• چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401012414115
  • خبرنگار : 71612

ماکرون: لفاظی کمکی به توقف جنگ اوکراین نمی‌کند

ماکرون: لفاظی کمکی به توقف جنگ اوکراین نمی‌کند

رئیس‌جمهوری فرانسه در واکنش به سخنان همتای آمریکایی خود که روسیه را به "نسل‌کشی" در اوکراین متهم کرده بود، گفت که این لفاظی‌ها کمکی به توقف جنگ و برقراری صلح نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به فرانس ۲ گفت: می‌خواهم مراقب کلماتی که استفاده می‌کنم، باشم. من می‌گویم که روسیه جنگی خشن را یک طرفه آغاز کرده است و اکنون مشخص شده است که جنایات جنگی توسط ارتش روسیه انجام شده است و لازم است که مسئولین آن مشخص شوند.

وی افزود: اتفاقی که در حال رخ دادن است، دیوانگی است، فوق‌العاده وحشیانه است. اما در عین حال من به واقعیت‌ها نگاه می‌کنم و می‌خواهم تا آنجا که ممکن است تلاش کنم تا بتوانم این جنگ را متوقف و صلح را برقرار کنیم، بنابراین مطمئن نیستم لفاظی‌ها کمکی به آن کنند.

ماکرون همچنین گفت، کشورش در همکاری با اوکراین در حال تحقیق درباره "جنایات جنگی" ادعایی روسیه بوده و «افرادی که مسئول این وقایع هستند باید پیدا شوند».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۱۵:۳۴

اوباما، ماکرون و مرکل برای این دنیای احمقانه و دیوانه زیادی خوب بودند. وقتش آمده دیوانه لوپن هم جای ماکرون را بگیرد.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۱۸:۰۳

ماکرون حرف مفد زیاد میزنه کی جرعت داره سربازان روسیه رو مجازات و محاکمه کنه؟ فرانسه هم لال شده و فهمید ضرضر جلوی روسیه بی فایده است

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۱۹:۲۵

با سلام . انقلاب اسلامی ایران در سال 57 مبتی بر( احکام .اخلاق و ازرش های) اسلامی پیروز شد ونظام اسلامی ایران با ولایت فقیه ایجاد گردید . همان حکومت حضرت علی با علی زمان . در سال 63یکی از سردمدان استکبار یعنی هنر کیسجر به استکبار جهانی توصیه کرد که انقلاب اسلامی یک واقعیت است که باید قبول کرد و این انقلاب اسلامی معتقد به ارزش و اخلاق اسلامی است که با بفیه انقلاب متفاوت است .و توصیه کرد د که استکبار تلاش کند که ارزش های اخلاقی و احکام اسلامی را زیر سوال ببردو یا ان ارش و اخلاق اسلامی را نزد مردم ایران و جهان کمرنگ تر کند . اما چه در جنگ حق علیه باطل . و چه در زمینه های مختلف بخق تلاش شده که ارزش های اخلاقی و اسلامی حفظ شود . گرچه استکبار تلاش کرد با ترویج فرهنگ اشراف گری و راخت طلبی فساد و بی تدبیری. ضعف مدیریت این ازرش ها را کم رنگتر کند امابه حول و قوه خداوند با رهنمودهای ولی فقیه علی زمان و قاطعیت قوه قضاییه اکثرا با شکست روبرو شده است . الان تلاش می کند در سیاست خارجی به اهداف خود برسد . کشور اسلامی ایران. در هدایت و کمک به یمن . فلسطین . سوریه . عراق برای احقاق حق خود همیشه نظام و نیروهای انقلابی ایران مطابق با ارزش های اسلامی رفتار کرده و می کنند . و از الگوهایشاخص اخلاق و ازش های اسلامی. شهید قاسم سلیمانی می باشد .بگذریم بهرحال الان جنگ روسیه با اوکراین شروع شده واین یک واقعیت است که انها به ارزش های انسانی و اسلامی زیاد معتقئد نیستند . در نزد انها هدف وسیله را توجیه می کند در اولویت است .چون از رهنومدها و اموزهای اسلامی یا اشنا نیستند و یا خودشان را برتر می دادنند باید هوشیار بود که و نگذاشت اسکتبار از این طریق پای ایران را به جنگ بکشاند . نه از طریق نظامی بلکه از طریق سیاسی . رسانه ای و صوتی و تصویری و نشان دهد که ایران موافق رفتار زشت و غیر اخلاقی و انسانی و اسلامی طرفین جنگ است حال این روسیه باشد و یا اوکراین . هوشیاری روزنامه ها . صدا و سیما و رسانه ها را می طلبد که در دام استکبار نیافتند .