میلیون ندارم و در آمد کل ماهانه ام سه میلیون و گفتند که صد و پنجاه میلیون باید دم دستت باشه و با زن و دوتا بچه با در آمدی که دارم هیچی برای پس انداز نمیماند خواهشمندم هر کس که این پیام راخواند برساند با تشکر

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۴:۵۷

چهل ملیون تومان ماهیانه ده ملیون تومان رقم بالایی هست برای مستاجرانی که توخرج مخارج خود مانده هستن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۵:۰۶

کسانی که خونه ندارند ، درامد کمی دارند و اجاره نشین هستند.قسط ۳ الی ۴ میلیون را چجوری بدهند .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۵:۴۵

یکی نیست به اینا بگه چهل ملیون داشتیم دوسال پیش خونه می‌گرفتیم فکر کنم میدونن...

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۵:۴۶

سلام من ثبتنام کردم همه کارکرد 7سال سابقه بنشین هستم امابیمه تامین اجتماعی 5سال کامل ندارم بعدم بچه دار نمی‌شدم الان یه بچه دارم 4-3سالش هست قبول نمیکنن خواهش میکنم کمک کنین

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۵:۵۰

زود بدهند مجانی از طرف دولت باشه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۵:۵۷

سلام خواستم بگم یکی کمک کنه بگه چطور اشتباهی که کافینت انجام داده رو درست کنم؟ من بچه مشهدم و برای من طرقبه رو زده الانم میگن رد درخواست شدم چون طرقبه رو انتخاب کردم من میخام گلبهار رو انتخاب کتم...

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۴:۵۶

تو پروفایلت با گوشی برو اصلاح کن دوباره درخواست بده

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۴:۳۲

سلام دوباره وارد سایت شو وگلبهار رو انتخاب کن.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۷ ۱۲:۵۵

سلام. ویرایش شهر درخواستی رو باز کردن برید تغییرش بدید.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۶:۰۳

سلام من که مستجرم فرم ج من قرمز است باید چیکار کنم خانم من بابا ش به نامش گرفته واستفاده میکند حال رفتم ادراه زمین شهری رفتم گفت به من تعلق نمیگیره پس حالا من باید مستجرباشم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۷:۰۹

اجبار بانک ها به دادن تسهیلات جهت ساخت این تعداد واحد مسکونی هم منجر به تورم و از طرفی ورشکستگی بانک ها به علت عدم توان بازپرداخت وام گیرندگان به بانک ها خواهد شد.....خدا رحم کنه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۸:۳۶

نفرات اول ثبت نام میکنند و در ادامه چون پول ندارند به دلالان میفروشن. من الان نفر اول مسکن مهر پردیس هستم تو ساختمان ما نفرات اول اکثرا فروختن چون توان پرداخت نداشتن. یعنی اونی که نداره تا آخر نداره. وسلام نامه تمامام

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۸:۳۶

امثال من که مستأجر هستیم با حقوق کارگری و دو فرزند مدرسه ای، چطوری میتونیم پنج مرحله از 50 میلیون تا 70 میلیون در حین پیشرفت ساختمان بدیم. واسه آورده اولیه یک پراید 86 دارم که میخواستم بفروشم، اما بعدش رو باید چکار کنم. همین الان صاحب خونه گفته واسه سال جدید اجاره رو 1 میلیون باید زیاد کنم. با این وضعیت گرونی من زندگی رو به زور میگذرونم، دیگه پولی نمیمونه واسه مسکن. این خونه ها هم آخرش واسه اونایی هست که پولدارن و چند تا خونه دارند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۸:۴۵

گویا میخوان پول جمع کنن سال ۹۸ ثبت نام کردیم تا الان ۱۸۷ م واریز کردیم با وام و بدبختی به اسم فرهنگیان ا‌ونم فاز ۶ پرند گفتن متری ۲.۵ تا ۳.۵ اون موقع هم نرخ همین بود دوباره گفتن ۴.۵ الان دوباره پیامک اومده ۵۰ م واریز کنیم نه کاغذی دستمونه.... دارن سواستفاده می کنن الان قیمت خود منطقه شخصی ساز آماده بین ۴ تا ۶ م اونوقت اینا میکن ساختمون مهر رو بما حتی متری چند میلیون بیشتر از منطقه بندازن میگن نمیخواید انصراف بدید با پول ما ساختن الان دبه میکنن واقعا متاسفمما اگر داشتیم منطقه خودمون متری اینقدر میخریدیم کی میتونه وام با این سود پرداخت کنه یک کلام اینا اصلا بفکر مستاجرا نیستن بلکه فقط دارن سرما کلاه میزان من پولی که دوساله اونجا داذم به یونجه میدادم دوبرابر میشد حالا مین نمیخوای پولتو پس بگیر یا بیشتر از نرخ منطقه همینو بخررر اخه یکی نیست بگه پس هدفتون چی بوده اینکه ما ارزونتر خونه دار بشیم یا.... خدا خودش بخیر کنه ما که کوتاه نمیایم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۹:۱۱

خونه خریدن دیگه تمام شد خدا رحمت کنه ایرانی را

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۲۰:۲۱

اینکار شدنی نیست مسکن مهر توان پرداخت ۵۰۰هزار تومان را ندارن چطور یک کارگر ۴میلیون قسط بده ابدا شدنی نیست .قسط ها باید مثل مسکن مهر باشد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۲۱:۵۱

سلام...لطفا پیام ما رو به مسئولین نشان دهید....ما کارگر موقتی هستیم و درآمد کمی داریم برای همین توی این طرح های به اصطلاح کمکی شرکت می‌کنیم....الان برای همین نهضت مسکن از ما چهل میلیون تومان پول می‌خواهند و یک هفته هم بیشتر مهلت نمیدهند آخه از کجا بیاریم این پول رو چه یک هفته چه یکسال با این وضع گرانی بازار و اجاره خانه مگه توان پس انداز برای چهل میلیون تومان رو داریم.... بزرگترین ظلم رو به ما کارگران میکنید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۰۰:۰۲

باعرض سلام کارگرساده ام خداییش چهل میلیون ندارم که واریز کنم پیامک قبل ازعیدآومده بود نداشتم واریزکنم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۰۰:۰۹

کسی که شوهر معتاد داشته باشد ورضایت به خانومش ندهد تکلیف این خانواده چیست لطفا جواب دهید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۰۱:۱۸

اصلا پیامی نیامده

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۰۱:۴۷

مستأجر از کجا بیاره 40 ملیون بده پولش گرو صابخونست بعدش مگه یه دونس 4 تا 40 ملیون از کجا بیاره اگه این پولو داشت 2 سال پیش بدون منت می‌خرید دیگه آپارتمان 20ملیونی شده یه میلیارد!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۰۵:۴۴

انصافا بر چه مبنایی این مبلغ رو گذاشتن کسی که بتونه ماهی 8 میلیون بزاره کنار که نمیاد مسکن ملی ثبت نام کنه کارگر بیچاره ای که حقوقش پایه است و دوتا بچه داره و مستأجره چطور میخواد این پول رو فراهم کنه لطف یه کمی تأمل کنید وقتی یه کاری رو مطرح میکنید باید تمام زوایا رو در نظر بگیری باید طرف یا درامد بالای 10 میلیون داشته باشه یا یه نفرو داشته باشه که حمایتش کنه. با این چیزی که من میبینم امثال کارگر جماعت عمرا بتونه خونه دار بشه.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۱۰:۱۸

سلام فکر میکنم کلا از اولش هم ثبت نام برا این مسکن ها بی فایده بوده چون با این اوضاع و شرایط سخت و واریزی ها و قسطها و مبلغها بالا ما خانه دار که نمیشیم هیچ بدبختر هم میشیم من که یه زن خانم هستم سرپرست خانواده تحت پوشش کمیته امداد و شغلی که دارم و حقوق ساعتی فکر نمیکنم تا آخر عمرم صاحب خونه بشم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۱۲:۵۱

با سلام ؛ آقا تکلیف همونایی که قبلاً ثبت نام کردن مشخص نیست ....

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۱۴:۵۴

با سلام ی خونه تو ته مسکن مهر فولادشهر برات در میاد با وام بیس ساله ماهیانه چهار میلیون ب اندازه یک میلیاردو سیصد البته اگه بیشتر نشه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۱۵:۰۶

واقعا باید برای ویرایش اطلاعات شهر باتوجه به اینکه تمامی فرم ها سبز هستند ویرایش قرارداده شود.دماوند جزء تهران هست چرا باید خودتهرانی ها از اون محروم باشند و رد صلاحیت بشن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۰۲:۵۲

من مستاجر با این گرانی ودرست کردن جهیزیه برای دخترم از کجا 40میلیون بیارم پیام واریز هم برام آمده تو رو خدا مسولین فکری بکنید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۰۱:۱۲

5 تا 40 تومن که اگه داشتم یه وام 300 تومنی هم از بانک مسکن می گرفتم یه خونه از همین مسکن مهر می خریدم نه این که گذاشتی تازه معلوم نیست آخرش چند برات آب میخوره هر. 5 ماه 40 تومن از کجا بیارم این طرح فقط برای سرمایه داراست نه قشر کارگر

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۰۵:۴۵

شرایطش اصلا درست نیست،من دو ساله ازدواج کردم منزل پدرم ساکنم،خوب نه اجاره نامه دارم نه اصلا اجاره نامه از اقوام درجه یک رو قبول میکنن،میگن بانک قبول نمیکنه،بعدشم برای شرط سکونت چی ارائه بدم وقتی نه سابقه بیمه سلامت دارم نه تامین اجتماعی، نه ارگان دولتی کار میکنم،باید یکسری راه های دیگم برای شرط سکونت ارائه بدن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۰:۰۸

تکلیف جا مانده ها چی میشه؟ چرا ثبت نام رو آزاد نذاشتید هر کی هرموقع تونست ثبت نام کنه؟ من پول ساخت رو کامل دارم ولی الان فهمیدم زمان ثبت نامش تموم شده. فرم جیم هم سبز بوده از اداره مون برامون استعلام گرفتند ولی ثبت نام نکردم.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۳:۴۷

هزینه های ساخت در این چند ماه تقریبا 2 برابر شده است. هیچ سازنده ای زیر بار قرارداد متری 4 یا 5 تومان نمی رود. یعنی واقعا برایش نمی صرفد و ورشکست می شود. دشتمزد کارگر و نرخ سیمان و ماسه و .... را نگاه کنید.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۲:۰۲

ای کاش کمتر سخت گیری میکردن. آخه پول کرایه خونه مدرسه بچه هاو خورد و خوراک و هزار درد بی درمون داریم آخه اگه چهل میلیون داشتیم که حال و روزی داشتیم خدا خودش بهمون کمک کنه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۶:۵۴

سلام شما به مردم زمین مجانی بدهید خودشون می‌سازند چرا اینقدر ما رو حیرون کردید به خدا خسته شدیم چقدر باید کرایه خونه به این گرونی بدهیم با این رهن بالا

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۲۳:۴۶

سلام. برای نهضت ملی مسکن مجددا ثبت نام بعمل می‌آید.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۱:۰۴

آقا ماهایی ک اشتباه شهری ک زمین نداره رو انتخاب کردیم باید چیکار کنیم تو سایت امکان تغییر محل وجود ندارد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۶:۲۷

سلام گفتند ۸ بار ۴۰ تومان بافاصله ۶ ماه و بعد یک وام ۴۰۰ تومانی با اقساط ۴ تومان و تحویل یک ساله هست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۲۳:۲۷

این طرح باعث گرانی مسکن وزمین واجاره است نه کمک به افراد صعیف اجاره نشین .اگه مردم این همه آورده روداشت داشت خودشون حداقل یه مسکن میخریدن منم جزو تایید شده ها بودم نتوستم ادامه بدم .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۹ ۰۰:۰۶

باسلام ماثبت نام کردیم درتبریزرفتیم میگن بشماتعلق نمگیره چون ازسال ۹۵به بعدنبایدخریدوفردش خونه داشته بلشیم مستاجربدبختیم نتونستیم قرضمون روبدیم سال ۹۸فروختیم حالابایدبااین قانونتون تاآخرعمرمستاجربمونیم؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۹ ۰۹:۳۳

پرداخت قسطش سنگینه .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۹ ۱۰:۴۸

من متاهلم دوتا بچه دارم خیاطم درامدمم زیاد نیست ،،چیکار باید بکنم بتونم ۴۰میلبون تومن مسکن بدم که تا اخر عمر حسرت خونه دار شدنو نخورم،زنمم تو سرم نزنه تو عرضه نداشتی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۰۴:۱۱

سلام ما یک خانواده ۳ نفره ایم .. وقتی ۱۸ سالمون بود ازدواج کردیم ۱۹ حامله شدم و ۲۰ پسرمون به دنیا اومد .. الان ۱ سالشه و من و همسرم هر دو ۲۱ سالمونه دانشجو دانشگاه آزاد هستیم هر دومون و توی شهرستان تایباد زندگی میکنیم .. مستجر هستیم و به خاطر اینکه پول رهن نداریم مجبوریم اجاره بدیم .. شوهرم اول رفت تو گمرک باربری ولی بعد یک مدت به خاطر سنگینی برداشتن دیسک کمر گرفت .. هر جا میگردیم دنبال کاری که اذیتش نکنه نمیشه .. کارایی هم که گیر میاریم نهایت زیاد باشه یک میلیون و پانصد میدن .. من بچم شیر خشکیه چون من زخم معده و رفلاکس دارم و شیرم اذیت میکرد بچه .. الان پول شیر خشک و پوشک بچه و بقیه مایحتاج زندگی .. اجاره .. پول اب و برق و هزینه های رفت و امد ... همه زندگی رو برای ما که دو تا جوانیم سخت کرده .. من پدرم فوت شده و پدر شوهر خودمم دهقانه و هیچ انتظاری نمیشه از اونا هم داشت ... واج ازدواج زمان ما هم که ۱۵ م بود که اونم سرمون کلاه گذاشتن توی دیوار و پولمون را بالا کشیدن و ما هر ماه داریم قسط پولی رو میدیم که حتی ۱ هزار تومنش رو ندیدیم .. الان که مسکن ملی ثبت نام کردیم با هزار امید و ارزو .. اول گفتن زمین مجانیه و فقط هزینه ساخت رو مردم بدن الان پس چرا انقدر فشار میارن .. تا کی باید تحت این همه فشار باشیم .. میگین ازدواج کنین ... بچه بیارین بهتون کمک میکنیم .. ولی کو روز به روز گرونی داره نفس ما رو میبره .. تا کی دم نزنیم تو را خدا یکم به فکر ما جوانا هم باشین ... ما چه گناهی انجام دادیم که اینه تقاصش ... من بچم سرما خورد تو این چند روز هزار تومن نداشتم ببرم دکتر اخر دستم رو مث گدا ها جلو مادر شوهرم دراز کردم تا بهمون پول بدن بچمون رو ببریم دکتر گناه ما چیه واقعا .. درس میخونیم که دو روز دیگه حداقل بتونیم یک جا کار کنیم .. لطفا خواهش میکنم انقدر ما رو اذیت نکنین .. اگر میخواین مسکن به مردم بدین درست انجام بدین این کار رو ...ما هم دلمون میخواد تو خونه و زندگی خودمون باشیم شما میاین پول از مردم میگیرین بعد حتی پروژه ساخت رو خودتون قبول نمیکنین میدین دست شرکت های خصوصی که به نفع خودشون کار میکنن و همیشه بدترین بدون ایمن ترین خونه ها رو به مردم میدن و از سرشون وا میکنن ...شما خودتون خونه بالا سرتونه از دل ما بی خبرین .. لطفا اشتغال ایجاد کنین . هیچ جا به جوان دانشجو کارنمیدن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۴:۱۱

کی میشه دوباره ثبتنام کرد؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۱ ۲۰:۴۷

سلام بنده پارسال برج ۵ پیامک واریز وجه دریافت نمودم ولی پرداخت نکردم آیا می توانم دوباره اقدام کنم برای واریز

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۵ ۱۳:۱۴

با سلام . برادران، دوستان، دولت عزیز. شما همون جلوی ماکارونی و گوجه و بادمجون را بگیرید ... ما مسکن نمیخوایم

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۹ ۰۲:۳۳

اینا میگن زمین هست فقط شما باید هزینه ساخت را بپردازید خیلی خیلی گران حساب میکنند برای مثال در مهرگان قزوین(خانه آماده با متراژ و امکانات مشابه ۶۰۰میلیون تومان )ولی محاسبه الان!!! این نهضت ۸۰۰میلیون تومانه قصاوت باشما